Lichte kleur tepel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Harmless, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    FF een domme vraag hoor dames. Ik zat laatst foto's te kijken van net na de bevalling en ik schrok van de donkere kleur van mijn tepels. Nu zie je echt amper verschil tussen de tepelhof en de gewone huid zo licht is mijn tepel geworden.
    1. Is dit normaal?
    2. Komt de kleur nog terug?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het is normaal dat de tepels donkerder zijn na de bevalling. dit is volgens wetenschappers makkelijker voor de baby omdat deze nog zeer slecht zien en zo de tepel makelijker kunnen vinden. na verloop van tijd zullen ze weer hun normale kleur hebben. dit valt je normaal niet op omdat het langzaam gaat maar kan me voorstellen dat als je fotos ziet en je tepels nu dat je een flink verschil ziet

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb hele lichte tepels... na de bevalling waren ze wel iets donkerder maar nogsteeds vrij licht als ik vergelijk met anderen.. echt donkerbruin ofzo heb ik ze nooit gehad, ze zijn beetje roze. Verschilt verder nu niet meer of ik bv geef of niet, alleen net na de bevalling zijn ze wat donkerder

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goh, ik dacht dat er meer pigment in kwam om je huid wat sterker te maken.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het ook maar van internet hoor en het is nooi bewezen trouwens waarvoor het dient ze denken alleen dat het hiervoor is.

dit kon ik vinden op internet erover;
    3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel.

Deel Deze Pagina