Elektrische kruik voor zomerbaby?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Fiora, Jun 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Ik zou graag willen weten of twee elektrische kruiken conform de richtlijnen van de kraamzorg voldoende zijn om een pasgeborene in de zomer warm te houden. Ik heb begrepen dat baby's met heet water kruiken sneller op temperatuur komen maar ik vind ze doodeng en had bij de oudste geen rust als ik wist dat zo'n ding in de wieg lag....

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

De electrische kruiken kunnen te warm worden. Maar ook blijven ze korter warm dan de gewone kruiken.

Ik zou dit even overleggen met het kraamcentrum waar je zorg afneemt. Ik persoonlijk vind de gewone kruiken niet gevaarlijk als je er goed mee omgaat. Maar jouw gemoedsrust is belangrijk. Even overleg dus!

Groetjes Adrienne

3. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Adrienne, bedankt voor je reactie. Ik begrijp van de kraamzorg bij ons dat ze de voorkeur geven aan heetwaterkruiken maar goed ik ben niet verplicht om dan maar die kruiken te gebruiken natuurlijk dus als de kraamzorg er is en een kruik is nodig dan zal ik het toch nogmaals moeten bespreken om te kijken of ze begrip heeft voor mijn standpunt en gemoedsrust. In elk geval wist ik niet dat ze te heet konden worden, kokend water in een kruik is 100 graden en een KooZzzi wordt niet heter dan ongeveer 40 graden dus ik snap niet zo goed hoe die dan heter zou kunnen worden dan 100 graden.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Uiteindelijk bepaal je natiurlijk zelf wat je ge gebruikt. Ik weet ook niet hoe ze te warm kunnen worden, maar dat zijn de richtlijnen

Groetjes Adrienne

Share This Page