beste kraam verzorgster Ik heb een vraag over onze bijna 5mnd oude meisje, zij sliep met een week al door van 23.00 tot 09.00 ineens wordt ze sinds 2dng snachts om 05.00 wakker? ze huilt dan niet echt moppert wat en gaat wel weer slapen maar toch voelt het voor mij niet goed, want me gevoel wilt er wel naar toe, maar me verstand zegt niet doen! kan dit te maken hebben met een sprong? ook wilde ze ineens niet slapen vanmiddag om 16.45 was zoooo overstuur dat ik haar er maar uit heb gehaald ze is namelijk altijd zoo tevreden, ben er even heel onzeker over en weet niet zo goed wat ik er mee moet ook heeft ze hele donker groene ontlasting al 2 weken en ongeveer 3a4 poepluiders op een dag EN VEEEL soms is het dun met stukjes maar vaker dun mischien rare vraag maar waar duid zoiets op? het is ook wel wat zure maar soms ruitkt het heel muf (eieren) dit is ons schema 08.00 wakker 08.30 fles 210 10.00 fruit 10.15 slapen tot 11.30/11.45 13.15 fles 13.45/14.00 slapen tot 15.00/15.30 dan probeer ik haar weer naar bed te doen als ze begint te jengelen meestal rond 16.45 maar ze wil dat ineens niet meer dan is ze zoo verdrietig sinds vandaag dan 17.30-18.00 fles 210 19.00/19.30 slapen tot we haar wakker maken 22.30 fles 210 + 2.5 schep rijstebloem laat altijd 70cc staan slaapt ze niet te weinig? sinds we op 4 voedingen zitten mist ze 1.5 uur slaap anders ging ze altijd om 13.00 tot 15.00 en van 16.30 tot 17.15
Hallo, De veranderde ontlasting kan betekenen dat ze een virus heeft opgelopen. Hoe is haar temperatuur? Als die te hoog is, of als je het niet vertrouwt dan is het het beste om even naar een huisarts te gaan. Ook kan het betekenen dat ze tandjes gaat krijgen. Ze zijn dan wat hangerig en kunnen diarree hebben. Ook luieruitslag komt voor. En ze wil dan alles in haar mond stoppen, en kwijlen hoort er ook bij. Bij allebei de oorzaken kan het zijn dat ze wat minder slaapt, maar kan natuurlijk ook dat ze minder slaapt nodig heeft. Is ze verder tevreden? Ja denk ik hè? Ze kan ook bij allebei 's nachts wel eens wakker worden. Ik snap dat je er 's nachts naar toe wilt, maar ik zou dat echt pas doen als ze gaat huilen. Groetjes Adrienne
ze heeft geen temp de ontlasting is sinds gisteren pas weer wat normaal! weer wilde ze ni slapen om 16.45 ik snap er niks van ze lijkt dan echt moe maar kan echt ni tot 19.00 op blijven als ze dan om bij 15.15 wakker is maar slapen hooo maar, ik ben zoo onzeker geworden ineens ze was altijd zoo tevreden en vrolijk en huilde echt waar bijna noooit ik ben gewoon bang dat ik wat fout doe en niet goed meer naar haar signalen) kan luisteren mag een haze slaapje in de box? als ze dat zou willen? ik kan ook ni meer langs de box lopen of ze begint te huilen als ik weg loop de andere slaapjes zijn geen probleem het lijkt wel alsof ze bang is dat ze zonder eten op bed wordt gelegt want ze krijgt dan pas weer rond 17.30 als ze dus ni slaapt we hadden zo mooi schema maar alles is op ze kop gezet nu het is denk nog te vroeg voor de sprong van 23 weken (zo'n voorloper) want ze is nu 21 wkn volgens oei ik groei 22 wkn
Hoi hoi, Een hazeslaapje in de box mag hoor, dat kun je soms niet voorkomen. Het kan haar net even de energie geen die ze nodig heeft om tot de volgende voeding te overbruggen. Ik heb het schema nog even bekeken. Het zou best wel eens kunnen komen, omdat ze tussen 13.00 en 17.30 niets te eten krijgt. Ze is een beetje zoekende naar een ander schema. Probeer er maar in mee te gaan. Wat zou er gebeuren als je haar al eerder die fles geeft. Om 16.45 al in plaats van 17.30. Het kan dat ze dan wel gaat slapen, en dan de avondvoeding eerder wil. En vervolgens een langere nacht gaat pakken. Het is uit te proberen! Groetjes Adrienne