Hoi meiden, Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest en moest bloed laten prikken. Nu krijg ik net een email van hem, dat ik een afspraak moet maken om de uitslag daarvan te bespreken. Moet ik me zorgen maken? Of is het standaard dat je langs moet komen, ook als er niks (ernstigs) aan de hand is? Volgens mij doe ik vannacht geen oog dicht, krijg er helemaal de zenuwen van...
Of het normaal is hangt van de procedure afspraken van de huisarts af. Maar het kan heel goed zijn dat dit bij hem gewoon is OF dat er iets kleins is wat hij toch graag wilt toelichten. Bijvoorbeeld een lichte vorm van bloedarmoede of een vitaminegebrek. Dit moet je als arts nooit telefonisch doen en dan moet je dus inderdaad even langs komen. Maak je dus niet druk. Als het heel ernstig was geweest, hadden ze je wel gebeld om direct de afspraak te maken (zo denk ik dan..)
Moeilijk.., ik moest zelf bellen en had bep vit tekorten etc etc. Dit vertelden ze gewoon over de telefoon. Ik moest later wel langskomen voor meer uitleg en evt vragen. nu weet ik natuurlijk niet waarop je hebt laten bloedprikken? Maar dat je langs moet komen lijkt mij wel dat ze iets gevonden hebben ja.
Ja bij ons ook normaal om de uitslag te bespreken. Als het echt iets is bellen ze bij ons om direct een afspraak te maken. Dan laten ze het niet zo open.
als er echt iets is dan belt de huisarts me zelf of komt hij langs, als er wel "iets" uit het onderzoek is gekomen maar niks ernstigs dan kan ik me voorstellen dat het gaat op de manier zoals jij beschrijft.
ik denk ook dat als het iets heel ernstigs was geweest, dat ze meteen een afspraak met je gemaakt hadden.
Hij kreeg pas vanavond de uitslag binnen (huisarts, apotheek, lab etc werken hier op di. avond). Normaal gesproken als er niks gevonden wordt, krijg je ook geen bericht. Ik moest laten prikken ivm een mogelijke spierziekte... Pff, nou ja, we wachten wel af, maar was en ben er toch best een beetje van geschrokken.
Ik moet hier ook altijd langsgaan voor de uitslag, aan telefoon zegt ze niets. Alleen bij de zwangerschapstest heeft ze het via telefoon gezegd. Zou me niet te veel zorgen maken, kan zijn dat ze een nieuwe manier van werken hebben. Heb je al een nieuwe afspraak kunnen maken?
Sinds wanneer emailt een huisarts??? Hier moet je na zoveel dagen bellen voor de uitslag en als het niet is zoals het zijn moet, moet je langskomen
@Dana dank je! @Nijntje ik moet morgen even bellen voor een afspraak @Mams mijn ha mailt heel veel en doet ook e-consults e.d., ben niet anders gewend van hem dat veel elektronisch gaat
Misschien is er juist niks uitgekomen en wil hij verder bespreken hoe nu verder. Tenminste dit had ik laatst wel. Toen was er niks en gingen we verder kijken wat ik verder kon doen.
als er iets ergs was had hij je meteen opgebeld. ik heb dat met mijn middelste zoon een keer gehad. dan kan er ineens heel veel in heel korte tijd. ik zou me dus niet zo druk maken. zal wel routine zijn.
Dat vond ik ook vreemd toen ik het zag staan. Ik heb geen idee wat je te wachten staat. Ik zou het maar gewoon over me heen laten komen. Als iedereen hier nu gaat roepen van: het zou best kunnen dat het wat ergs is, dan slaap je al helemaal niet rustig. Misschien is het wel gewoon wat onschuldigs. Sterkte morgen. Laat je nog even weten wat er uit kwam?
Dank jullie wel voor de geruststellingen. Kan toch niet veel anders dan afwachten, maar ik probeer er dan ook maar van uit te gaan dat het niet heul ernstig is. 'k Was alleen vanmorgen ook al zo geschrokken dat ie over spierziekten begon Ik ging heen voor oorpijn
veel huisartsen leven ook in 2011 hoor Je hoeft ook niet meer bij de apotheek met een briefje te komen he???
Wil best de hele werkwijze van mijn huisarts uitleggen hoor, maar daar gaat het nu even niet om Dank je wel en ik laat het hier even weten! En je hebt ook gelijk dat ik het het beste over me heen kan laten komen, maar was toch nieuwsgierig hoe dat bij jullie gaat.
Dat gebeurt best veel hoor, dat huisartsen mailen.. Hangt een beetje van de praktijk af denk ik. Overigens kreeg ik van de huisarts assistente nog telefonisch te horen dat ik chlamydia had.. niks geen gesprek! Ik snap dat je het spannend vind Moniki. Ik zou me niet te veel zorgen maken, als het heel dringend was geweest hadden ze wel gebeld of gemaild dat je dan en dan verwacht wordt denk ik.. Sterkte met afwachten!
Hier worden de bloeduitslagen gewoon telefonisch verteld. Er is een telefonisch spreekuur voor bloeduitslagen e.d. Maar volgens mij is dat verschillend per huisarts. Toen ik in Noord-Holland woonde moest ik bv voor bloeduitslagen gewoon daar heen komen