Maak me zorgen! Voel het kindje nog niet bewegen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tamjedebamje, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger van ons 3de kindje.
    Bij een echo bleek dat mijn placenta aan de voorkant ligt.
    Maak me een beetje zorgen, aangezien ik de kleine nog niet echt voel. Heel af en toe denk ik weleens wat te voelen, maar ben er niet van overtuigd. Je zou denken het is de 3de, dus dan voel je het wel eerder, maar nee dus. Herkent iemand dit??

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het kan zijn dat je kindje graag met de rug naar je buikwand ligt en dat in combinatie met de voorlichende placenta is natuurlijk funest voor het voelen van beweging.
    Ik snap dat je er een beetje onzeker van word zeker aangezien het je derde is.

3. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

10 jun 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blij dat je mijn onzeker snapt.
    Heb vorige week een extra echo gehad, omdat ik me dus zo'n zorgen maakte. Daaruit bleek dus een voorliggende placenta een een kindje wat heel diep in bekken ligt. Ze kon zelfs het hartje niet laten horen, omdat kindje zich teveel aan verstoppen was.
    Daarbij voelde ik de andere 2 ook pas laat.
    Maar goed, ondanks de theorie maak ik me toch zorgen.
    Ben beetje bang dat er met 20 weken blijkt dat er iets mis is, geen leuk gevoel :(

4. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ikben ook zwanger van de derde en bij mij duurde het in tegenstelling tot de andere 2 nu ook vrij lang voordat ik iets voelde. Maakte me hier ook zorgen om. Vanmorgen heb ik voor de eerste keer aan de buitenkant iets gevoelt en van te voren voelde ik af en toe een plopje maar dit was ook zo twijfelachtig dat ik niet zeker wist ofdat het de baby was.
    Het kan ook zijn dat je het nog later gaat voelen, dus probeer jezelf niet gek te maken en het komt vanzelf!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn zusje voelde haar eerste pas na 27 weken! Gelukkig wel een heel gezond ventje hoor.

6. beccie

beccie Niet meer actief

hallo,
    ik voel het ook pas sinds een week.
    bij mij ligt de placenta ook voor. mijn eerste voelde ik ook al veel eerder.
    nu opeens voel ik het bijna elke dag heel duidelijk. mijn vk zei ook dat ik het nog niet persee hoefde te voelen. en me daar geen zorgen om moest maken.

maar voel dus pas sinds een week 21 schopjes in mijn buik,
    probeer je niet te druk te maken., het komt vast snel :)

7. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hier hetzelfde! ik ben zwanger van de tweede en voel ook nog niets. Ik maak me ook zorgen over de 20 weken echo over 2 weken. De eerste voelde ik met 20-weken al heel duidelijk. Mijn placenta ligt aan de achterkant, dus daar kan het niet aan liggen. Pff, is echt een rotgevoel!

8. Sammy21

Sammy21 Actief lid

16 dec 2011
    152
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! zelf heb ik geen ervaring dit is mijn eerste,, maar mijn placenta ligt ook aan de voorkant en mijn vk zegt dat ik daardoor het kindje pas later zal voelen dan normaal. Misschien telt dit ook bij jou. Succes!

9. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had ook pas met 20 weken zelf het idee dat ik wat voelde...... ook de placenta voorliggen.
    Ik ben zwanger van ons 3e kindje, maar het is de 2e zwangerschap, dit is zoveel anders dan met de tweeling.......
    Gelukkig voel ik hem nu echt veel en goed!

10. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik maakte me ook zorgen maar sinds vorige week voel ik de kleine iedere dag.....niet heel vaak maar voel m wel.
    Du misschien deze week meid.

11. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    heel herkenbaar, hier ook plancenta op de voorwand. ik voel wel soms wat maar nog geen echte schopjes heb ik het idee.
    dit had ik bij mijn 2e ook, die voelde ik pas echt met 22 weken.

het komt vast goed. zolang je beebje het verder goed doet.

12. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Toch voelde ik beeb al vanaf 14 weken, met 16 weken elke dag. Maar dan vooral draaien en rommelen. Vanaf 19.6 voel ik dan ook de schopjes! en die gaan nu heel de dag door.. :D

Het kan dus wel het vroeger voelen ook al ligt de placenta aan de voorkant. Maar de regel blijft volgens mij vanaf 26 weken dat je het moet gaan voelen.

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mn 1e voelde ik met 21 weken, 2e met 22 weken en mn 3e kindje met 21 weken.
    pas bevallen van mn 3e. ik heb me echt druk gemaakt want ik voelde haar gewoon veel minder dan de andere 2! tot een week of 30 voelde ik haar nog wel eens een dag niet. heb me er tot het laatst aan toe druk over gemaakt. ik vloelde het overdag namelijk bijna nooit allen savonds.
    ze is ook lekker blijven zitten tot bijna 42 weken. volgens mij vond ze het heerlijk in mn buik en zat ze gewoon lekker te chillen daar, haha. ze heeft t nu nog helemaal naar haar zin in het water haha.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    oja, en bij alle 3 had ik niet de placenta aan de voorkant dus dat was geen belemmering. en ik ben ook gewoon slank.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook een placenta aan de buikzijde, ik voelde de kleine pas met ruim 22 weken. En nu nog af en toe moeilijk.

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal hoor meid. Voor mij is dit ook de derde en ik voel het nu ook pas sinds een paar dagen. En mijn placenta ligt tegen me rug aan. Ik snapte er ook niks van. Mn dochter voelde ik met een week of 15 al. Dus ik was me ook al zorgen aan het maken.
    Gelukkig dat je een extra echo hebt gekregen en dat het toch in orde is. Zou me daar voorlopig aan vast houden en gelukkig duurt de 20 weken echo niet lang meer!

17. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Verloskundige gaf aan dat het nog wel een week of 4 kan duren voordat ik het ga voelen!! Zijn nu 19 weken en 5 dagen. Dus dan zitten we al op 24 weken.....

18. kimsterr17

3 aug 2012
    62
    0
    6
    Noord Holland.
    Geen zorgen! Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, voel haar nog steeds niet overduidelijk maar af en toe. Eindelijk met 21w begint het te komen. :)

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik voel het ook nog niet zo lang hoor! Wel veel geborrel in mijn buik gevoeld, maar dat kunnen ook mijn darmen geweest zijn. Nu merk ik pas echt dat er een kindje aan het bewegen is. Ik voel het nog niet vanaf de buitenkant (te veel isolatie denk ik...) en mijn placenta ligt ook voor (rechtsvoor). Ik merk ook wel dat ik haar beter voel aan de linkerkant...

Gisteren was VL tegen mijn buik aan het praten en toen voelde ik haar ook bewegen... ik zou willen dat ik het hem al kon laten voelen...

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier ook derde kindje en placenta aan de voorkant. Ik voel haar nu wel goed maar nog steeds heel subtiel. Bij 19 weken voelde ik ook nog niks hoor, echt normaal dus. Helaas vervelend dat je geen bevestiging van leven krijgt

Deel Deze Pagina