Sociaal wenselijk gedrag

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
  2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Na die van mij misschien ja.... :)

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Overigens, als er een baby zou worden geboren dat echt een gedrocht is, dan zou ik me gewoon beperkten tot gefeliciteerd.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou ik niet , want een naam kan je uitkiezen en een kind niet , en een naam is inderdaad persoonlijk maar ik zou me daar niet over aangevallen voelen ... smaken verschillen ..

5. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik geloof niet dat ze het over de naam van het kind heeft.

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    juist ik heb het over het uiterlijk van de baby.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Jah jullie vergeten de mijne zeker? :)

8. nicole26

Eh ik volg het ff niet ... dus jij voelt je persoonlijk aangevallen als ik zeg dat de grens ligt bij het kind op zn uiterlijk beledigen ?

Of ben ik nu heel blond ?

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee ik vind als iemand een topic opent met "kijk dit is mijn baby en ze heet fransje (voorbeeld !)en je vind de baby niet mooi en de naam niet mooi dat je dan wel kan zeggen dat je de naam niet mooi vind (is je mening over de moeders naamkeuze)maar niet goh wat een lelijk kind (is nl. niet je keuze hoe je kind eruit ziet)

10. nicole26

Ja dat vind ik dus ook ...

11. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0

Dat iemand de naam van mijn dochter niet mooi vind kan me niks boeien..
    Maar om dat in een berichtje te zetten waarin vermeld word dat de baby geboren is vind ik dan wel weer raar...

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Ruby:Maar dan vind ik het net de kunst om te zeggen:'het is niet mijn naamkeuze,maar toch van harte gefeliciteerd! ;)' in plaats van: 'He bah,wat een lelijke naam!'

Mijn mening dan ;)

Het gaat er bij mij dus echt niet om dat je niks mag zeggen ;)

Ik probeer zoveel mogelijk te denken,'hoe zou ik dit in real life tegen iemand zeggen?'

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja maar in real life ben ik net zo direct als op het internet

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja kijk,ik dan weer niet :)
    Ben meer een softie dan denk ik ;)

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    De manier van reageren en het geven van een mening heeft soms ook te maken, denk ik, met het verschil in de mens.

Niet iedereen is van zichzelf even tactvol, heeft evenveel inlevings- en/of medelevingsvermogen. Niet iedereen is even sociaalvaardig en niet iedereen kan evengoed met kritiek omgaan.

Dat is niet erg, dat maakt de mens zo boeiend. Dat heb je in 'real-life' en dat zal je hier dus ook blijven houden.

Daarom denk ik dat dit topic op de lange termijn ook eigenlijk weinig zin zal hebben. Je veranderd er de aard van het beestje niet mee. Al zou dat best mooi zijn.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Een voorbeeld.

Je kindje is geboren en je stuurt geboortekaartjes rond, met de naam en een foto van je baby op de voorkant.
    Op de kaartjes die je terugkrijgt staat 'gefeliciteerd, blabla, maar die naam vind ik echt niets aan hoor! en die baby heeft wel érg dikke wangen!'

Natúúrlijk doe je dat niet! Waarom dan wel op een forum? Omdat je die mensen niet kent? Omdat je lekker veilig achter je computer zit en je kunt doen alsof je heel wat bent met je mening?

Mijn hemel zeg, ik ben ook voor eerlijke meningen, hou zeker niet van geslijm en als er om een mening wordt gevraagd vind ik ook dat je er altijd zowel positief als negatief op moet kunnen reageren.
    Maar je kan het ook overdrijven.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ach joh, sommige mensen zijn er gewoon op uit!
    het opzettelijk kwetsen van mensen om discussies uit te lokken....

en das mijn menining!

18. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat denk ik soms ook wel eens ja...

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Maar als je een dergelijk topic opent kun je dat verwachten! En als je als TS niet tegen kritiek kunt of alleen maar positieve reacties wenst, zet er dan zoiets bij als:
    "graag alleen positieve reacties". We zitten niet voor niets op een forum en we zijn allemaal volwassen dus dan neem ik aan dat iedereen wel tegen een stootje kan en niemand er bewust op uit is om mensen te kwetsen!

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind dat je dat eerste gedeelte helemaal achterwege kan laten. Je kan heus op een later moment wel eens zeggen dat het niet jouw naamkeuze is, of als iemand voor de bevalling meningen vraagt over een naam in het namenforum... maar als iemand mededeelt dat haar kindje geboren is, dan feliciteer je iemand met de geboorte van het kind, en niet met de naamkeuze. Belachelijk, als iemand het nodig vind om dat op zo'n moment te vermelden, wat onbelangrijk zeg. Slik dan in dat je de naam niet mooi vind, en zeg alleen 'Van harte gefeliciteerd met jullie zoon/dochter', niemand vraagt op zo'n moment naar jouw mening over diens naam ;) Ik heb al veel namen voorbij zien komen die ik echt helemaal niks vind, maar ik voel me alleen geroepen dat te vertellen als het ter sprake komt of als ernaar gevraagd word ;)

Deel Deze Pagina