Wie maakt ze? En zijn er ook mensen die ze echt zoeken? Sinds een paar dagen ben ik aangestoken met het virus om ze te maken en te verstoppen. Ik zou het leuke vinden om de creaties van anderen hier te zien maar ook tips en tricks uit te wisselen.
Ja zoeken is ook leuk! Hier in de wijk doet nog niemand het behalve ik. Maar in het bos vlakbij liggen er genoeg
Ik doe het ook. Er zijn op Facebook ook veel plaatselijke groepen. Ik doe stone dotting. Erg leuk en ontspannend. Kan er uren mee bezig zijn. Maak mn eigen stenen.
ja de facebook groepen heb ik inderdaad ook gevonden. Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt en gelijk neergelegd. Een paar van gisteren waren al weg. Leuk!
Wist niet dat dit bestond op dit niveau. Kind hier doet dit namelijk al tijden maar gewoon voor zichzelf. Omdat eht leuk is. Wist helemaal niet dat je ze khnt verstoppen cq zoeken. Waar kun je ze dan vjnden? Moet je echt het bos ingaan of kan het ook gewoon op straat?
Ik ben ook recent met het happy stone-virus aangestoken haha. Mijn kinderen vinden het ook helemaal geweldig en doen vrolijk mee. Ik zal morgen even wat foto's maken! Mag ik vragen welke materialen je hiervoor gebruikt, wat werkt goed? Om mooie ronde stippen te maken gebruik ik bv potloden met een gum op de achterzijde, ik maak dan stippen met de gum.
Het ligt er denk ik aan hoeveel mensen in de omgeving het doen. Hier in de wijk ben ik geloof ik de enige tot nu toe. Maar zal vast snel veranderen als mensen het begrip leren kennen. Maar een wijk verder waar ook een klein bos is daar liggen er heel veel zelfs. Het idee erachter is dat je een steen vind en deze ergens anders weer weglegt voor een ander. Maar als iemand hem wil houden dan kan het ook.
hoe komen jullie aan jullie stenen? zoeken jullie die ergens? of kopen jullie ze. Nu hebben wij nog genoeg kiezels in de tuin, maar met het aantal wat ik nu per dag maak zijn die snel op
Ik heb op een advertentie op Facebook gereageerd. De stenen moesten uit de tuin ivm tuinrenovatie, ik heb een emmer vol opgehaald. Maar de emmer is inmiddels ook al voor de helft leeg, het gaat erg snel
Hier zoekt zoon altijd stenen. Maar dus puur voor eigen gebruik. Niet eerder gehoord van dit fenomeen. En hij tekent erop met stift.
daar had ik ook al naar gekeken maar hier in de buurt moet je echt alles meenemen. En ik heb niets aan zoveel kuub met stenen waarvan de helft te klein is of niet glad genoeg haha. Dus ik heb nu zelf een advertentie geplaatst met de vraag om wat stenen.
Ja leuk!! Hier in de omgeving ook een bos en mensen leggen daar de stenen neer.. ik kende de hele rage niet maar m'n zoontje mocht met een vriendje mee 'stenen zoeken in het bos'
Ik maak de stenen zelf van gips of gietbeton in mallen. Dan verf ik ze in een basis kleur. Hiervoor gebruik ik gesso of acrylverf. Voor de dots heb ik verschillende toolsets. Die zijn online en ook op Ali te verkrijgen. De verf die ik gebruik is acrylverf op waterbasis. Meest gebruik ik van Amsterdam of Decoart. Al finish lak ik ze af met een vernis van Amsterdam.
Ja heel leuk! Onze kindjes worden er helemaal vrolijk van als ze er 1 vinden. Inmiddels ook de materialen aangeschaft om met de kindjes te gaan beginnen met schilderen