Even een vraagje. Isa krijgt nog steeds volledig BV en het gaat ook erg goed. savonds maak ik haar voor de laatste voeding ron 22 uur wakker en dan slaapt ze daarna door tot min 7 uur. Mijn borsten staan scohtends echt supervol vd melk (zeker als ze de avond daarvoor wat minder gedronken heeft) Vaak heeft ze dan sochtends dan ook genoeg aan 1 borst of een klein beetje uit de 2e. Ik kolfde de 2e borst dan altijd nog af want die was dan nog zo hard en gespannen. Maar mijn vraag is of ik dat nu moet blijven doen want zo blijven mijn borsten natuurlijk veel aanmaken. Ik ben nu ook weer net aan het werk en het kolven gaat daar ook goed. Heb ook al een aardig voorraadje in de vriezer liggen. Maar met dat ochtendkolven breid ik dus iedere dag mijn voorraad uit terwijl dat eigenlijk niet perse nodig is (liggen denk ik nu zo'n 10/15 voedingen in) Wel denk ik dat mijn ongi eraan zit te komen en wordt Isa ook volgende week 4 maanden dus misschien om een dip op te vangen toch nog maar blijven kolven sochtends? Kan ik dan evt ook kolven voordat ik haar voed? Zou ik dan nog genoeg voor haar over houden?Ik wil haar nl niet voor 7 uur wakker maken maar als ik na het voeden sochtends ook nog moet kolven red ik dat nooit. Oja en normaal wissel ik bij BV altijd iedere voeding van welke borst eerst mag. Maar als je 1 of 2 voedingen achter elkaar kolft maakt het dan uit met welke kant je de volgende live voeding weer begint :
Je kan prima voor de voeding kolven. Zeker als Isa maar 1 kant drinkt. Je kunt eventueel je borst niet helemaal leeg kolven. Ik begin de volgende voeding altijd met de borst waar ik de laatste voeding mee geeindigd ben.
Ik kolf ook altijd 's ochtends een borst. Soms doe ik het voor de voeding, soms erna en meestal tegelijk. Heb je dat al eens geprobeerd? Scheelt wel tijd! Ik gebruik een Avent handkolf. Tis even oefenen maar gaat heel goed. Ik ben zelf niet zo precies met welke borst er aan de beurt is. Volgens mij maakt het na kolven niet uit en J drinkt bijna altijd flink aan twee borsten, alleen 's ochtends dus niet en ik wissel wel een beetje af met welke ik kolf en welke hij drinkt. Tja, en of je nog moet blijven kolven 's ochtends... ik zou het nog even blijven doen om de eventuele dip op te vangen maar als je vindt dat je genoeg voorraad hebt en het vervelend vindt om te kolven 's ochtends kun je natuurlijk langzaamaan minder gaan kolven. Ik blijf het zelf doen omdat ik de melk van 's ochtends 's avonds alweer nodig heb.
Wat een productie spijkervrouwtje! Volgens mij heb je wel genoeg voorraad zo te horen en kan je een eventuele dip wel opvangen. Zet hem op verder!