Sociaal wat onhandig (12-13 jarige meiden)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Je woont helaas niet in de buurt, hé? Iets zegt me dat onze dochters best zouden kunnen matchen (ondanks de digitale verslaving hier...). :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat idee krijg ik wel vaker idd;)
    En ze is niet vies van dr mobiel hoor:roflmao:
    We wonen in zuid west brabant, beetje boven Antwerpen.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat is niet echt in de buurt. :D Misschien vinden ze het leuk om met elkaar te appen? Ik wilde je een berichtje sturen, maar dat lukt niet... Geen idee of jij mij een berichtje kunt sturen als je (en je dochter natuurlijk ;)) het ook een leuk idee vindt?

tuc vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gamen, zwemmen, naar de bioscoop, broodje eten/wat drinken/ijsje eten in de stad, maar ook nog wel eens skeeleren ofzo.

De brugklas was wat leuker, nu in de tweede zijn er best wat flink aan het puberen, staan stijf van de energydrank, druk met kleding, make-up, jongens, grote bek tegen leraren enz. Dingen waar mijn dochter (nog) weinig interesse in heeft.
    Maar goed, ze heeft in de klas zelf een paar vriendinnen, in de pauzes gaat ze ook om met kinderen uit de derde of de brugklas en buiten school spreekt ze ook nog af met vrienden die op andere scholen zitten.
    Ze is nu ook bij een klasgenootje/vriendin.

Wat ook een idee is, is voor haar om zich bij schoolclubs aan te sluiten. Veel scholen hebben een schoolband, musicalclub, dansclub, schaakclub, boekenclub, schoolkrant, schrijfclub of sportclubje. Wel na schooltijd, maar ook een goede manier om meer kinderen van school te leren kennen met dezelfde interesses.

tuc vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Is het dan echt sociaal onhandig, als je haar beschrijft is ze misschien nog wat jong maar ik heb dat vroeger ook altijd gehad. Misschien was blijven zitten bij mij helemaal niet zo gek. Het uitgaan was bij mij ook pas laat, maar dan dronk ik ook niet niet. Vond het net zo gezellig om bij iemand af te spreken omdat het dan ook gezellig was.

Ik denk dat ze iemand inderdaad moet tegen komen die ook meer haar typ is. Onder andere via hobby of sport mogelijk. Succes, heel lastig hoor

tuc, Neuzeke en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Online speelt dochter veel roblox en weerwolven, vaak online met vriendinnen en via de app kletsen ze dan. Verder is dochter vaak buiten te vinden. Dochter is een echt buitenmens, geen/weinig interesse in make up e.d. ze gaat graag wandelen met haar vader dan wandelen ze 10/20 km. Verder skeeleren, waveboard, ze spelen graag jachtseizoen met een groepje oud gr8 klasgenoten. Met haar huidige klasgenoten appt ze veel. Ze is als enige naar een school verdergegaan gegaan, dus klasgenoten komen ook overal vandaan. En ze spreken zo nu en dan af met elkaar voor een filmavondje ( kleine groepjes ivm Corona). Ze heeft het goed naar haar zin in de brugklas, meer meiden zoals zij. Op de basisschool kon ze het met iedereen vinden, Ze is heel makkelijk in de omgang. In huis knutselt en tekent ze graag. En bakken vindt ze ook erg leuk, dat doet ze ook graag met vriendinnen. Naar de stad vindt ze soms wel eens leuk, maar mag ze nu niet ivm Corona momenteel kan het ook niet natuurlijk. Qua sport is ze gek van survival en survivalruns, maar er zijn nu geen runs natuurlijk. Via school volgt ze ook hardlooptrainingen, maar dat is wel individueel. En ze zit al naren op judo, daar vind je ook andere type meiden, niet van die make up meisjes.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is een betere omschrijving, ze doet jong voor haar leeftijd. Maar het ziet er sociaal onhandig uit:roflmao:

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hebben jullie wel eens aan ASS gedacht?

Lost niets op qua sociale onhandigheid maar ik moest er wel aan denken, als je de "oorzaak" kent dan kan je het misschien ook anders benaderen.

Overigens geen info over groep 8 meiden die ik openbaar wil delen ;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Alles is maar net hoe je het bekijkt haha. Misschien had ik wel het geluk dat er meer meiden zoals ik waren. Zou fijn zijn dat ze volgend jaar in een klas komt met meer meiden met haar interesses.

Nog al lastige leeftijd om je eigen plan ook te trekken en niet aan te trekken van andere.

tuc vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja toen ze op ADHD getest werd heeft ze ook een ASS onderzoek gehad. Een vooronderzoek dan, maar daar kwamen geen aanwijzingen voor ASS uit.

1981Mama vindt dit leuk.
  11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter in groep 8 met vriendinnen: gamen, muziek luisteren, tekenen, bakken, film kijken, kletsen, buitenspelen (steppen, fietsen, kunstjes doen op koprolstang e.d.).
    Ze is echt klaar met 'spelen' inderdaad... Van de ene op de andere dag. Ze heeft ook geen speelgoed meer op haar kamer, moest allemaal weg.

Ze speelt wel af en toe nog met haar jongere zusje, maar dan meer om haar een plezier te doen dan dat ze dit zelf nu zo geweldig vindt.

Ik zou idd ook kijken naar clubjes ed. En veel scholen doen in de brugklas moeite om nieuwe vriendschappen te bevorderen, omdat de meeste kinderen zonder vrienden komen?

12. tuc

tuc Niet meer actief

Buiten spelen zou ze wel erg leuk vinden, maar de meesten zijn er niet voor te porren. Samen iets bakken is wel een goed idee. Ze bakt zelf erg graag en vast meer meiden vinden dat leuk.

13. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Hier een groep 8-er en een beetje hetzelfde type. Wel verslaafd aan dr telefoon, gamen, buiten met dr stuntstep en voetballen. Wat zij en haar klasgenoten doen is Roblox of Among us en dan bellen ze elkaar via whatsapp en spelen ze samen op die manier die spelletjes.

In haar klas zitten ook wel veel meiden die al (flink) wat verder zijn, hoop dat ze in de brugklas een beetje soortgelijke meiden leert kennen.

tuc vindt dit leuk.
  14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier dochter 10 maar wel deels al bewegend op de middelbare school VWO1.
    Vriendinnen zijn natuurlijk ouder maar ze spelen nog gelukkig rollenspellen, luisteren muziek of hangen in de paal. Dochter heeft een paaldanspaal op haar kamer. Door samen te werken in de klas merken ze met wie het wel en niet goed klikt en zo ontstaan er toch vriendschappen. En sociaal onhandig is precies wat mijn dochter is hier wel grote vermoedens van ASS.

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier een dochter van 11 die in de brugklas zit en in de C2 op hockey. Wat zij doet met vriendinnen én vrienden:
    - rondhangen op de speelveldjes in de wijk als het weer het toelaat
    - tiktoks maken
    - heeeeeeeeeeele dag Snapchat (word ik persoonlijk gek van grrrrrrrrr)
    - als de stad open is, rondhangen in de stad
    - bij school hangen ze ook rond bij de winkels of gaan naar de supermarkt snoep kopen
    - maar ze hebben ook al heel volwassen kerstdiners gehad en chillen op zaterdagavond bij elkaar; dan vermaken ze zich de hele avond en ik heb echt geen idee waarmee
    - bakken en recepten van tiktok proberen
    - badderen, maskertjes met elkaar doen, haren krullen met krultang

Tja, spelen is het niet echt meer. Was inderdaad met de overgang naar de brugklas in een keer weg. Persoonlijk vind ik het heel hard gaan hoor, die veranderingen. Maar ja, heel cliche, het is ook wel weer heel leuk ;)

16. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @tuc wij wonen niet zo heel ver van elkaar vandaan, onze dochter is wat jonger (10 geworden in december) maar heeft denk ik wel ongeveer dezelfde interesses, tekenen, knutselen etc en speelt ook nog heel graag. Ik kan eens aan haar vragen of het haar leuk lijkt om contact met je dochter te hebben? Ze heeft wel vriendinnen, waarvan 1 goede vriendin maar die ziet ze nu ook niet zo heel veel.
    Ik lees dat ze bakken heel leuk vindt, dat vindt ze hier ook leuk en vraagt regelmatig of we samen wat maken.
    Als het jou en je dochter wat lijkt dan hoor ik het wel, ik zal hier eens polsen alvast :)

Deel Deze Pagina