Nieuw tuinset hout of aluminium?

Discussion in 'De lounge' started by Yentl, May 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Harhout of Aluminium

1. Hardhouten set

2. Aluminium

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Hallo allemaal,

Wij zijn toe aan een nieuw tuinset maar we kunnen niet echt kiezen.Mijn man vindt het aluminium mooier en ik het hardhout.
    Welke set hebben jullie?en zijn jullie er tevreden over?
    Kortom wat raden jullie aan of juist af?

Liefs,Claudia

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb nu nog een kunststof tuinstel maar ga een aliminium met glas aan schaffen

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een aluminium gepakt vanwegen het makelijke onderhoudt. ook haal je er naar een flinke regenbui in de zomer zo de regen er van af en kun je er weer aan eten terwijl het water bij een houten tafel er in trekt en je dus zit aan een natte tafel. wel ziet het er mooier uit vind ik een hard houten tafel maar tegenwoordig hebben ze ook helle mooie aluminum exemplaren.

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Wij hebben een kunsstof tuinset.

En vanaf gister hebben we er een hard houten tuinset erbij, ik vindt het zo gezellig staan in de tuin, we hebben twee terassen en vondt die ene zo kaal.

5. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    @lovewinnie,Hebben jullie dan aluminium met textileen?

Liefs,Claudia

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Aluminium! Hebben we zelf ook, zo'n hele mooie tafel met een glasplaat en 4 stoelen. erg gaaf!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je hebt nu ook van dat gevlochten kunststof, en ziet er wel degelijk uit, je kunt het bij intratuin kopen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hoi yentl ik heb ff in het boekje gekeken die er bij zat en inderdaad het is met textileen. wist het niet heb ik weer wat geleerd

9. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Wij hadden hout. Vonden we mooier. Maar die is zo snel kapot gegaan (2 jaar later viel de armsteun eraf, scheurden de rugleuningen en stond de tafel te wiebelen op zijn poten. Voor 300 euro (geloof ik) vond ik dit wel erg snel.
    Vorig jaar dus op aluminium overgegaan. Minder snel kapot, maar ook makkelijker schoon te houden!

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Wij hebben een houte gehad en na 2 jaar was die zo lelijk geworden! Zo een houte tuinset vraagt veel onderhoud! Elk jaar opnieuw in de beits/olie, en eerst afscheuren voor het goede! hout is natuurlijk een natuurproduct en blijft werken als het buiten staat! Ja het staat heel mooi, maar hier geen hout tuinstel meer!
    We hebben nu sinds vorig een aluminiumset en die is super! Ook zo 1 met een glazen tafelblad...doekje eroverheen en hij is schoon! Stoelen zijn zo te verplaatsen zonder je rug te breken hahahahahah
    1 minpuntje, leuningen van de stoelen worden erg snel heet van de zon! hihihi

Ik zou dus voor een aluminunset gaan!

11. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Wij hebben een houten tuinset. Persoonlijk vind ik het gewoon veel mooier.

Maar idd wel veel onderhoud. Als je het allebei mooi vindt zou ik gaan voor het minder onderhoudsintensieve.

12. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Hout en aluminium hebben wij, houten blad en armleuningen en aluminiumframe met textileen. (exotan)

Echt super!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    wij hebben de combi, het hot onderhouden is 2x per jaar (voor en najaar) even in oilie zetten, is zo gedaan.

14. natanya26

natanya26 Bekend lid

Jul 13, 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Wij moeten deze zomer ook aan een nieuwe tuinset, en ik kies ook voor aluminium met textileen zitting.
    Mijn beide buren hebben hardhout en de stoelen vallen uit elkaar en de tafels staan te wiebelen op hun poten. Ook is het hout helemaal grijs uitgeslagen, zelfs na behandeling met de speciale olie.

Je zet de aluminium set ook makkelijker in de schuur 's winters, een houten tafel zul je helemaal uit elkaar moeten schroeven.

15. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij hebben teak, en dat hebben we laten vergrijzen, erg mooi. Nadeel, de stoelen zijn onhandig, omdat ze zo zwaar zijn, even verschuiven is er niet bij, ook tillen, echt zwaar dus. Dus volgend jaar gaan we over op aluminium met texileen.

16. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben teak tafel met stoelen van teak en textileen rug en zitting (merk Exotan, erg tevreden over). Textileen is lekker snel droog na een bui regen en de stoelen zijn daardoor lekker licht.

17. Niet meer actief

Wij moeten ook een nieuwe tuinset en aangezien we maar een piepklein schuurtje hebben, moeten we iets hebben wat gewoon met weer en wind buiten kan blijven. Waarschijnlijk zal dat dus ook een aluminium set worden, makkelijker in onderhoud.

18. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Bedankt allemaal voor de antwoorden.

We zijn nu toch maar van het hardhout afgestapt ondanks dat ik dit zo gezellig vondt staan :) denk dat het toch een aluminium set gaat worden hoewel dat wicker ook wel heel leul is :rolleyes:

Liefs,Claudia

Share This Page