Hoi ff heel wat anders. (sorry voor alweer een topic van mij ) Ik ben dus slechthorend. Te weten woorddoof! Hierdoor ben ik ook erg onzeker en heb zowat geen zelfvertrouwen! Er wordt vaak misbruik gemaakt van mijn handicap. Ben zodoende ook erg afhankelijk van anderen. Veel mensen weten niet wat "woorddoof" inhoudt en doen zodoende vaak neerbuigend en gemeen. Uitspraken als " je hoort alleen wat je wil horen" en "je bent er gewoon niet met je gedachten bij" etc. vliegen me dagelijks om de oren. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Liefs Marjo
Hoe moeilijk het misschien ook is: Maar laten kletsen! Mensen weten vaak niet wat ze zeggen omdat ze dingen niet begrijpen. Ik zou ze dus laten kletsen. Als hun zeggen dat je alleen wilt horen wat je wilt horen....Nou dan wil je hun al zeker niet horen toch! Ik snap dat het moeilijk is, maar jij weet hoe het zit en dat moet voldoende zijn. Laat Gaan!
vreemd, als je googeld op "woorddoof" vind je alleen maar berichten terug van Muuske of cynisch geplaatste berichten zoals in oostindisch doof oftewel woorddoof. Is dit wel een erkende afwijking? Je vind er nergens wat van terug, was nu wel nieuwsgierig ernaar! dus als iemand een link voor me heeft, ik leer graag bij!
al gevonden evaatje? wil altijd graag weten wat een ziekte of afwijking precies inhoudt maar ik kan nergens wat vinden erover woordBLIND heet ook wel dyslexie, elmo
is het dat je de dingen wel goed hoort maar niet goed verstaat...? dus als je een gehoortest doet bij de audicien dat er goed uitkomt omdat je de piepjes hoort maar als ze woorden opzeggen dat je ze niet goed verstaat?
@ Lentefee....geen idee! Me KNO arts zegt het. Maar ik heb echt wel een gehoorprobleem! Moet nog steeds elk jaar 2 keer komen voor gehoortest. (is in 1989 geconstateerd) Ik heb problemen met het verstaan (en nazeggen) van woorden. Geluiden zijn geen echt probleem! Ik heb 2 hoortoestellen gehad, maar deze helpen niet. De KNO arts weet er ook niet echt raad mee. Wel is dit ook de achterliggende oorzaak van mijn paniekstoornis en mijn gebrek aan zelfvertrouwen. Nu zijn ze er begin dit jaar achter gekomen dat ook mijn evenwichtsorgaan mee gaat doen. Balen hoor! Volgens de KNO arts komt deze afwijking slechts heel zelden voor en is er nog geen oplossing voor. Ben ik dus mooi klaar mee! Ik versta volgens de test slechts 30% van alles wat gezegd wordt en dan ook nog maar alleen as er geen bijgeluiden zijn. Is dus ECHT wel een handicap! Is te vergelijken met woordblind. Liefs Marjo
misschien is er een officiele term voor woorddoof, waaronder je kan zoeken. muuske zal die zelf wel weten? ik ken iemand die slecht horend is, die zegt altijd: ik ben wele en beetje doof he, dus duidelijk praten!
Ik weet wat woordblindheid is...bedoelde alleen maar dat ik dat woord wel ken maar woorddoof dus niet Is het nou hetzelfde Muuske? Volgens je omschrijving niet toch...
Jawel, dat gaat helemaal automatisch! Maar werkt dus alleen als ik de ander kan zien. Niet als iemand achterstevoren staat of zo. En een hand voor de mond is voor mij ook funest! Mensen moeten duidelijk articuleren. Maar pas als je het nodig hebt merk je hoe weinig mensen duidelijk praten. Liefs Marjo
Een beetje wel Elmo. Bij woordblind zie je de woorden wel, maar kunt ze niet lezen. Ik hoor ze wel, maar versta sommige woorden gewoon niet of verkeerd. is moeilijk uit te leggen!
dan kan ik je een hand geven... ik versta de dingen dus vaak slecht, heb al gehoortesten gedaan (waarvan ik al wist dat dat goed zou gaan) want ik hoor het wel alleen verstaan is beetje probleem... toen zei de huisarts mij dat ik dan maar naar een logopedist moest gaan...en dat heb ik dus niet gedaan omdat dat het probleem niet is....heb me er maar bij neergelegd tis alleen beetje vervelend vaak vooral op t werk of in een kroeg (waar ik dus niet heen ga want ik volg niks van de gesprekken)
@ Nikkie....herken het allemaal! Is geen pretje he meis! Hoe gaat je omgeving ermee om? Hoelang heb je er al last van? Suc6! Liefs Marjo