Hallo allemaal. Ik wil graag jullie mening/adviezen over mijn voedingsschema die ik hanteer voor mijn zoontje van 9 maanden. Hij weegt nu ongeveer 7,5 kilo. 08.30 fles 200cc 10.30 fruit hapje 13.30 bordje pap ( boterham hoeft hij nog niks van te weten ) 17.30 groente en yoghurt toe 20.00 fles 200cc Ik zit soms echt te twijfelen of dit wel genoeg is. Wat vinden jullie?
Als hij maar tevreden is, ze laten normaal wel wat van zich horen als ze honger hebben.. Wij hadden met een heel hongerig kereltje dit: ontbijt: fles 180/6 met papgranen of bordje pap tussendoor: fruit, 1a2 stuks lunch: 1 boterham met 120/4 fles tussendoor: fles sap met koekje avondeten: warme hap met yoghurt na voor het slapen: fles 180/6 Jij geeft dus iets meer melk, maar wel boterham, sap en koekje minder. Dat lijkt me nog geen gekke ruil
Ik geef inderdaad wel iets meer melk maar dat komt ook omdat hij niks van een boterham moet weten. Ik geef hem tussendoor wel diksap en dit drinkt hij wel graag. Ongeveer 120 cc diksap per dag. Een broodkorstje vind hij dan nog wel oke dus dat geef ik hem ook wel als tussendoor. Hij is altijd wel vrolijk en snel tevreden maar omdat hij niet zo heel veel aankomt maak ik me wel eens zorgen. Hij is nu 9 maanden en weegt 7.450 en is 68 cm en 2 maanden terug woog hij 7.125.
Maar kun je er meer inkrijgen dan? Als hij niet meer wil eten, lijkt me dat lastig.. Qua hoeveelheden is het niet gek. Je kunt evt ook in de ochtendfles wat pap doen, maar dan is het de vraag of hij zijn fruit nog goed eet.. Dat gewicht dat kan ook wisselen. Zolang het maar in verhouding blijft met zijn lengte. Het scheelt ook als hij zware/grote of lichte/kleine ouders heeft.
Hoi hoi, Hier dit schema: -8 uur: 200cc mm -10 uur: fruit -12 uur: boterham met sapje -3 uur: koekje met sap -5 uur: warme hap met toetje -7 uur: 200 cc mm
Ons schema met 9 maanden zag er zo uit en eigenlijk nog steeds moet ik zeggen. 07.00 uur 200/300 ml pap 10.00 uur Fruit en nog wat drinken. 12.00 uur 2 boterhammen 17.00 uur groente en een toetje Tussen de 12.00 en 17.00 uur krijgt hij gewoon drinken en een koekje.
Wij hebben hier precies hetzelfde schema (ook 9 maanden oud). Ook hier wil ze geen brood eten of tussendoortje of wat dan ook. Sinds gisteren wil ze wel aan een stukje komkommer sabbelen, maar daarvoor deed ze niks zelf in de mond. Soms gebeurt het wel eens dat ze nog honger heeft tussen pap en groente en dan krijgt ze een klein flesje melk, want diksap gaat er ook niet in (of water of thee). Ik denk maar zo....het gaat wel gebeuren, alleen wat later dan gemiddeld. Mijn meisje woog de laatste keer (2 weken geleden) 7600 gram. De aanbevolen hoeveelheid melk is 500 cc per dag. We zitten er overheen...maar ja, anders heeft ze honger! Ik vraag me ook wel eens af of het wel goed is, maar zou niet weten hoe ik het anders zou kunnen doen......