Harde ontlasting na stoppen met johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyC, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hoi!

Wij zijn sinds ongeveer 2 weken gestopt met johannesbroodpitmeel. Nu heeft ons kleintje er harde ontlasting. Af en toe ook wel gewoon zachte ontlasting, maar voornamelijk hard. We geven haar extra vocht maar hebben niet het idee dat dit helpt. Wie kan me vertellen hoe ik haar ontlasting zachter kan maken? Ze is 7 maand. Alvast bedankt voor de tips.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Heeft ze er last van? En hoeveel poepluiers heeft ze? Net zo veel als voorheen of is dat ook veranderd?

3. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ja ze heeft er last van, krampen en je ziet echt aan haar dat ze enorm veel moeite moet doen. Vanochtend had ze haar billetjes een beetje open, bloede een klein beetje. Voor de krampen heb ik haar wel infacol gegeven. Normaal heeft ze rond de 2 a 3 poepluiers per dag. Nu hooguit 1.

4. logo

logo Niet meer actief

Vervelend zeg. Misschien even naar de huisarts voor lactulose?

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoontje reageert ook heel snel op aanpassingen in zijn voeding.
    Wat kan helpen is een beetje olijfolie door zijn hapje. Ook heb ik geprobeerd hem wat vaker fruit te geven zoals peer of pruimen. Dat helpt ook wel. Geen banaan, want dat verstopt ook.
    Ik heb toen hij nog maar een paar maanden oud was ook eens lactulose gekregen, maar begin daar niet aan want ze krijgen er enorme krampen van. Echt verschrikkelijk. Het helpt wel, daar niet van...maar die krampen echt zielig!

6. logo

logo Niet meer actief

Echt krampen van lactulose?
    Hier geen krampen en een beetje verandering van ontlasting. Helaas nog niet voldoende. Waarschijnlijk reageert ieder kindje anders.

Vanaf wanneer mag olijfolie?

7. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Olijfolie doen we inderdaad al door het eten wat ze krijgt. Banaan krijgt ze sowieso niet. Ik ga morgen toch maar ff langs onze HA denk ik. Ze is ook totaal zichzelf niet. Maargoed, kan ook een sprongetje zijn natuurlijk. Ze had zostraks wel ietsjes verhoging.

8. logo

logo Niet meer actief

O hier ook steeds maar verhoging. Ik word er niet goed van. Huisarts doet niets met die verhoging.
    Ik ben benieuwd wat jij krijgt. Laat je het weten?

9. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Ja herkenbaar.

Hier met 5,5 maand gestopt met jhpm. Met de johannesbroodpitmeel was ontlasting aan dunne kant. Toen we stopten ineens last van verstopping, ze poepte alleen nog maar kleine harde keuteltjes. Van alles geprobeerd qua voeding: meer vocht, pruimenhapje. Niks hielp. Lactulose deed ook niks.

Uiteindelijk aan de forlax, toen was ze bijna 6 mnd. Toen kwam het vrij snel weer op gang. Bij 8 heel rustig de forlax afgebouwd, en op 10 maand gestopt. Leek goed te gaan, totdat ze maand lang dunne ontlasting had door tandjes en een buikgriep. Toen dit over was kreeg ze prompt weer verstopping/harde ontlasting. Nu sinds een maand weer aan de forlax. Ze heeft kennelijk een moeilijke stoelgang.

Je zou nog een beetje roosvicee laxo kunne proberen, helpt bij m'n oudste altijd wel. En anders idd langs ha..succes hopelijk is het snel weer over.

10. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ah gossie.

Wat is forlax precies ?

Deel Deze Pagina