Misschien den ik er heel makkelijk over, maar mijn dochter krijgt gewoon bv op verzoek, ook als ik werk. Soms heeft ze dus net gedronken als ik haar afzet, soms is het wat langer geleden en zal ze eerder weer honger hebben. Of niet, dat weet je toch nooit zeker. Op mijn verzoek drinkt ze geen druppel dus daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. Wel kolf ik altijd 's ochtends voor ik weg ga omdat ze sowieso mijn borsten niet helemaal leeg drinkt en ik dan meteen een fles verse melk heb om mee te geven. Slapen gaat precies hetzelfde, soms is ze al even wakker, soms haal ik haar uit een diepe slaap. Jammer dan, het is niet anders. Helaas heb ik de aan/uit knop nog niet gevonden .
Hier gaat het zo ongeveer: Wekker, ik douchen, kind slaapt nog. Na de douche ga ik ontbijten tenzij kind wakker is, dan krijgt hij borstvoeding aangeboden, ongeacht hoe laat hij de laatste heeft gehad. Soms wil hij dan en soms niet. Anders voed ik na mijn ontbijt. Dan kind schone luier, aankleden en weg Ik geef aan de opvang door hoe laat zijn laatste voeding was. Niet moeilijker maken dan het is hoor
Inderdaad, wakker maken. Mijn zoontje is regelmatig rond de juiste tijd wakker, maar even zo vaak nog (net) niet. Dan maken we hem wakker. Omdat hij 5 dagen per week op een vaste tijd wakker wordt, is hij wel op hetzelfde moment wakker in het weekend. Dan ons schema: -Meteen als hij wakker is leg ik hem aan de borst. Ondertussen kleed mijn man zich al aan. -Als hij gevoed is, gaat mijn man mijn zoontje's luier verschonen en hem aankleden. Ondertussen kleed ik me aan -Samen zitten we daarna aan de ontbijttafel, eten wij een boterham,smeren brood voor het werk en mijn zoontje eet gezellig een boterham mee in zijn kinderstoel. -Daarna gaan we samen tegelijk uit huis. In drie kwartier zijn we helemaal klaar, van de wekker tot de deur uit. Douchen doen we 's avonds, en we leggen ook zoveel mogelijk 's avonds klaar (kleertjes, spullen voor het kinderdagverblijf, etc).
Oja, bij ons is het echt teamwork. We sluiten feilloos op elkaar aan, een heel gestroomlijnd proces, waar geen 5 minuten verloren gaan. Als een van ons tweeen plotsklaps vroeger op het werk moet zijn, is het allemaal een stukje lastiger. Dan zijn we echt uit ons doen