Mamma's gezocht met schoolgaande kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tinkerbel, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb morgen een rondleiding op de toekomstige basisschool van mijn zoontje. Ik had nog een vraagje... hoeveel kinderen zitten er gebruikelijk in een klas?

En wat voor vragen zou ik nog meer kunnen stellen?
    Tips?

2. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Bij mijn dochter in groep 2 zitten er 31 kinderen in de klas, groot dus, maar wel met een geweldige meester. In groep 1 waren dat er 28, ook best groot, maar ook met een geweldig juffrouw!
    En wat kun je vragen?
    wat vind jij belangrijk, hoe is jou kind, en waar heeft jou kind behoefte aan, kunnen zij dat bieden?
    Goed om je heen kijken en voelen hoe de sfeer is!
    Kun je de schoolgids niet alvast inkijken op internet, dan krijg je een beetje idee wat de visie van de school is.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Maar heb je nu al een rondleiding, terwijl je zoontje pas 2 is? is dit niet heel vroeg?

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik vond het ook vroeg. Maar het wordt hier in Almere aangeraden op je kind met 2 1/2 al in te schrijven. Vanwege wachtlijsten enzo.

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Groepsgrootte kan heel erg verschillen maar ligt meestal tussen de 20 en 30 kinderen.

Bij een groep 1/2 komen er gedurende het schooljaar elke keer nieuwe kinderen bij dus ze beginnen vaak klein en eindigen groot.

6. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb toevallig vorige week Suus en Tessa ingeschreven.Ze zijn in sep 3 geworden.
    De groepen beginnen idd klein en worden het jaar door groter.
    Ik heb gevraagd hoe ze kinderen persoonlijk begeleiden,mits dat nodig is natuurlijk.Ook gevraagd hoe ze omgaan met tweelingen,wat bij ons van toepassing is.Er is 1 school die ik heb afgewezen vanwege het feit dat tweeling daar niet bij elkaar mochten.Verder is het gevoel wat je bij die school hebt erg belangrijk.En het gesprek natuurlijk met de directeur.

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Toevallig sprak ik gisteren op een verjaardag een kleuterjuf van de school waar mijn dochter tzt geen zal gaan. Ze zei dat er in februari open dag is. Mijn reactie was ook, dan is ze pas tweeenhalf. Maar zij zei, klopt, maar het volgende schooljaar gaat ze wel al naar school.
    Dus ja, ga dan ook maar kijken.

Om op je vraag in te gaan. Die school heeft klassen van 15 kleuters. Maar is wel een echt kleine school.
    Verder zou ik vooral op de sfeer letten. Je voelt wel of iets goed is denk ik.

8. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Hier in België gaan kinderen naar school vanaf 2j6m dus die van mij gaan sinds 1 september naar school (das een andere datum dan in Nederland heb ik vernomen). Ze kunnen hier op verschillende vaste momenten tijdens het jaar instappen. Op de vraag hoeveel kindjes er in de klas zitten kan ik neit antwoorden omdat ik de wetgeving niet ken in Nederland. De jongens zitten hier in een klas van 32 kinderen met 1 juf en part-time kinderverzorgster.

Letten op:
    - Hoe ze werken ivm ochtend-ritueel, dagaanduiding, taakverdeling
    - Hoe de dagindeling is
    - Hoe ze het eetmoment, speelmomenten, soort activiteiten, toiletmoment,... doen

Ik let toch veel op het creatieve en de begeleiding maar denk dat dat vooral uit mijn standpunt van kinderverzorgster komt...

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik ben net terug van de rondleiding. Het was geweldig. Het had een hele fijne sfeer. Er werd meteen contact gezocht met mijn zoontje.
    Mooie aantallen in de klasse, duidelijk leer proces.
    Ik ben verkocht:D

Deel Deze Pagina