Ben ik nu zo raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door LiseTes, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Hoi allemaal
    Even een vraagje zoals vaker hebben ik en mijn schoonmoeder een meningsverschil.
    Zij vond mij aso omdat als zij hier was mijn vriend altijd thee inschonk en ik dat blijkbaar nooit gedaan heb voor haar(heb er zelf nooit zo op gelet bij terug denken doe ik het bij mijn familie en vl bij zijn familie)
    Verder zorg ik dat er altijd wat lekkers is en warm eten als ze er zijn.
    Nu zou ik ook aso zijn omdat mijn partner alleen mee loopt naar de deur om tot ziens te zeggen,
    ik zeg meestal tot ziens in de woonkamer met 3 zoenen want wil dan opruimen en het eten van tafel hebben voor de katten er aan gaan.
    Nu is dit dus asociaal volgens haar.
    Eerlijk gezegd heb ik het nooit zo bekeken en ben van mening er is thee en der loopt iemand mee wat is het probleem?
    ben wel benieuwd wat jullie hier van denken

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Misschien ligt het er aan hoe de band sowieso is met je schoonmoeder.

Mijn schoonmoeder gaat vaker alleen naar de voordeur (wij wonen boven). Ze zegt zelf altijd al, blijf lekker zitten.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik vind het je dus niet raar.

4. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Denk dat ook wel zij wilt altijd knuffelen ik knuffel met niemand anders dan mijn partner.
    tevens wilt zij altijd aan mijn buik voelen (vanaf 6 weken al!) en als ik nee zeg voelt zij zich afgewezen

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik begrijp van je schoonmoeder niet wat daar nou asociaal aan is. Wat maakt het nou uit wie de thee inschenkt en wie ze naar de deur brengt? Beetje vreemd. Ik denk eerder dat zij raar denkt.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dan verschillen jullie gewoon. niks aan te doen. Ik zou daar ook niet voor veranderen.

Niet druk om maken.

Je hebt gewoon een 'echte' schoonmoeder :D

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk dat deze reactie veel over jouw schoonmoeder zegt en weinig over jou. Ik vind het totaal niet boeiend wie er drinken inschenkt. En mijn man loopt inderdaad ook vaak bij zijn ouders mee en ik bij de mijne, prima toch.

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik loop altijd met mijn bezoek mee naar buiten, vind dat eigenlijk ook niet meer dan normaal.. Opruimen kan daarna wel.

Dat ze aan je buik voelt is persoonlijk denk ik. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn (schoon)moeder dat steeds zou doen. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ook altijd de neiging voel om dat bij een zwangere te doen, haha. Misschien kun je uitleggen dat je je daar ongemakkelijk bij voelt en dat jij aangeeft of en wanneer ze een keer mag voelen.

Verder zou ik me niet zo druk maken. Lekker belangrijk wie er thee inschenkt..

9. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Tja dochters dat gevoel had ik dus ook maar zo zou ik haar laten zien dat ze niet welkom is, heb haar toen verteld dat als ze niet welkom was ik haar dat wel gewoon zou zeggen.

ben er ook bang voor sniffy :) nee veranderen doe ik ook niet zie namelijk ook niet in wat er aso aan is.

@ MamaR dit was ook de afspraak helaas als ik dan een keer nee zeg zegt zij zie je wel je wijst mij af en wilt geen vreugde met mijn delen.
    Er loopt bij ons altijd iemand mee met het bezoek mijn familie en mijn vl bij zijn familie is automatisch zo gegaan

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind niet meelopen naar de deur wel asociaal hoor :) Daar zou ik ook raar van opkijken.
    Wie thee inschenkt vind ik dan niet zo boeiend. Alhoewel als jij altijd op de bank zit en je vent loopt de hele tijd heen en weer, kan ik me het gevoel best een beetje voorstellen..

11. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Nee ik zit dan ook niet chiggy dan zou ik het begrijpen ik ben met het eten bezig dan of het lekkers op tafel zetten.
    En er loopt altijd wel iemand mee naar de deur

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij kopen wel altijd mee. Van anderen verwacht ik het trouwens niet, ik kan best zelf de deur vinden en die achter mijn kont dichtdoen. Wie er dranken inschenkt zou niet uit moeten maken. En het kan hooguit vreemd zijn of niet zoals anderen het doen, maar bij asociaal heb ik echt een heel ander beeld.

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dit vind ik nou echt problemen maken om niks eerljk gezegd

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Eerste kleinkind?

Ik denk niet dat je schoonmoeder echt vindt dat je 'aso' bent, ik denk dat ze alleen niet in staat is te communiceren wat ze echt van je wil. Dus wat ze eigenlijk zegt is dat ze niet tevreden is met de gang van zaken en dat jij je moet aanpassen. Geen idee wat ze dan wel van je wil en of dat realistisch is.

Ik ben er trouwens ook niet van gediend als mensen aan mijn buik zitten, mijn vriend schenkt ook vaak de thee in en ik loop ook niet mee naar de auto als mijn schoonouders op bezoek komen, blijkbaar ben ik net zo 'aso' als jij ;).

15. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Ja Berte eerste kleinkind dat klopt.
    Nu ik jouw stukje zo lees zou dat best het geval kunnen zijn dat ze het niet goed kan vertellen.
    Ik denk dat het deels met het knuffelen te maken heeft omdat ik dit niet wil,ze zegt haar enthousiasme niet kwijt te kunnen. (niet knuffelen heeft met een nare ervaringen uit het verleden te maken waarvan ze op de hoogte is)

Ik vind trouwens alle berichten fijn want ik probeer er achter te komen of het echt raar is wat ik doe.

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je sm wil iets, of ze kan iets niet kwijt, dat gaat dus allemaal over haarzelf. Vind ik gek, om jezejf zo centraal te stellen als je bij iemand op bezoek komt. Ook al is die iemand je zoon en zijn partner.

Op het moment dat zij haar emotionele gedoe tot jouw verantwoordelijkheid maakt (en dat doet ze al door te klagen), moet je vriend haar heel duidelijk maken dat hij achter jou staat, dat hij geen kritiek op zn partner hoeft van haar, en dat het haar eigen probleem is.

Zeiken over wie inschenkt of wie meeloopt naar de deur is echt heel erg slechtgemanierd. Als je op bezoek bent pas je je aan. Ook al doe het zelf thuis anders. Zo hoort het!

Ik loop zelf altijd mee tot onze voordeur. Inschenken e.d. doen we juist omgekeerd hier (dan kan degene wiens familie op bezoek is blijven zitten en praten).

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Waarom moet iedereen dan meelopen naar de deur, 1 iemand is toch voldoende?

Ik vind je niet aso hoor ts.

18. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113

Dat vind ik nou ook. Beetje overdreven. Onze ouders zijn zo eigen...ik hoef echt niet altijd mee te lopen maar de voordeur. Ik zie ook totaal het punt niet.

Wat een gemuts zeg.

19. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Ben wel een blij te horen dat ik tot nu toe zo raar nog niet ben begon toch een beetje te twijfelen

20. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Nee, jij bent niet raar! Je maakt zelfs eten voor haar!

Toen wij nog katten hadden ruimde ik ook eerst alles van tafel, anders lag er niks meer op tafel. Ze kan ook wachten totdat de boel is opgeruimd (of meehelpen met opruimen;) )

Mijn schoonmoeder zal mij wel heel leuk en niet aso vinden, want ik schenk altijd van alles in zodat ik nog even geen gesprek hoef te beginnen en mn man dr mee zit opgescheept:D
    Bij schoonvader en stiefschoonmoeder hetzelfde verhaal:D

Bij ons mag dus de lucky one zich verschuilen in de keuken voor de koffie/thee/lekkers

Niks van aantrekken hoor

Deel Deze Pagina