Wij gaan binnenkort verhuizen en zullen ook behang moeten afhalen. Nu weet ik dat er meerdere mogelijkheden zijn, maar dat het ook afhankelijk is van het type muur. we hebben 3 betonnen muren en 1 gipsen muur. Dat chemische goedje om behang af te halen werkt dat?
Ik had wel een flesje behangverwijderaar gekocht en dat hielp zeker, maar wat ik vooral een handige tip vind, is de muur natmaken met zo'n gifspuit voor in de tuin. Echt ideaal, het gaat veel sneller als met een spons maar ook veel netter!
de verwijderaar moet je vermengen met water, verhoudingen staan wel op het flesje; en dan de hele zwik in de spuit
Wij konden een stomer gebruiken van iemand van de familie, echt fantastisch, het behang ging zo van de muur zonder schade!
wij ook meerdre malen een stoommachine gebruikt--> PERFECT Kan je ook voor weinig huren bij een bouwmarkt oid...
is er iemand die zowel stoommachine als chemisch goedje heeft gebruikt? en kan zeggen welke het beste werkt. Ik ben aartslui als het op behangafhalen aankomt
Mijn pa zweert bij de stoommachine, hij is echt een klusser en heeft al vanalles geprobeerd maar blijft echt bij de stoommachine nu!
okej dan. ALs ik het namelijk in mijn omgeving vraag zijn de antwoorden verdeeld. hier ook dus. hmm denk dat we toch maar gaan voor een machine. thnxs allemaal
Wij hebben 3 lagen behang moeten verwijderen. Ging hier goed met een sopje biotex. Spons op de muur, goed inweken en dat is het halve werk. Succes, het is een rotklus!
gebruik op de gipsmuren geen behangvreter ofzo.. hebben wij ook gedaan..en door het behang heen komen nu vlekken op de plekken waar we dat spul gebruikt hebben...behang stomer werkt echt prima.. echt een uitkomst..!
idd, stomen! Ik heb zelf nog nooit negatieve reacties daarover gehoord, ben dus ook wel benieuwd wat dan de negatieve reacties zijn . Behalve dat je af en toe water bij moet vullen. Maar dat is een goede reden voor een pauze af en toe. Ik heb overigens gewerkt met een normale, formaat 20 bij 30 , maar ook weleens met 1 van een formaat wat 4x zo groot was, nou dan ga je helemaal als een trein
Idd een stomer huren. Ideaal. Vooral bij een gipsen wand is dat chemische spul echt niet fijn... Dan trek je bijna de halve muur mee
wij moesten voor de babykamer 3 lagen eraf zien te pulliken we hebben het helemaal nat gesopt met en spons en toen vloog het behang der zo af
behangstomer doet t ook goed bij 5 lagen haha.. wist niet wat ik zag... toen er nog een laag onderuit kwam..
Grappig dat niemand DE tip heeft. Spuit je muren in of smeer ze in met zeepsop (bv Dreft) even in laten trekken en je haalt het er zo af.