En ik zeg toch dat je dat nooit met 100% zekerheid kunt zeggen dat het ook zo is. Ik geloof ook in mijn partner en weet ook dat hij van mij houd en ik hoop echt dat ik de enige ben (en ik geloof ook dat ik dat ben) maar 100% zekerheid heb je gewoon nooit.... Of je nu 14 jaar samen bent of langer of korter...
Ik heb die zekerheid wel 100% daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. We waren elkaars eerste 100% zeker.
Nee, ik heb met nooit laten testen, maar achteraf vind ik dat wel onnozel van me. Ik ben nu voor de derde keer zwanger, dus inmiddels wel drie keer getest, ha ha.
1x tje gedaan toen ik nog jong was, want toen betwijfelde ik of die persoon wel soa-vrij was. En nee ik had het niet met condoom kunnen doen want het was niet vrijwillig. Gelukkig had ik toen geen soa. In de MMM wordt het ook getest, is meerdere keren gedaan, en toen ik zwanger was ook uiteraard.
Je kan alsnog een soa hebben, je bedpartner kan ongemerkt het herpes virus of dat virus van genitale wratten bij zich dragen, dit zie je dus niet, maar jij kan dat virus ook krijgen en soms komt het pas na jaren naar buiten. Nu kan herpes (aan je geslachtsdeel) geloof ik alleen echt kwaad als de eerste uitbraak vlak voor je bevalling is, maar hier weet ik het fijne niet van. Genitale wratten kunnen behalve schaamte en misschien sommige ongemakken nooit echt kwaad als ik het goed heb. In elk geval niet voor je ongeboren/geboorte kind Dit zijn twee sneaky soa's misschien zijn er nog wel meer, die dus niet heel erg voor je gezondheid zijn (het is natuurlijk niet te vergelijken met HIV of Hep.)