Ervaring met myobrace "beugel"?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Damay77, 25 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wie heeft ervaring met de myobrace "beugel" / trainer? Merk je verschil?
    Mijn oudste van 8 jaar heeft een flinke open bite door het duimen. Die moet sowieso later een beugel.
    Nu zie ik veel reklame voorbij komen over de myobrace.
    Dat is een trainer die je de hele nacht moet dragen en 1 of 2 uur overdag. Na een paar maanden kan je al verschil zien. Ze zouden dat ding ongeveer 1 a 1.5 jaar moetrn gebruiken en 95% van de gebruikers heeft later geen "echte" beugel nodig of een veel kortere periode dan normaal.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja mijn oudste heeft er 1. Hier heeft het niet echt effect, wil njet zeggen dat het niet werkt hoor, maar mijn zoontje kan hem niet inhouden in de nacht. Spuugt hem in zijn slaap uit en dat helpt natuurlijk niet.

Mocht je het willen proberen. We hebben een 2e gekocht via Ali express en die is precies hetzelfde als die van 140 euro die we via de orthodontist hebben gekocht

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wow volgens mij ben je dan opgelicht. Ik heb er sinds kort 1 voor mijn zoon die was €62 dacht ik.

Wij gebruiken het nog niet zo lang en tot nu toe is het geen succes. Overdag doet ‘ie hem nog wel in maar dan haalt ‘ie hem er om de 10 minuten uit. Met slapen wil hij het al helemaal niet in, hij begint dan al te huilen. En ik ga hem niet dwingen dus dan maar niet.
    Hij vind het niet lekker zitten en het doet pijn. Maar dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen, het lijkt me zelf ook vreselijk. Hij heeft een kort tongriempje, binnenkort word hij daar aan geholpen en dan gaan we kijken of het beter zal gaan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja opgelicht zijn we zeker. We zijn dan ook gelijk overgestapt naar een andere orthodontist. Ons exemplaar uit China was echt precies hetzelfde.

5. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Mijn dochter heeft er één maar spuugt hem ‘s nachts ook steeds uit. Maar ook bij haar is er sprake van een te kort tongriempje waarschijnlijk dus ik moet eerst met haar naar de KNO arts.

6. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier de zelfde ervaring... jongste dochter van 9 heeft er ook een, maar vind het een onding! Ze valt er nu wel mee in slaap maar hij valt er 's nachts inderdaad uit....en overdag vind ze het irritant omdat ze er niet goed mee kan praten enzo... (kletskous)

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter van 10 heeft er ook eentje. Sinds een week of 6. Ze heeft een overbeet en een smalle bovenkaak door het duimen.
    In tegenstelling tot jullie kinderen heeft onze dochter er juist totaal geen problemen mee. De eerste week hebben we steeds 10 minuten opgebouwd, tot een uur als ze wakker is. In de nachten gaat het meestal ook goed. Soms ligt de beugel in de ochtend ergens in haar bed.
    Wij zijn positief verrast over het resultast tot nu toe. Ook anderen valt het op. De tanden van haar bovenkaak staan veel mooier naast elkaar.
    De tandarts begeleidt onze dochter hierbij. Geeft advies en zegt wat ze beter wel en niet kan doen. Omdat er al zoveel verbetering te zien is, is onze dochter natuurlijk wel erg gemotiveerd. Ook maakt ze nooit zo'n groot probleem van dit soort dingen en is ze al een bitje gewend bij hockey.
    Kosten geen idee, loopt via de verzekering.

Strandbal en Athina vinden dit leuk.
  8. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Mijn oudste had er een. Ook via ali besteld. Op aanraden van de logopediste. Zijn overbite is in korte tijd drastisch verminderd. We vergeten hem momenteel te vaak voor een goed effect.
    Maar hij mocht hem pas gebruiken toen zijn lippen sterk genoeg waren. Hij moet eerst oefeningen doen met een flesje gevuld met water en een knoop die hij dan achter z'n lippen moest houden. Pas toen dat op sterkte was mochten we de myobrace gebruiken. Simpelweg omdat hij hem anders niet in zou kunnen houden. Daarbij werd ons ook aangeraden om eerst overdag te oefenenen (steeds iets langer) voordat we hem 's nachts gingen gebruiken.
    Maar hier dus wel degelijk een goed resultaat!

Strandbal vindt dit leuk.
  9. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Die oefeningen moet mijn zoon ook doen. Ik heb het bitje via hun besteld maar Ali heeft ze ook dus?

Ik heb er bijna €80,- voor betaald :eek:

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja die van Ali zijn precies dezelfde. Wij hebben er zelfs 130 voor betaald. Baalde ook enorm ervan

11. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Die van Ali zijn hetzelfde. Wij waren voor amper €5 klaar

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Is het precies hetzelfde merk dan wat je bij ali koopt? Niet dat er misschien schadelijke stoffen inzitten omdat het namaak is?

Fijn trouwens om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn. 4 juni word mijn zoon geholpen aan zijn tongriem. Ben heel benieuwd hoe het dat zal gaan. Hopelijk heeft hij er dan minder moeite mee.

13. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Kan dat ook al als nog niet alle tanden gewisseld zijn?

Bij mijn dochter van bijna 9 staan de tanden echt scheef . De ene meer naar voren , de ander half erachter, die weer schuin etc. Je ziet dat de nieuwe grote tanden die nog moeten komen geen ruimte hebben. Is de myobrace daar ook voor geschikt?

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zoiets altijd met een tandarts/ortho doen. Nooit zelf mee gaan vogelen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Zou ik ook via de ortho of tandarts doen, maar ja, het kan ook als er nog gewisseld moet worden. Maar mijn zoon heeft er wel een nodig en dochter niet en ik kan als leek niet zien wie wel en wie niet.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Volgens de logopedist helpt het wel als voorwerk.
    Maar ik zou het ook in overleg met een tandarts/orthodontist doen.

17. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dankjewel voor de reacties. Ja, ik zou het nooit op eigen houtje doen hoor maar vroeg me alleen af of het ook daar voor geschikt zou kunnen zijn.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja hier beide meiden 1 gehad maar wel ivm logopedie. Om juiste slikgewoonten aan te leren die vaak ook niet goed zijn bij duimers. Hierdoor drukt de tong de voortanden weer naar voren.
    De jongste heeft het hele gat dichtgekregen. De oudste duimt nog steeds in haar slaap, zelfd met metalen verbreder beugel (hyrax). Drama dus. Maar ook zij had flinke verbetering met de siliconenbeugel.

Deel Deze Pagina