snuffelen in andermans woning

Discussie in 'De lounge' gestart door Rdas, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Misschien toch eens vertellen tegen haar en kijken of ze het dan nog doet.

Zou zelf trouwens ook echt flink pissig zijn, maar als ik niet verteld had over een camera in huis dan zou ik haar er denk ik toch niet op aanspreken. Ligt er een beetje aan hoe je band is en hoe je die wilt houden.. Maar kan me voorstellen dat zij het voelt alsof je haar stiekem hebt willen filmen. Dat het niet je bedoeling was en dat je het haar gewoon vergeten bent te vertellen, klinkt als een vrij zwak excuus, zeker nu je wel de beelden wel terug bent gaan kijken en haar er dan op aanspreekt. Dus feitelijk gebeurt dan wel dat je haar controleert en zal ze het ook zo voelen.

Ik zou het trouwens ook niet fijn vinden als ik ergens de hele dag zou zitten en wist dat daar wordt gefilmd. Zelfs als je niets fouts in de zin hebt voel je je toch bekeken en een keer neus peuteren en boer of scheet laten is er dan al niet meer bij.. haha bij wijze van dan hè

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zou het gewoon tegen je schoonmoeder zeggen zoals je het hier schrijft. Of eigenlijk zou ik het je man laten doen, want het betreft zijn moeder en dat verkleint de kans op escalatie. Zou duidelijk zeggen hier erg van geschrokken te zijn en dit echt niet acceptabel te vinden omdat jullie bij hen ook niet in de kasten neust. Ik zou zelfs ernstig overwegen het oppassen in jullie huis hierom stop te zetten. Oppassen prima als zij dat hierna nog wil, maar wel in haar eigen woning. Het vertrouwen is hierdoor toch wel beschaamd.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Oh ik zou zo graag willen weten of mijn sm het dan ook de familie rondverteld :D:D:D Ik zou haar niet graag alleen hier in huis hebben, wetende dat ze ook "op zoek" gaat maar dingen vervolgens niet voor zich kan houden.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hier zou ik mij weinig van aantrekken. De camera is neergezet met het doel om kind in de gaten te houden. Niet om bezoekers te filmen. Je gaat echt niet bij iedereen die je woning betreedt aangeven, let op, daar staat een camera.
    Als de camera is neergezet om oma in de gaten te houden dan wordt het een ander verhaal.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou dat zelfs in mijn eigen huis hebben ;)! Zit ik lekker een avondje op de bank en kan mijn vriend als hij bij zijn vrienden is lekker samen met hen kijken hoe ik lig te bankhangen en even aan mijn kont krab of zo :D hahaha.

Maare TS bestaat er misschien ook gewoon een logische verklaring dat je schoonmoeder misschien een pleister of een pen o.i.d. zocht...?

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit zou ik idd doen: bij haar volgende oppas dag laten zien hoe het werkt, dan doet ze het echt niet meer.

Persoonlijk zou ik er erg om kunnen lachen, dat iemand het zo interessant kan vinden om alle lades te bekijken 😂😂
    Maar zou het heel sneu vinden om haar een betrapt gevoel te geven..

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik zou die camera in het zicht zetten en iets van de gebruiksaanwijzing ofzo op tafel leggen.. bij wijze van "hint".
    Dan hoef je haar er niet op aan te spreken en kan ze zich fijn gaan afvragen of haar geneus op camera staat.
    En bij thuiskomst even zeggen: oja.. voor ik t vergeet. We hebben een camera id woonkamer om dochter id gaten te kunnen houden. Leek me wel netjes om je dat te laten weten.
    En meteen zaken die haar echt niks aangaan achter slot en grendel doen.

Ze doet t ws puur uit nieuwschierigheid en zal er geen groot kwaad in zien.
    Zou me er geen ruzie voor op de hals halen.

8. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    haha ik vind het eigenlijk wel grappog... wat denkt ze daar te vinden dat interessant is?
    ik zou eerst een beetje de draak gaan steken en bijv. zeggen dat een vriendin je vertelde van een oppasoma die alle lades had nagekeken bij je vriendin, en dat je dat ontzettend grappig vond en wat denkt ze daar nou te vinden etc.. wedden dat ze knalrood word..
    en dan zou ik vragen, of doet u/jij dat ook bij ons elke week ? haha met een lach op je gezicht. kijken wat ze zegt.. ik denk dat ze het nooit meer doet..

ik ben trouwens ook altijd wel een beetje gemeen misschien bij zulke dingen.. maar kom op.. dit doe je toch niet..?:)

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zal wel raar zijn..

Ik zou hier echt helemaal niks mee doen. Maar misschien omdat mijn schoonmoeder het lekker zelf moet weten of ze rondsnuffelt. Het maakt mij echt niet uit wat ze ziet of leest. Kan me daar niet druk om maken.
    Maar goed. Wij komen ook echt heel erg veel bij elkaar over de vloer.
    Geen idee of ze hier rondsnuffelen. Ik daar niet in ieder geval. Maar ik zit bij hun thuis wel in kasten, lades etc. Ben daar een soort kind aan huis.

Ik had dat met onze schoonmaaksters ook altijd. Die kwamen overal.
    En als ze wilden konden ze alles inzien.
    Tja.. Als je zo graag wil weten wie we zijn, wat we verdienen etc.
    Ik kon me daar niet druk om maken.

Ik zou wel een grapje uithalen en een keer iets heel vies ergens in leggen. En dan terug kijken. Gewoon omdat het leuk is ghehe.

Ben zelf niet nieuwschierig aangelegd. Wat een ander doet moet ie lekker zelf weten. I don't care. Ik snuffel dus niet.

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Mijn schoonmoeder deed dat ook. Toen wij vertelde dat wij gingen trouwen wist zij meteen welke dag en waar de trouwerij plaats zou vinden. Wij wisten toen dat zij in ons huis zat terwijl wij er niet waren. Wij hebben toen meteen de sleutel terug gevorderd van hun. En hebben hun er ook op gewezen dat wij dit niet wilde hebben. Mijn schoonmoeder vond het allemaal maar overdreven en schoonvader zei niets.
    Niets veel later is de relatie tussen ons en schoonouders ook verbroken. Natuurlijk speelde er veel meer bij.

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    hahahahahahaha ik zou dit doen :D

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn schoonmoeder deed dat ook, ze gaf het ook gewoon toe, zei doodleuk tegen ons "ik vond zo'n mooie foto van de kinderen onderin die kast". Ze vond het ook doodnormaal, mijn man heeft er wat van gezegd, maar ze snapt het nog niet. Gaat ook steevast als ze hier eens is (1x per half jaar), onze post lezen.

Ik zou het gewoon zeggen, houd er wel rekening mee dat ze behoorlijk pissed zou zijn over de camera ( zou ik tenminste wel zijn).

13. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Ik vind het eerlijk gezegt best aso. Ik zou haar er mee confronteren.

14. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Hier wel mee eens.. Het is inderdaad niet netjes en gepast van haar maar ik zou me toch ook wel belazerd voelen als blijkt dat er een camera hangt (in het huis van mijn kind notabene) en ik hier niet vanaf weet terwijl anderen mij gewoon kunnen 'begluren', voor t zelfde geldt zit je even lekker in je neus:p. Van beide partijen niet netjes.

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wat ze doet is absoluut niet netjes.
    Maar ik vind het ook niet netjes om iemand te filmen die daar niks vanaf weet. Ik zou het in elk geval niet op prijs stellen als hij mij zou overkomen. Niet omdat ik in kastjes zou zitten neuzen, want daar zou ik helemaal geen behoefte aan hebben. Maar idd elke scheet staat er letterlijk op. Je voelt je dan echt bekeken...

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja hier ook alleen dan de buurvrouw.

Wij hadden voorheen een hond en als we dan weg gingen dagjes uit en zo dan lette de buurvrouw op hem en ging hem uitlaten en zo.
    Het begon heel raar wij rookten van die bussen siga die we zelf moesten draaien.
    Een keertje kwamen we thuis en draaide ik een siga ik stak hem aan en hij begin gewoon te knetteren.
    Dus blik geopend goed gekeken zaten er allemaal haren in. Waarschijnlijk was de shag dus op de grond gevallen en had ze alles bij elkaar geveegd en terug erin gedaan. En ja een herdershond haard heel erg.

Op een gegeven moment werd het steeds vreemder post van de la op de kast als we terug thuis kwamen. Dus wij keken elkaar aan en vroegen ons af of een van ons misschien net voor we weg gingen in de la was geweest.
    Wasdroger die zichtbaar gebruikt was, nieuwe lampen weg uit de kast vlees uit de vriezer uiteindelijk gingen er geld apart houden in huis voor de leuke dingen.
    En geloof me dat werd goed verstopt in een rijles boek tussenin in het nachtkastje van mijn vriend.
    150 euro weg.
    Spaarpot van dochter die steeds meer leger werd.
    Twee jaar geleden zijn we een weekendje naar belgie geweest hond was er helaas niet meer maar buurvrouw zou gewoon opletten.
    Ik dacht ik ga alvast geld pinnen dan leg ik dat thuis weg voor als we thuis zijn. Ik had het in de commode van dochter gelegd onder de sokken in een envelopje. Het was 350 euro.
    Dus toen we thuis kwamen heb ik direct gekeken boven. Ik liep de trap op en zag al dat alle deuren open stonden terwijl ik alles dicht had gedaan.
    Ik had net voor we gingen tegen vriend gezegd daar en daar heb ik 350 euro neergelegd zodat je het weet.
    Ik loop naar de commode kijk erin envelop lag andersom en er zat nog maar 100 euro in.
    Ik werd zo boos op vriend ik beschuldigde hem ervan.
    Zoveel ruzie gehad.
    Ik heb op een gegeven moment de sleutel terug gevraagd aan buurvrouw met de melding dat ik mijn sleutel kwijt was geraakt.
    Er ging zo een jaar voorbij en toch misten we steeds kleine dingen. Flessen schoonmaakmiddelen en wc papier. Eten en drinken uit de kast.
    Afgelopen juli gingen we een weekje naar de camping. We hadden alles dicht en op slot gedraaid. Weer lag er geld in een envelop goed verborgen in het nachtkastje tussen.een boek.
    En toen we thuiskwamen stonden weer alle.deurem open. En voordeur niet op slot gedraaid. Goed dat kan dachten we ondanks dat we wisten dat we alles op slot hadden gedaan. Ik zei nog voor de gein lijkt wel alsof ze een sleutel heeft bijgemaakt.
    Twee dagen later gingen we een weekendje naar belgie.
    Nu hadden we afgesproken met.elkaar dat we echt alles dicht zouden.doen.
    Zo gezegd zo gedaan alleen kwam ik er in belgie achter dat ik de doucheraam was vergeten dicht te doen.
    Ik belde mijn moeder op of zij die dicht kon doen want er kwam dus storm aan.
    Mijn moeder appte dat ze even alle deuren weer dicht had gedaan zodat wij dat wisten.
    Ik zei dat hebben we al gedaan ze zei nee hoor alles stond open boven.
    Volgende.dag kwamen we thuis en weer voordeur niet op slot. En boven weer alles open.
    We hadden er nu genoeg van en hebben meteen gevraagd aan de buurvrouw of ze de sleutel nog had.
    Ja zei ze maar ging meteen in de verdediging. Ik kom.niet binnen als.jullie er niet zijn blabla. Tot ik vroeg maar hoe dan? Want ik heb de sleutel terug gevraagd weet je nog. Ze zei oh uh Nee ik heb die niet kom maar kijken aan mijn sleutelbos hoor ik heb die echt niet.
    Ik heb toen gezegd ok dan gaan we de camera's maar installeren die we hebben hangen want er wordt gewoon geld en al weggehaald in ons huis. Niemand heeft hier iets te zoeken. Niemand betaald iets voor ons dus nu gaan we stappen nemen.
    Ze keek zo geschrokken.
    Ik vroeg in de avond aan de andere buurvrouw of ze misschien iemand gezien heeft in ons huis.
    Ze zei meteen Ja maria. (buurvrouw) zij kwam elke dag uit je huis gelopen. Echt dat was zo'n klap eigenlijk je vertrouwd mensen op je huis. Je raakt in totaal zo'n 1400 euro kwijt en de rest en waardoor omdat je je huis in vertrouwen laat bij iemand die je dacht goed te kennen.

Maar sinds ik gezegd heb over de camera's (die er helemaal niet zijn) is ze niet meer binnen geweest.

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ohhh haha sorry voor het lange verhaal😂😂😂

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Nou wij hebben een bel met camera. Mn man krijgt een melding op zn mobiel als er aangebeld wordt. Dus soms krijg ik een app als "alweer een pakketje van zalando?" Super irritant! Ik kan niks meer stiekem bestellen en mn minnaar moet nu dus ook via de tuin naar binnen (grapje natuurlijk :cool:)

Maar oké... ik zou tegen je schoonmoeder aangeven dat de camera er staat en de reden. Dan neem ik aan dat ze wel begrijpt dat jullie haar dus ook kunnen zien als ze kastjes en lades opent.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind het op zn zachts gezegd niet netjes dat je schoonmoeder in je lades rommelt.
    ik zou haar wel confronteren maar het door je man laten doen.
    ze zal het idd vast niet leuk vinden maar het is ook niet leuk dat ze loopt te snuffelen.
    dat doe je gewoon niet.

mijn zus heeft regelmatig brieven ed open en bloot op tafel liggen als ze die ergens voor nodig is of het net geopend heeft maar geen haar op mn hoofd die er over nadenkt om even te gluren waar het over gaat.

20. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja iemands privacy respecteer je en je zou niet moeten gaan snuffelen of rondslingerende brieven moeten lezen..

Maar iemand aanspreken op het schenden van je privacy, terwijl je net haar privacy geschonden hebt? Blijf erbij dat het vragen om problemen is..

Deel Deze Pagina