snurken....

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als iemand erg snurkt betekent dat meestal dat die persoon niet goed slaapt. Waardoor er ook andere lichamelijke problemen kunnen onstaan. Het is de moeite waard om ermee naar de huisarts te gaan.

Ikzelf snurk heel erg en voelde me na een nacht slapen totaal niet uitgerust. Heeft de huisarts me doorverwezen naar de neuroloog en kno arts. Toen heb ik een slaaponderzoek gedaan. Vanuit dat onderzoek weten ze waar het snurken vandaan komt en dat ik mijn adem niet inhoud tijdens het snurken door. Hierna heeft de kno naar mijn keel gekeken en dat zag er prima uit. Dus voor mij is er helaas niets te doen. Voor andere ijn er verschillende opties, bv een snurkbeugel en daar heb je 2 verschillende voor, of een operatie. Ook wil afvallen als je te zwaar ben helpen om het snurken te verminderen. Hou je wel je adem in tijdens je slapen dan moet je zelfs met een masker slapen.

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gelukkig geen last van gesnurk want als hij snurkt en ik hem een flinke poeier geef dan draaid hij zich wel om.

Hij heeft de laatste dagen de irritante gewoonte om zijn benen en armen aan mijn kant te leggen.
    Als ik dan mijn benen strek dan schop ik hem weer en als ik me om draai heb ik een elleboog in mijn gezicht.
    Ga hem vanavond even strenge instructies geven dat hij op moet hoepelen.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Heel herkenbaar en niets helpt hier ... Kan hem stompen wat ik wil, kan het kussen tien minuten op zijn gezicht drukken maar niets helpt :(

Ik slaap soms van gekkigheid gewoon niet, nu lig ik af en toe op een matrasje bij de oudste in de kamer te slapen anders krijg ik echt geen slaap.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    kipiekip: oh da lijkt me erg... gelukkig val ik uiteindelijk wel een keer in slaap tussen 1a3 uur in bed te hebben gelegen...

hier praat ik af en toe ook in mijn slaap haha... maar word er zelf wakker van

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier ook zo'n snurker die me regelmatig 1 uur voorsprong geeft met slapen savonds.

Echt hard snurkt hij niet maar ik kan er zo niet tegen! Zelfs "zwaar" ademen ergert me mateloos. Zelfs al kijk ik tv en hij snurkt op de bank, of sochtends als ik wakker wortd van mn wekker en hij kan snurkend blijven liggen. Echt heel erg van mij dat ik zelfs dáár niet tegen kan :)

Heb wel eens helemaal gefrustreerd een bewoner op bed verzorgd terwijl ze lag te snurken (was tijdens de zorg in slaap gevallen)

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh die harde adem is ook echt vreselijk.. vaak zeg ik dan al schat je snurkt.. haha..

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ja mijn partner snurkt ook, heel erg.
    Ik slaap met oordoppen in. Die halen het ergste geluid weg.

Maar als het echt te erg is dan vraag ik mn vriend toch vriendelijk op de bank te gaan liggen.

8. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij snurken beide....
    Ik heb een slaaponderzoek ondergaan, omdat ik eerst nooit snurkte en sinds ruim een jaar wel.
    Ik heb nu een snurkbeugel, zit voor geen meter... Maar ik snurk niet meer! En slaap rustiger!
    Mijn man stomp ik aan of zeg heel hard dat ie snurkt en dan draait ie meestal wel.
    Het is wel supervervelend! Gelukkig door de zwangerschap slaap ik eerder dan mijn man!

9. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Hi meiden!

Mijn vriend snukt af en toe maar heb er eigenlijk geen last van.
    Zelf snurk ik wel veel. Vroeger durfde ik ook nooit bij iemand te logeren. Ij het begin dat ik bij mijn vriend was ging ik pas slapen als ik hoorde dat hij sliep. Nu lligt hij 5 van 7 nachten eerder op bed als ik en heeft hij er geen last van. Hij hoeft me ook maar even aan te raken en dan stop ik voor een tijdje. Ik voel mij altijd ontzettend bezwaart maar kan er niets aan doen. Als ik heel erg gesnurkt heb ben ik ook altijs super moe als ik wakker word. Misschien moet ik er toch maar eens mee heen!

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook zo'n snurkerd, en alles ik hem dan een duw geef en zeg je snurkt zegt hij meestal, ik snurk niet:(

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hahaha ik zou dit kunnen neerzetten :D
    Verschrikkelijk he en dan die fluittoon pffieee.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja echt he.. zo snurrrrrrrrk ..fluitttttttt....snurkkkkkk...fluittttt... aaaaah vreselijk!!!!! heb t is opgenomen met mijn telefoon om te bewijzen aan mijn man dat die dus echt wel snurkt.. maar ja dan hoor je t natuurlijk niet zo hard als dat t in het echt is haha.. maar ik ben al blij dat t snurken een stuk minder geworden is dan dat hij deed..

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Och meiden... Ik heb echt medelijden met jullie!!! Lijkt me verschrikkelijk, zo'n zagende vent... Weet hoe erg t kan zijn, aangezien m'n moeder met oordoppen slaapt (sterker nog, vroeger op de camping kwamen de buren bij m'n vader klagen dat hij te hard snurkt...)
    Mijn mannetje snurkt niet!!! Sterker nog, onze kat maakt met slapen meer geluid dan m'n vent!!! De kat snurkt namelijk wel...:D

14. solof

solof Nieuw lid

30 jan 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    met het proggie "Snore Sleep Inspector" kan je heel gemakkelijk iets aan je snurken doen:

Anders kan je zoals bouncytigger aangeeft met oordopjes slapen. tegenwoordig zijn er met filter waardoor je veel andere (belangrijke) dingen wel kan horen. je hebt ze van Alpine, Filters, etc...

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook, BAH!!
    maar sinds ik die echte gele oordoppen heb hoor ik niks haast meer en ik heb heeeel wat slapeloze nachten gehad hoor.
    die goedkope oordoppen werken ook niet, je moet die gele hebben die ze ook op bedrijven gebruiken.

16. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Och... die van mij kan er wat van... Als ik eenmaal in slaap ben, dan hoor ik het niet meer, maar vaak krijg ik de kans niet om lekker weg te doezelen omdat hij al gelijk met heel hard snurken begint.

Ik heb inmiddels mijn oplossing gevonden, waar ik overigens in zijn geheel veel en veel en veel beter door slaap: Oordoppen! :D
    Van die kneedbare die zich helemaal naar je oor vormen. Ik hoor niks meer en slaap zowaar door.

Ik slaap over het algemeen heel licht en wordt van het minste of geringste wakker... Inclusief het gesnurk van mijn vent, maar dit is echt goddelijk! Laat hem maar snurken... Ik tuk er wel doorheen! ;)

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!! hoewel ik zelf ook wat van kan...als mijn man slecht slaapt dan is het smorgens niks anders dan zeuren over mijn gesnurk...Ik geef hem altijd een duw of schop, dan draait ie zich meestal om en is het over. Mijn man durft mij niet te schoppen, want dan wordt ik blijkbaar zo ontzettend pissig in mijn slaap!! :-O haha

Deel Deze Pagina