So True...

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by MadeInUSA, Nov 12, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Bij ons hebben ze een kanaal gemaakt in Parro voor de schoolbrede en belangrijke berichten, die staat naast de kopjes van de klassen. Daardoor dus ook geen dubbele nieuwsbrieven meer in alle klassengroepen en een stuk overzichtelijker.
    Ik zou het gewoon eens aankaarten bij de MR van school, dan kunnen ze het bespreken met de directie en wellicht aanpassen.

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,286
    3,965
    113
    Female
    Ik zal dit eens in de groep gooien in de OR, misschien dat ze er wat mee doen.

Gebeurt het bij jullie nooit dat de juf ziek is? Bij ons dit jaar toch al 4 keer (bij twee kinderen).

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

Apr 25, 2022
    2,562
    2,662
    113
    Female
    Op kdv was het hier tot 1 jaar dat het goed werd bijgehouden.
    Dus aantal voedingen, luiers en slaapjes. Vanaf 1 jaar verviel dit.
    Bij de deur even mondeling kort verslag en klaar.
    Kregen wel af en toe foto's en een verhaaltje als er iets was gebeurt, maar was niet perse per kind.

Vond ik helemaal prima.
    Heb zo een gastouder, geen idee hoe het daar gaat. Gaan we wel zien.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Dit jaar nog helemaal niet gelukkig.
    Vorig jaar wel ee paar keer maar vaak kunnen ze dan wel vervang regelen gelukkig.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Heel fijn om te leen dat de meeste ouders er niet op zitten te wachten, ik kom er 9/10 keer niet aan toe.
    Enige dat ik noteer is etenstijden en slaaptijden als ze nog geen ritme hebben of als er een andere noodzakelijke reden voor is. Ik stuur wel zo nu en dan een leuke foto van de kinderen of een appje naar de ouders als het afscheid lastig was en dat ze 3 min. Later al heerlijk aan het spelen is.

Syane likes this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik doe het als gastouder ook zo. Ik schrijf tot een jaar elke dag een schriftje. Vanaf een jaar als ik er tijd voor heb. Regelmatig een foto via de app.

7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

Apr 25, 2022
    2,562
    2,662
    113
    Female
    Ja is toch prima.
    Vind het ook net wat de oppas (go/kdv etc) zelf wil.
    Mijn moeder is jaren gastouder geweest en het verslag bestond mondeling uit, hij heeft goed gegeten, gepoept, geplast en geslapen. Einde :roflmao:

Nu past ze op de jongens en ging het als baby bij hen ook zo. Als er iets is hoor je dat wel.
    Enige wat fijn is om te weten wanneer ze voor het laatst hebben geslapen en wanneer ze voor het laatst een fles hebben gehad.

8. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Ivm regelmatig verstopping (incl klysma's) en 0 gram aangekomen in 6 maanden, had ik er wel behoefte aan om te weten wanneer er een poepluier was en hoeveel ze had gedronken. Dat konden ze heel eenvoudig vermelden in de app zonder een heel verslag erbij, dat was prima. Af en toe een fotootje erbij voor de leuk.

Wat al eerder gezegd werd, je kunt t bijna niet voor iedereen goed doen. Maar ik was er in ieder geval blij mee.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Nou eerlijk gezegd vond ik het hartstikke leuk om die berichten te krijgen. En ook dat de leidsters er, ondanks hun enorm drukke dag, nog tijd voor hadden. Het is toch goed bedoeld? Ik vind het een beetje, net als met zoveel dingen tegenwoordig ‘zeiken om het zeiken’ (excusez le mot). We zijn dus blijkbaar zo verwend dat we ook hier moeilijk over kunnen doen.
    De leidsters doen het nooit goed naar ieders zin en je kunt nou eenmaal niet iedereen tevreden houden.
    Wij hadden op het KDV een app en daar kreeg je op een dag een aantal foto’s door en aan het eind van de dag een verslagje. Daar stonden tekentjes bij. Dus bij een luiertekentje 3x en bij een appeltekentje 2x, enz. Alleen wat tekst hoe de dag was.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt naar die foto’s uitkeek en ik heb er heel wat in een lijstje gedaan.
    Daarbij denk ik dat zo’n verslagje een KDV of GO ook heel veel tijd kan besparen want als ik ergens een hekel aan had waren het wel van die ouders die bij het ophalen nog urenlang bleven lullen over van alles terwijl mijn kind gewoon naar huis wilde.
    En zo’n app was ook gewoon heel handig. Ik kon er in aan- en afmelden, berichtjes sturen, ruildagen aanvragen, etc.
    Maar goed, misschien zit ik nu ook wel te zeiken op de mensen die zeiken over het onderwerp :roflmao:

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Wij werken ook met een ouderapp.
    Tot 1 jaar houden we get Dagritme bij, daarin vermelden we flestijden, hoeveelheid flesvoeding, hapjes, drinken en slaaptijden. Een ook poepluiers houden we bij. Daarnaast krijgen alle kinderen 1 keer per week een bericht in een dagboek en maken we dagelijks foto's.

Eerlijk gezegd baal ik er weel van hoevaak per dag ik de ipad vast heb. Ik kijk liever de kinderen met mijn ogen in hun ogen ipv via het scherm van de ipad. Dit gaat voor mijn gevoel ten koste van de tijd die ik aan de kinderen wil besteden

Syane likes this.
  11. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Dat is toch ook prima. Als de ene ouder werkt en de andere ouder thuis bij het kind is dan schrijft die andere ouder toch ook niet alles op of appt veel dingen door.

12. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Volgens mij zeikt er juist niemand in dit topic. De meesten geven aan dat het onnodig is en dat men liever heeft dat die tijd naar het kind gaat ipv het papier/de ipad. De vraag is of er echt tijd voor is of dat dit ten koste gaat van andere dingen. Kan men de keuze maken als leidster of is het van boven opgelegd. Ik denk vaak het laatste. Ik weet dat heel veel leidsters veel dingen in eigen tijd moeten doen. Persoonlijk vind ik dat echt niet oké.
    De berichten hier zijn juist helpend bedoeld. Jij vat het zelf heel anders op dan het bedoeld is.

Iertje81 likes this.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    De berichten hier ja maar ik vond het stukje, dus de persoon die het schreef, wel zeikerig. En de reacties erop, ik las het ergens op Facebook, waren ook van dien aard. Dus ja, ik vat het stukje zeikerig op.

Suzy85 likes this.
  14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Ah zo. :)
    Ja dat had je er niet bij gezet. ;)

Iertje81 likes this.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Nee, ik lul wel vaker in de lucht :roflmao:

Syane likes this.
  16. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Maar dat is in dit geval ook logisch (en belangrijk).

Syane likes this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier helaas anders, ik spreek bij de kennismaking af dat ik tot 1 jaar elke opvangdag in hrt boekje schrijf en vanaf 1 jaar wanneer ik tijd heb (en dan hebben de dreumes boekjes voorrang op de peuterboekjes. Nu heb ik vaak wel tijd, dus gebeurd het sporadisch dat ik niet schrijf, maar als ik het niet doe krijg ik s avonds wel een appje: hoe ging dit en dit ook al weer, want ik ben het vergeten en er staat niks in het boekje:rolleyes:.

Aan de andere kant zou ik er met een jaar dan mee moeten stoppen, maar 9 vd 10 keer gaat het prima en ik vind het zelf ook leuk.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,468
    8,617
    113
    Female
    Wauw, wat een hoog ziekteverzuim? Is er dan ook geen vervanging? Hier dit jaar sowieso nog geen zieke leerkracht gehad, maar anders is er bijna altijd wel vervanging.

19. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Vind ik ook erg hoog. Het is november. :eek:

Bloempjelief likes this.
  20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Oh ik vind het juist wel leuk om een fotootje te zien..
    Qua voeding, poep, slaaptijden etc vind ik het tot ongeveer 1 wel handig om te weten. Vooral 1 of 2 slaapjes vind ik belangrijk. Maar iedere scheet, nee. Ik waardeer wel de leidsters die elke keer een super leuk persoonlijk verhaaltje uit hun mouw schudden.

Share This Page