Hoi allemaal, Het is bij mij allemaal nog pril, helaas ben ik al wel misselijk af en toe, maar ik wil dolgraag blijven sporten. Ik heb altijd gesport, vrij fanatiek en vroeg me af welke sporten jullie allemaal nog beoefenen. Ik wil zelf graag krachttraining en spinning blijven doen, en GRIT voor zolang dat nog lukt. Wat doen jullie en hebben jullie nog tips?
Je kunt gewoon blijven sporten, maar dan iets minder intensief dan je normaal doet. Overleg met de trainers wat je wel en niet kunt doen. Luister naar je lichaam. Als het niet gaat, niet pushen.
Ik ben ook pril zwanger en mijn vader is les miles instructeur die ook les geeft in GRIT en die heeft mij aangeraden om geen grit te doen want dit is een intensieve inerval training en niet goed voor een zwangere. Body balance is wel erg goed en body pump kan je ook nog doen maar dan aangepast want sommige oefeningen zijn niet goed voor zwangeren. Je kunt ook vragen bij de les miles instructeur bij jou op de sportschool wat je het beste kunt doen.
Je kunt prima blijven sporten, alleen waar je normaal door zou gaan tot het gaatje, zul je nu je grenzen wat moeten verduidelijken. Ik ben bijvoorbeeld totaal geen sporter, dus zou het ook veel moeilijker zijn voor mij om nu te gaan sporten (totaal geen conditie). Je kunt gewoon op je eigen tempo door blijven sporten, je merkt vanzelf wel wanneer dit niet meer (makkelijk) gaat. Als je onder begeleiding bent van een instructeur, kunnen jullie misschien samen een aangepast schema maken.
Sporten als je zwanger bent is heel goed, maar niet te fanatiek. Van mijn verloskundige mocht mijn hartslag niet te ver boven de 150 komen. Maar als je altijd fanatiek gesport hebt is dit misschien voor jou wel anders overleg a nders ff met je vk. En luister naar je lichaam. Als iets niet goed voelt rustiger aan doen of stoppen
Hier ook een fanatiek sporter, maar tijdens de zwangerschap was ik niet vooruit te branden. Zeker omdat je je grenzen moet verleggen en voor mij de uitdaging weg was. De hele zwangerschap weinig gesport, wel veel gewandeld. En nu, vijf maanden na de bevalling, tadaaaa, net zo'n mooi figuur als voorheen.
Ik doe kracht en cardio. Net sinds maandag aangepast programma gekregen, daarvoor geen puf gehad. Dit programma is veel lichter dan ik gewend ben, wel even wennen dus. Maar wil wel proberen het op deze manier zo lang mogelijk vol te houden.