Hoi allemaal, Ik heb al heeel lang dat ik 'sochtends een beetje depri ben, en soms ook paniekerig. Rond 11 uur gaat het al beter en rond 13 uur heb ik nergens meer last van. Ik ben wel benieuwd hoe dit nou komt, ik kom er zelf niet echt achter.. Iemand een idee? Mijn man zei al, misschien bouwt je lijf een of ander 'blij stofje' op in de loop van de dag Maar ik heb geen idee. Vrijdag moet ik voor iets anders naar de huisarts en dan wil ik het er met hem over hebben, want het is echt hinderlijk.. Alvast bedankt voor de ideeën en tips!
Heb ik ook een beetje, sochtends vaak veel te doen, opruimen, de vaatwasser, was, dochter aan kleden en eten geven, zelf eten, vriend haasten naar werk en zo. En dan smiddags gaat de tijd wat sneller, je doet wat dingen. is dat het misschien?
Al heel lang, ik denk al 5 jaar. Toen mijn jongste geboren is kreeg ik hellp, en daardoor een hersenbloeding, dat in combinatie met onze 7 weken te vroeg geboren meid zorgde voor een zenuwinzinking, en toen kreeg ik de hele dag door paniek aanvallen. Sinds een half jaar is dat helemaal voorbij gelukkig, alleen die ochtenden... Dan blijf ik me zo gejaagd en verdrietig voelen. En waarom? Alles gaat nu best goed, kinderen zijn lief, ik werk vanuit huis op mijn eigen tijden, dus waarom ik me dan zo voel...
Ik ben in de ochtend ook echt niet op mijn best. De drukte ivm de meisjes en dat geeft mij een gejaagd gevoel en soms voel ik een paniekaanval opkomen (helaas heb ik die vaker) Pas tegen de middag klaar ik op en voel ik me relaxt maar ppfff in de ochtend... Dan maar te zwijgen over mijn ochtendhumeur die ik in de zwangerschap heb haha
Je doet er goed aan om naar je huisarts te gaan, aangezien je er last van hebt en het dagelijks terugkeert. Hij kan onderzoeken of het iets lichamelijks is en/of eventueel verwijzen als hij niks kan vinden. Sterkte!
Ben in de ochtend ook niet altijd op mijn best. Vaak komt dat omdat ik niet weet wat ik die dag gaat doen en dan ga ik piekeren malen wat te doen en voel ik me down. Heb me zelf geleerd elke dag iets te doen in de ochtend al is het maar even de was weg werken een boodschapje of even wat ontspannends voor me zelf.In de middag gaat het beter dan weet ik de dag zit er bijna op. Ben een echt avond mens. haha. Als je je zo voelt dus raad ik je aan toe iets te doen. Om je zelf over je dal heen te halen. Veel mensen met een depressie hebben voor al in de ochtend hier problemen mee. Hou vast structuur aan dat is echt heel belangrijk en ga niet te laat naar bed dan ben je s morgens meer uit gerust en kan je beter je dag aan.
Ik heb dat s avonds, s ochtends ben ik juist op m'n best! Maar die avonden....dan pieker ik. In de zomer is het iets minder want dan ga ik meer naar buiten etc. Misschien is het gewoon je bioritme? Er zijn ook veel mensen met een ochtendhumeur tenslotte?
Bedankt dames, dat het herkenbaar is geeft me wel hoop, ik zal ook eens kijken naar dat melatonine. Misschien heb ik daar wat teveel van sochtends