snelle groei van baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miekie, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ben nu in totaal 3x bij de vk geweest en elke x is mijn baarmoeder groter als dat hij gemiddeld hoort te zijn.
    Bij 12 weken al bij 16 weken al en bij 20 weken weer.
    Gemiddeld hoort ie nu op mijn navel te zijn en hij zit nu al 2 vingers boven mijn navel.

    Komt dit vaker voor?
    Kan dit geen kwaad en betekent dit dat ons kindje gemiddeld ook groter is nu? Ik denk, ik vraag t toch maar even aan je.

    Ik hoop dat je antwoord hierop kunt geven.
    Bedankt, Annemieke.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miekie,

    heeft de verloskundige gezegd of jouw navel in het midden van je buik ligt? We bepalen als verloskundigen altijd of je navel in het midden ligt, omdat dat het referentiepunt is voor het meten. Als je navel hoger of lager ligt houden we daar rekening mee. De ene baarmoeder is ook wat langer en smaller en de andere wat breder. De verloskundige houdt de groei van je baby goed in de gaten, zodra zij denkt dat je baby te snel of te langzaam groeit zal ze je even voor een echo sturen. Als je je zorgen maakt over de groei van je kindje moet je dat de volgende controle bespreken met je verloskundige.

    Mirjam
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben vorige week naar de verloskundige geweest, en ze heeft gevoeld aan mijn buik, en kwam tot de conclusie dat de baby wel erg groot is... Ze heeft me door verwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. De verloskundige schatte mijn baby 3 weken verder.
    Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest en daar heb ik een echo gehad en alles was goed gelukkig. Alleen de gynecoloog vond ook wel dat het kindje erg groot is. Ze schatte me 30 weken in terwijl ik 26 weken ben.. Ze vond dat ik een ontbijt test moest doen, dan moet je gewoon ontbijten en dan om 9 en om 10 uur laten prikken op suiker. Een dag erna kon ik bellen voor de uitslag. En ik heb gelukkig geen suiker.. Maar hoe het nu komt dat Ukkie zo groot is kan niemand me uitleggen... Mijn man en ik zijn ook niet groot dus het is wel een beetje vreemd. We houden het er maar op dat Ukkie het goed heeft bij me en goed groeit!
     

Deel Deze Pagina