Hier op de opvang schrijven ze tot 1 jaar in een schriftje hoe het met eten, slapen en poepen (en soms plassen) ging. Ze proberen er ook een verhaaltje bij te doen hoe de rest van de dag was, soms opgevuld met een leuke foto of stickers. Lukte ze door drukte niet altijd. Nu krijgen we af en toe een foto in de app en met ophalen te horen hoe het ging die dag. Ene keer uitgebreider dan de andere keer met ophalen
Ow en toen onze dochter 4 jaar werd en afscheid op de opvang nam kreeg ze een map vol met werkjes, foto's en verhaaltjes van de afgelopen 4 jaar dat ze daar zat. Dat vond ik echt leuk om te krijgen. Hopelijk doen ze dat nog steeds en krijgen we dat met de jongste ook
Hier een weekbericht van school en van bso. Ze gaat ook nog 2 middagen naar de gastouder en dat is kort mondeling overleg. Nooit kdv gehad, alleen gastouder tot 1,5 of 2 jaar geen dag verslag meer in de boekjes. Dat vond ik wel jammer. Bij de psz elk keer een kort verslagje en wat foto’s.
Hier hebben we alle foto’s van het kdv op de harde schijf van de computer gezet en ik heb een heleboel dagverslagjes geprint en in een boek geplakt. Onze juffen schreven vaak zo leuk!
Oneens Als het goed gaat, is het natuurlijk niet nodig. Maar we hebben wel met mijn oudste zoon meegemaakt dat het fout ging. Daar deden ze niet aan dagelijkse verslagen, maar de dingen die we hoorden waren echt idioot. Hadden ze hem bijvoorbeeld gevonden terwijl hij als 1 jarige alleen, zonder enig toezicht, met een volle emmer water aan het spelen was. We hebben hem daar toen uiteraard weggehaald en we hadden de verslaglegging van het nieuwe kdv echt nodig om het vertrouwen te hebben dat er op dat moment wel goed voor hem gezorgd werd.