snuffelen in andermans woning

Discussie in 'De lounge' gestart door Rdas, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Heeeeel veel jaren zelf opgepast maar dit ook nog nooit gedaan, behalve als puber in de voorraadkast op zoek naar chipjes wellicht :D

Ik zou het niet eens durven want zou veel te bang zijn iets tegen te komen wat ik niet had moeten zien ofzo... buiten dat vind ik het echt not done, andermans spullen daar blijf je af.

2. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL

Ik doe het ook niet en vind het ook niet kunnen. Echter heb ik om me heen mensen dit gewoon horen vertellen (dat zij dit zelf doen en leuk vinden). Vandaar ook mijn gedachte dat veel mensen die misschien wel doen, wanneer zij zich ongezien wanen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn ouders snuffel ik wel in de keukenkastjes op zoek naar iets lekkers, maar verder echt niet hoor. Bij anderen interesseert het me eigenlijk helemal niks wat er in hun lades en kastjes ligt :D

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.365
    2.826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik vind echt dat de schoonmoeder niet hoort te snuffelen hoor, maar door de camerabeelden terug te gaan kijken heeft ts zelf ook gesnuffeld. Minstens zo kwalijk. Als het alleen ging om vergeten te melden en toen toevallig iets gezien, is het echt een wezenlijk ander iets dan samen uitgebreid beelden terug gaan kijken en zo de schoonmoeder bespioneren. Beide partijen zijn hier fout geweest.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik laten zien of vertellen over je dochter, dat je het zo leuk vind en dat je van de week dus mee kon kijken naar die situatie op de camera!
    Verder geen beschuldigingen. Op deze manier vertel je dat de camera er staat - en draait.. en mag ze zelf 1 + 1 optellen...

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Vertel haar van de camera ivm de hond, weet ze het gelijk.

En ruim je administratie op. Al mijn administratie ligt boven in een kast opgeruimd. Komt nooit iemand behalve wij zelf.

Schoonmoeder heeft er ook een handje van...als er post op tafel ligt bekijkt ze het ook ("moet je het maar opruimen" ;)) Sinds ik weet dat ze blijkbaar nogal nieuwsgierig Is, doe ik de avond ervoor even een rondje kamer en zorg ik er voor dat ze niets tegen komt waar ze niets mee te maken heeft.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ja mijn moeder is ook wel eens door mijn stapel post gegaan (lag op de eettafel). Ze is er niet alleen doorheen gegaan, ze heeft me ook aangesproken op 1 van de brieven. Was zich van geen kwaad bewust.

Zelf zou ik het nooit doen, behalve op zoek naar eten en drinken of iets voor het kind, etc.
    2 uitzonderingen:
    1malig op verzoek van iemand iets gezocht in een bepaalde lade. Toen kwam ik wel interessante andere dingen tegen. niet opengemaakt maar de info wel opgeslagen in mn hoofd(helaas).
    Bij mijn tante heb ik alle keukenkastjes opengetrokken ter controle, maar daar stond ze 1 zelf bij, en 2 het was om te controleren of ze een beetje voor zichzelf kan zorgen (die vraag speelde namelijk). maar ik zou nooit ongevraagd door haar administratie heen gaan

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Daar ben ik het niet mee eens, zoals je leest in de begin post, was dat niet om te "spioneren" naar sm, maar om deze reden.

nu was zij aan het opletten en altijd als mijn man teruglomt van het werk staat mijn dochter achter het raam te kijken en dat is zo schattig en dus ik open even de camera (was nog op werk) en dus zag ik haar in de la spieken. Wij zijn toen de camerabeelden terug gaan kijken en het blijkt dat ze dit heel vaak doet

Doordat ze dat dus zagen, hebben ze besloten om verder terug te kijken.

9. Echt snuffelen zal mijn schoonmoeder niet gedaan hebben, denk ik..
    Dat maakt me ook niet zo uit.

Wat ik wel altijd heel ergerlijk vond is dat bij thuiskomt mijn keukenkastjes anders waren ingedeeld.
    Goed bedoeld maar zo irritant en gewoon niet begrijpen dat ik er niet blij mee was.

10. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Dit is dus de reden dat ik de kinderen bij schoonmoeder breng ipv bij ons thuis opasssen.
    Mijn schoonmoeder is altijd schoonmaakster geweest bij mensen thuis, en het zit er bij haar blijkbaar ingebakken om altijd in mensen hun spullen te snuffelen.
    Ik heb daar een bloedhekel aan, een beetje privacy graag, dus ik zou haar niet meer bij je thuis laten oppassen😉

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden vroeger trouwens een oppas die de post las van mijn ouders, echt bizar. Ik hoorde haar tegen mijn moeder zeggen dat ik de enveloppen had open gemaakt, terwijl ze dat dus zelf had gedaan... Leuke vrouw ;) Maar dat was echt een oppas, verder geen familie ofzo. Meteen ontslagen natuurlijk.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ts ruimt haar administratie op, namelijk in die kast waar haar schoonmoeder in aan het neuzen was ;). Wij hebben onze administratie ook beneden, dat ga ik echt niet aanpassen aan het bezoek in mijn huis. Die kast boven heb je dan ook op slot? Anders kan er alsnog in geneusd worden ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan is het toch wel 'spioneren'? Ik vind het echt niet kunnen iemand te filmen die daar niets vanaf weet, het opnemen en vervolgens terug gaan kijken. 1 keer per ongeluk zien dat iemand in de kasten aan het neuzen is lijkt me ook wel genoeg.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Waarom wil jij weten wat iemand anders in zijn ladekast bewaard??? Gaat jou toch geen zak aan?!
    Ernaar vragen want dan krijg je veel meer informatie?!! :$ Werkelijk?? WHY???

Werkelijk, wat bestaan er toch rare mensen op deze aardbol. Ik blijf mij erover verbazen.

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Waarom is dat raar?? Ik vraag zo vaak dingen aan mensen om eerlijk te zijn.. ;) nu ook, zijn we een babykamer aan het inrichten, vraag ik zeker wel hoe mensen hun commode hebben ingedeeld.. ben gewoon benieuwd of er handige dingen inzitten.. (en een commode is ook een ladekast).

Heb ook wel eens aan mijn schoonzusje gevraagd hoe ze de lade in hun kast beneden gebruikte, want wij zaten te twijfelen toen tussen 2 kasten.

TS: Ja, beidde partijen zijn hier niet netjes, zowel je sm als jullie. Ik zou open kaart spelen en zeggen dat je je al een tijd een camera hebt staan en de beelden opneemt, en daarop hebt terug gezien, dat ze in jullie laatje kijkt en vragen waarom. En excuses aanbieden dat je haar niet verteld hebt van de camera (waarom niet?)

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vragen hoe een ander een commode heeft ingedeeld omdat je zelf bezig bent met het inrichten van een babykamer, of vragen hoe een lade is ingedeeld omdat je zelf twijfelt over twee kasten vind ik van een totaal andere orde dan vragen wat iemand in haar ladekast bewaard uit nieuwsgierigheid.

17. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Dit dus!

18. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik zou per direct andere opvang regelen. Mensen die ik niet kan vertrouwen laat ik niet alleen in mijn huis.

19. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    dit zou ik ook doen. gewoon zeggen sinds vandaag. ach wie niet weet wie niet deert.

20. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik zou met mijn man goed erover in gesprek gaan en vind het iets tussen moeder en zoon dat opgelost moet worden. Anders zien ze jou straks als boosdoener.
    Laat hem het met haar bespreken.
    Ik vind niet dat TS haar schoonmoeder heeft bespioneerd. Ik vertrouw mensen niet 1,2,3 en als je iets ziet wat jou wantrouwig maakt is het je goedrecht om terug te kijken.

Deel Deze Pagina