Wat doen jullie met moederdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Al jarenlang is het hier 's ochtends gezellig ontbijtje met het gezin, knutselwerkjes erbij :)

En dan begint het gehaast, want we moeten ook nog naar de oma's (vooral aan 1 kant worden we echt verwacht, maar dan vind ik dat we de andere kant niet kunnen laten zitten). Eigenlijk vind ik aan die hele dag geen zak aan :| (m.u.v. het ontbijt)

Vorig jaar mochten we nergens heen en ik heb echt een hele leuke dag gehad. Was gewoon heerlijk relaxed.

Had het er laatst met iemand over (heeft zelf geen kinderen) en die zei: ik doe niet meer aan moederdag, want sinds jaar en dag staat die in het teken van de oma's.

Toen dacht ik wel van, ja, daar zit wel wat in. Nou doen wij met cadeautjes nooit wat vanuit de kleinkinderen die dag, het is immers geen omadag ;)

Dus ik heb nu het voornemen om er dit jaar weer een relaxed dagje van te maken en denk dat ik even bij mijn moeder aanwip (zondag, of misschien op zaterdag) en mijn man bij zijn moeder.

Zijn jullie plannen nu ook heel anders dan voorheen of vorig jaar?

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt onzin al die dagen :$:| moederdag, vaderdag, valentijn, dag van de leraar enz..... we doen nooit echt iets speciaals. Knutsel werkjes uitpakken en lekker ontbijtje inderdaad. Heb geen zin om van hot naar her te vliegen. Meestal ga ik nog eventjes bij m'n ouders langs die dag, m'n man gaat niet mee of hij gaat naar z'n eigen moeder.
    Qua cadeautjes doen we ook niks. Bloemetje of kleinigheidje voor m'n moeder. M'n man denkt er vaak niet aan maar hé dat maakt me echt niks uit, hij komt best vaak spontaan met een bos bloemen thuis. Dat heb ik veel liever dan 'verplicht ' iets op zulke dagen.

Felice vindt dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Beetje hetzelfde dus, alleen had ik dit al veel eerder moeten bedenken :roflmao:

Hier is t ook een aardigheidje voor de moeders en van m'n man krijg ik niks, ik ben z'n moeder niet :D
    Hij helpt de kinderen waar nodig wel bij het ontbijt, dat wel!

Spectre vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik vraag denk ik of mijn moeder bij ons komt. Gezellig wat eten. Verder niks. Oja...een bloemetje brengen naar mijn schoonmoeder.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Het eerste jaar dat we getrouwd waren gingen we inderdaad op moederdag naar beide moeders. Maar het tweede jaar hadden we zelf een baby van een maand oud. Mijn eerste moederdag.

Wij wonen midden tussen onze ouders in. Mijn moeder is ongeveer 40 minuten in zuidelijke richting. Mijn schoonouders ongeveer 40 minuten de andere kant op. Dus ook niet echt bij elkaar in de buurt.
    Toen hebben we besloten om niet twee bezoeken op 1 dag te doen. Meeste jaren gaan we op zaterdag naar de ene moeder, op zondag naar de andere.
    Hoe we het dit jaar gaan doen weet ik echt nog niet.
    Misschien helemaal niet op bezoek. Mijn moeder heeft 5 kinderen, mijn schoonouders 8. Die kunnen niet allemaal in dat weekend komen.
    Best kans dat we nu pas later of al veel eerder langs gaan.

6. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Wij doen er helemaal niks aan. Soms doen de kinderen wel wat zoals een ontbijtje of een knutselwerkje maar verder is het een standaard zondag.

Vergeten vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Ik gok dat ik mag uitslapen en een ontbijtje op bed krijg. Dat uitslapen doe ik bijna iedere zondag, dus is niet echt extra. En ‘s avonds zal man wel koken.
    Verder doen we er niet zo veel aan. Mijn twee oudsten hebben nu de leeftijd dat ze puberaal lang uitslapen, en dat mogen ze lekker blijven doen. Dan blijft het tenminste ook gezellig :roflmao:

En misschien dat ik nog naar mijn ouders ga.

Vorig jaar heb ik zelf boodschappen gedaan in de ochtend. Man wilde dat wel doen, maar in die eerste lockdown had ik zo’n behoefte aan even wat alleentijd, dat ik mijn tripje naar de supermarkt als rustgevend uitje zag en dat liet ik me niet door mijn neus boren :roflmao:

esklessebes, Kolibrie2 en femkes vinden dit leuk.
  8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk wassen, wassen en nog eens wassen na een weekje camping :rolleyes:

Meestal lekker ontbijtje met kadootje. Dat was het wel. We doen er verder niet heel veel aan.

Oilell vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Helemaal niets. Mijn man is niet attent. Mijn moeder woont niet in de buurt. Misschien nog een knutsel van de jongste.

10. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wat we hier als gezin doen is in ieder geval met z'n allen ontbijten op bed, mijn man en de twee oudsten gaan altijd zelf aan de slag met broodjes en croissants etc maken. Ook hebben ze altijd wel een knutselwerkje en een kleinigheidje.

Wat onze ouders betreft doen we hoe het ons uitkomt, dat verschilt per jaar. Soms gaan we langs beide op de dag zelf en de andere keer verspreiden we het. We nemen wel altijd iets van een bloemetje/kleinigheidje mee, het is toch altijd leuk om iets te krijgen.

11. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Ik krijg altijd een ontbijtje. Soms een cadeautje. Voor mijn moeder stuur ik wat leuks op en mijn man voor zijn moeder. Verder is het een rustige dag altijd.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Moederdag is voor mij altijd het excuus om iets voor mezelf uit te zoeken. Ik koop niet vaak iets extra’s voor mezelf nl.
    Of om dit vragen en dan manlief met dochter te laten kopen. Dit jaar een moedermelkhangertje van m’n zoontje.

Vaderdag idem.

De allermooiste cadeaus zijn natuurlijk de knutselwerkjes.
    Ouders krijgen met deze dagen een kleinigheidje. Of moeder dochter kleindochter lunch oid

13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij staan dan op de Zandstuve. Gaan samen met mijn beste vrienden, dus de moeders hebben gezamenlijk ontbijt op de camping. S'avonds bestellen we sushi.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Elk jaar een heerlijk ontbijtje met knutselwerkjes van dochter..

Ook krijg ik altijd een lekker luchtje van man en dochter... samen met een doosje ferrero rocher.

Ze weten dat ik dol op parfum ben en die ferrero rocher zo heeeeeeeerlijk vind

Onze beide ouders leven niet meer dus op visite hoeven we niet.

15. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij sturen altijd een foto kaart naar de oma's

En zelf word ik verwend met een heerlijk ontbijt

Vooral heerlijk een dagje niets hoeven. Lekker hoor met een groot gezin.

16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik moet werken, net als elke zondag. Misschien voordat ik ga werken nog even bij m’n moeder langs, maar dat is geen verplichting.

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik krijg altijd iets leuks, ontbijt ol bed en een familiekado. (Een groot picknickkleed, een spel, iets voor op de camping). En ik doe het liefst dan ook iets met mijn moeder. Niet omdat het moet, maar omdat ik dat wil.

18. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hier al jaren hetzelfde. Maar prima zo:
    's ochtends knutsels op bed, samen ontbijten en in de middag naar mijn moeder (schoonmoeder is jaren geleden al overleden).

Ik krijg verder geen cadeautje. Ook niet met verjaardag trouwens, dan gaan we altijd uit eten en bios of sauna ofzo, maar door Corona was het "thuisbezorgd en netflix".

Mijn broer en ik geven vaak wel iets aan onze moeder van ons samen. Het ene jaar een kleinigheidje, het andere jaar een 'duurder' cadeau. Ligt er maar net aan wat we bedenken of wat haar wensen zijn.

19. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik doe niet aan moederdag.. voor eigen moeder niet, voor schoonmoeder niet en ik wil zelf ook niks...
    kinderen knutselen weleens wat, vorig jaar niet ivm corona.. en oudste twee zullen dat dit jaar zo ie zo niet meer doen..
    voor mij hoeft dat ook niet.. toen ze nog heel klein waren was dat heel leuk hoor, maar ik krijg zoveel tekeningen en knutsels het hele jaar door.. is iedere dag moederdag :roflmao::roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Idem met de man... als ik geluk hebt neemt ie iets mee tijdens t boodschappen doen. Laatste keer was t pakje lidl thee die ik ook nog eens vies vond... ik zei: dank je wel. Maar ik dacht wat anders...

Zoon knutselt wel gelukkig

Lief of Stoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina