Welke (inbouw) keukenapparatuur?

Discussion in 'De lounge' started by Snoopy1979, Jan 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Binnenkort gaan wij een nieuwe keuken uitkiezen. Gaat best aardig wat kosten, hebben redelijk wat kasten nodig en inbouwapparatuur. Wij willen niet te dure apparatuur, maar wel degelijke kwaliteit. Daarbij wil het oog ook wat ;). Neig nu naar Pelgrim (oven, magnetron, inductiekookplaat) en Etna (vaatwasser, koelkast, afzuigkap).

Wat zijn jullie ervaringen met deze apparatuur en welke merken zouden jullie aanbevelen? Prijsklasse van Miele is geen optie ;)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik volg even, wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuwe keuken.

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben alle apparatuur van pelgrim, geen problemen mee gehad.
    Prima apparatuur. 1 keer een defect gehad, werd snel opgelost door pelgrim.

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben alles van Bosch, en de design afzuigkap en kranen van Franke. Wij wilden destijds persé een afzuigkap die schuin omhoog loopt (we hebben geen kookeiland dus montage van de afzuigkap tegen een muur). Als je 'm niet gebruikt, hangt ie niet zo in de weg. Zo'n afzuigkap is al zo'n lelijk en aanwezig ding in de keuken.
    Deze hebben wij:
    Nieuwe dampkap van Franke swingt dampen de keuken uit

Ik ben er nog iedere dag blij mee!!!

Als je 5 apparaten van een bepaald merk neemt krijg je extra lange garantie gratis erbij (siemens bosch etc) , 5 jaar op alle defecten en mankementen.

Ik ben ook erg blij met mijn 6 pits inductiekookplaat van Bosch met automatische programma's. Wat een fantastisch ding is dat!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Is zo'n afzuigkap ook nog een beetje betaalbaar? ;)

Maar wij willen een afzuigkap onder een bovenkast, die je kan uittrekken zeg maar, dus zie je niets van als je 'm niet gebruikt. Onze afvoer moet naar de zijkant ivm hoge keuken, dus eigenlijk is dit de enige optie zodat je de afvoer niet ziet.
    Wat betreft inductieplaat, wat heb je aan automatische programma's? Ik hou zelf gewoon van simpel ;), gas hebben we nu en bevalt goed maar ivm veiligheid kiezen we nu liever voor inductie.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier alles van Siemens, alles is nu z'n 20 jaar oud en er is nog nooit iets kapot gegaan :) zou hierna dus weer naar iets vergelijkbaars kijken. Onbekend merk komt er hier niet meer in.

7. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bij de pelgrim inductie kookplaat heb je een snelkook functie, heel handig :)
    Een warmhoud functie
    Een timer
    Een pauze stand

8. Prj

Prj Niet meer actief

Wij hebben al onze apparatuur van pelgrim (kookplaat, wazemkap, vaatwasser, oven, combimagnetron, koel/brievenbus). Bevalt super goed.keuken is nu 5 jaar oud en nooit issues gehad.

De kokendwaterkraab is van grohe. Dat is ook eecht een absolute aanrader

9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Wij hebben alles van Bosch, mijn broers hebben Siemens, komt eigenlijk op hetzelfde neer :p ik zou nooit meer anders willen, ben hier al jaren tevreden mee.

10. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Spannend zo'n nieuwe keuken ! Ik heb ervaring met een Etna en dat is niet al te positief. Vaatwasser ging altijd stuk, borden werden schoon geschraapt en niet onder de kraan afgespoeld (er wordt zelfs aangeraden borden en dergelijken niet voor te spoelen) en de vaatwasser gaf fout code dat de pomp verstopt was. Een normale vaatwasser stopt dan en gaat weer verder als het probleem opgelost is. Deze Etna vaatwasser ging dus gewoon verder en meerdere keren heeft de keuken blank gestaan. Combi oven/magnetron, ik vind hem echt ruk. Kan er geen normale ovenschotel in bakken. En zodra er een lamp vervangen moet worden moet je een monteur bellen omdat je er niet bij kan. Koelkast, altijd gingen de groente lades kapot + die bakken waar je je flessen inzet. Gasfornuis heb ik ook gehad, maar daar heb ik niks op aan te merken. Afzuigkap vind ik ook waardeloos, heeft gewoon te weinig kracht om goed af te zuigen. Ik geef liever iets meer geld uit aan veel betere kwaliteit dan goedkoop apparatuur.

Ik zou keuken apparatuur afschaffen van Bosch of Siemens. Maar ik weet niet wat jullie te besteden hebben. Succes met jullie keus !

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Heel fijn deze ervaring! Zat ook al te denken aan Siemens en dat moeten we misschien dan ook maar doen ;). Of een combi Pelgrim en Siemens, Siemens is vrij donker en ik heb liever wat meer rvs. Maar bij de vaatwasser en koelkast is dat niet aan de orde dus dan liever Siemens ipv Etna als ik het zo hoor ;)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Goede ervaringen met Pelgrim. Je kunt ook vragen aan de verkoper of hij een leuke korting kan geven als jullie alle inbouwapparaten van één merk nemen. Dit was bij ons het geval, dus hebben wij vaatwasser, gasplaat, koelkast oven en magnetron van Pelgrim. Nu 7 jaar en nog geen problemen mee gehad.

Als je toch los gaat kopen, en je oog is gevallen op een apparaat van Bosch of Siemens, probeer dan de tegenhanger van het andere merk te achterhalen en kijk of die goedkoper is. Bosch == Siemens! Alleen de frontjes zijn anders!

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat is dan idd lastig als je met de afvoer zit. Ik kan er niet tegen als ik mijn hoofd stoot als ik aan het koken ben.... ;)

De automatische programma's zijn heel gevarieerd, van aardappelen tot alle soorten vlees. Daarnaast is de braadsensor plus functie echt top, die zorgt voor een automatische temperatuurregeling.

14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,824
    113
    Wij krijgen in onze nieuwe keuken Neff. Die hebben nu ook een goede actie. Neff hoort bij de Bosch en Siemens groep.

15. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Wij hebben een siemens combi magnetron, stomer en vaatwasser. Vriezer en koelkast van luebherr en een bora kookplaat. Allemaal top!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Wij hebben een Ikeakeuken met een afwasmachine, koelkast, vriezer en (goede) combimagenetron van Siemens. We hebben absoluut niet de meest basic modellen, maar de wat modellen met genoeg mogelijkheden en een oven die het ook goed doet (goedkope combimagnetrons gaan soms ook niet verder dan 180/200 graden etc).
    We zijn naar de plaatselijke electronicaboer gegaan, hebben uitgezocht wat we wilden, zelf de laagste prijzen op internet opgezocht, hij zat er maar een heel klein beetje boven, maar kwam het zelf installeren en we hebben goede ervaringen met zijn service. Steunen we gelijk een plaatselijke ondernemer.
    Al met al waren we zo goedkoper uit met onze Siemensapparatuur dan dat we hetzelfde van Ikea hadden genomen.
    We zijn tevreden over de apparatuur.

17. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,496
    4,332
    113
    Female
    Wij hebben ook net een nieuwe keuken (nou ja, een half jaar nu) en wij hebben alle apparatuur van Candy. 6 pitsgasstel, koelkast, combioven/magno en afzuigkap.

18. mamasenl

mamasenl Actief lid

Feb 24, 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben apparatuur van whirlpool bevalt goed en goede service als het kapot gaat

19. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Etna, ATAG en pelgrim zijn samen 1 merk. Misschien dat pelgrim qua kwaliteit beter is, maar dat durf ik niet te zeggen. Laat je goed informeren over deze merken. En zoek op internet na ervaringen over pelgrim en wat het verschil is. Succes :)

20. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Koop in ieder geval geen Atag. Vreselijke oven/magnetron!!

Share This Page