dieet/voeding zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lidu1, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik weet dat je niet op dieet mag als je zwanger bent maar aangezien ik al 2 keer zwangerschapssuiker heb gehad wil ik dat nu een beetje voor zijn.

Hoeveel kcal zou je moeten eten als je zwanger bent?

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Aantal kcal lijkt me onbelangrijk in het geval van zwangerschapssuiker. Ik zou eerder kijken naar welke voedingsmiddelen je beter kunt vermijden en welke je juist nodig hebt.

sweetlove80 vindt dit leuk.
  3. Girly86

Girly86 Niet meer actief

Ik denk dat je dan beter wat op je koolhydraten kunt letten..

Probeer vooral de langzame khd te nemen, en zo veel mogelijk vers te eten.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je moet letten op de koolhydraten. Die worden door je lichaam omgezet in suiker. In wit brood zitten veel meer koolhydraten dan in volkorenbrood. Dus kies je volkorenbrood.
    Qua frisdranken daar zit veel suiker in. Rivella is daarin de meest handige keus, naast Bijv Cristal clear Ed. Water en thee zonder suiker is ook prima.

In melkproducten zit lactose, wat ook omgezet word in suiker. Daar kun je het beste kwark of yoghurt kiezen. Fruit bevat ook veel suiker dus ook dat niet overdadig eten.

Als je echt overzicht wilt kun je mss het beste een diëtist vragen. Want als je zwanger bent moet je wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgen.

Eva2011 vindt dit leuk.
  5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Aankomen of afvallen heeft verder ook niet echt iets met zwangerschapsdiabetes te maken.
    Ja, met een hoger bmi heb je extra kans daarop, maar ik denk dat je in plaats van het aantal calorieën beter kunt letten op normaal en gezond eten. Waarbij je de pure suikers vermijdt en misschien de koolhydraten wat aanpast (volkorenbrood/ pasta enz ipv wit).

6. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dames, bedankt voor jullie tips maar ik weet idd dat je dan khd moet vermijden en of de langzame varianten moet nemen.

Voor nu gaat het mij vooral om de aantal kcal niet ik MOET halen op een dag om niet af te vallen.

7. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Daar gaat het me ook een beetje om, ik weet wel wat wel en niet gezond is. ik ben al een tijdje bezig met afvallen maar dat wil ik nu dus niet. Wel gezond eten maar niet afvallen.

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hoeveel kcal iemand nodig heeft, hangt per persoon af. Hoeveel eet je, hoeveel beweeg je, wat heb je normaal nodig om stabiel te blijven.

Dus eens met Panter, overleg dit met een diëtist want die kan een dieet op basis van jouw persoonlijke behoeftes maken :)

9. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Crystal clean en rivella zijn echt niet gezond. Zit aspartaam in wat nog slechter is dan suiker. Kun je beter gewoon water en thee drinken. Of iets met een natuurlijke zoetstof zoals stevia

10. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat is per persoon verschillend. Op die ondergrens gaan hangen in je zwangerschap lijkt me alleen niet zo gezond.

11. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Khd beperken vóór dat zwangerschapsdiabetes ontstaat heeft niet zoveel zin als je doel is om diabetes te voorkomen. Khd zijn daarnaast belangrijk in de ontwikkeling van de baby dus zou ik niet zomaar mee beginnen. Als er sprake is van zwangerschapsdiabetes verandert dat, maar preventief is niet slim.

Ik zou je aanraden geen kcal te tellen maar gewoon gezond te eten: veel groente, wat fruit, volkoren producten en matig met de ongezonde tussendoortjes. Daarnaast proberen zo actief mogelijk te blijven.

Als je eerder zwangerschapsdiabetes hebt gehad is de kans groot dat je het weer krijgt. Je kan dat helaas niet volledig voorkomen met voeding.

Deel Deze Pagina