Vorige week tijdens een bbq bij een vriend thuis, was er daar ook iemand die ik niet kende, en die mij daarna wel een verzoekje stuurde via Facebook. We hadden onszelf aan elkaar voorgesteld en verder niet gesproken, dat is voor mij niet voldoende om haar toe te voegen. Mijn vriend had ze ook een verzoekje gestuurd, hij is wel van het vriendjesverzamelen en heeft haar toegevoegd.
soms zie je bij mensen 1200 man staan dan denk ik pf tuurlijk ik heb er rond de 50 in staan (hyves) mijn hyves is prive en wil niet dat iedere jan drol weet wat ik doe enzo
Bammetjebam, dat bedoel ik dus. Ik vind dat zo raar. Maar blijkbaar is iedereen daar anders in en gelukkig is er een mogelijkheid tot negeren/weigeren.
zoooooooooooo vervelend is dat !!!! Hyves had ik om dat een paar jaar geleden iedereen het had en toen zijden ze moet je ook doen , ja leuk.... En nu heb ik facebook en dat is om dat ik in het buitenland woon en het super makkelijk is om foto's en teksten neer tezetten voor de familie en vrienden in Nederland, en onder tussen weer veel nieuwe mensen hier leren kennen die alleen maar facebook kennen...
Ik accepteer alleen mensen die ik ook echt ken. En mensen waar ik nooit iets van hoor, verwijder ik. Regelmatig even een opschoonactie
Ik heb er ongeveer 60 en die ken ik ook allemaal. Soms krijg ik een verzoek van iemand die ik niet ken, maar dan vriend is van iemand die ik ken. Die ga ik dus allemaal niet toevoegen... Off topic: Ik heb ook een facebook account aangemaakt voor Farmville.. (kwam mijn man mee en nu ben ik verslaafd en doet hij er niks meer mee!!) Hoe kom je aan "Farmville vrienden"?! gewoon zoeken via internet?!
Ik heb wel 15 vrienden op mijn hyves . Dus nee, aan vriendjes verzamelen doe ik niet. Ik voeg alleen mensen toe waarin ik geïnteresseerd ben, en van wie ik weet dat zij in mij geïnteresseerd zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat je, als je honderden vrienden hebt, je daadwerkelijk al die mensen echt kent. Het wordt gewoon als een status symbool gebruikt. Hoe meer vrienden hoe populairder iemand is, zoiets denk ik.
wij hebben een eigen winkel waar veel jeugd van rond de 16 jaar komen. dat zijn de grootste verzamelaars op hyves, krijg dus ook best vaak een uitnodiging, maar die weiger ik allemaal, mijn hyves is alleen voor prive. die jeugd mag lid worden van de winkelhyve.
Niet druk om maken, slecht voor je hart. Lekker weigeren. Ik heb ook vreemden van ZP toegevoegd op social media en het is reuze-gezellig met z'n allen. Dus al met al.. Het kan ook anders uitpakken. Wat ik wel moet zeggen dat ik eerder 650 vrienden op Hyves had.. die hele Hyves verwijderd heb en toen een nieuwe heb aangemaakt. Heb nu 'nog' maar 135.. maar ken ze allemaal. Ik snap je punt.. Gewoon weigeren als je het contact te oppervlakkig vind.
Ik ben zo iemand die wel mensen een vriendschapsverzoek stuurt op FB als ik ze even gesproken heb op een feestje ofzo.. Ik ben dan geïnteresseerd in die ander en wil zo iemand dan graag beter leren kennen, het is dus niet zo dat ik mensen toevoeg en vervolgens niks zeg Andersom gebeurt het ook best vaak dat mensen mij toevoegen. Het gebeurt wel eens dat ik toegevoegd word door vreemden, die ik zeker weten nog nooit ontmoet heb, die stuur ik vaak een berichtje met de vraag of we elkaar kennen en meestal accepteer ik die verzoeken ook niet
Ik snap je punt... Persoonlijk voeg ik alleen mensen toe, die ik persoonlijk ken en aardig vind. Maar ik krijg ook verzoeken van mensen die ik helemaal niet ken. Die accepteer ik ook niet. Maar ik heb (even spieken) 166 'vriendjes' en ik spreek ze heel weinig op Hyves. Er zitten goede vrienden bij, die ik vaak in het echt zie, maar ook collega's, oud collega's, oud-klasgenootjes, etc bij. De meeste daarvan 'begluur' ik, om het zo maar eens even te noemen. Ik kijk af en toe nieuwe foto's en ik lees de www's. Als het een leuke foto is of een interessante www, dan reageer ik er op. Maar er zijn heel veel mensen die niks met hun www of foto's doen, dus die komen dan ook niet in mijn visier... Ik wil ze ook niet verwijderen, want ALS er iets interessants gebeurt in hun leven, dan vind ik dat leuk om te weten. Bijvoorbeeld een huwelijk of geboorte. Maar vanuit hun kant kan ik overkomen als een 'zwijgend vriendje'. Aan de andere kant... ik schrijf zelf regelmatig een www of zet er nieuwe foto's op. Denk dat 75% daar niet eens op reageert. Hoeft ook niet, vind ik. Er zijn er denk ik wel meer die het wél lezen, maar er gewoon niks op weten te zeggen. Niks van toegevoegde waarde. Is ook prima. Maar dat wat je vertelde van die persoon waarmee je gebroken had, nee dat is raar. En dat zij JOUW vrienden toevoegt... sja... waarom accepteren jouw vrienden zo'n verzoek dan?
ik heb er van het weekend net 35 uitgeknikkerd van die nepvrienden. nu staan er dus nog 66 op en daar heb ik allemaal contact mee. wel in meerdere of mindere mate dat wel. maar wel dat ik van iemand altijd es wat hoor. sommige hebben trouwens wel een betonnen plaat voor dr kop. 1 iemand heb ik al 6x verwijder en iedere keer wil ze weer vrienden worden whahahhaha
Ik heb er nog maar 23 ofzo, de rest heb ik er af geknikkerd, ik deed er toch niets meer mee. En dan heb je ook nog van die mensen die je gedelete hebt, die je gelijk weer een nieuw vriendschapsverzoek gaan sturen, hallo, heb je dan een plaat voor je kop? Het is met een paar mensen dat ik het wel leuk vind om foto's te kijken, omdat ze bijv. niet (meer) in Nederland wonen, maar verder vind ik het weinig toegevoegde waarde hebben.
Ik heb Hyves en Facebook, maar met Hyves doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Op Facebook heb ik een heleboel 'vrienden', maar dat zijn voornamelijk buren voor Farmville. Moet wel zeggen dat daar leuke mensen tussen zitten, en zo leer je nog eens iemand kennen. Op Hyves heb ik wel eigenlijk alleen mensen die ik irl ken.
Hier precies hetzelfde. Ik vind het toch leuk om sommige mensen in de gaten te houden ook al reageren we nauwelijks op elkaar. Mensen die ik écht niet ken ofzo die accepteer ik gewoon niet. Maar ik zie inderdaad ook weleens mensen met 800 vriendjes dat vind ik persoonlijk ook raar want je maakt mij echt niet wijs dat je die allemaal persoonlijk kent e.d.
Tja, als mensen daar blij van worden moeten ze het lekker doen. Op hyves heb ik ook veel mensen die ik bijna nooit spreek. Komt ook omdat hyves toen net in was, en toen voegde ik ook wel mensen toe omdat het gewoon leuker was met meer vrienden. Op facebook heb ik maar iets van 85 mensen, en dat hou ik zo. Op facebook krijg je wel veel vriendenverzoeken omdat mensen buren willen worden in spelletjes.
dat jonge kinderen/pubers er echt honderden hebben snap ikw el...zo lijk je heeel populair..... ik heb al geloof 3x een hyves account aangemaakt om weer even "opnieuw" te beginnen...op hyves heb ik er inmiddels weer 121...maar dat zijn wel ehct allemaal mensen waar ik contact mee heb, al is het sporadisch..hun staan in feite ook in mn telefoon en daar bel ik ook niet dagelijks mee... Ook ZP-vriendinnetjes, vind ik ook leuk om te weten hoe het met ze gaat ed.. op facebook ben ik wel meer actief en heb dara ook dubbel zoveel vrienden als op hyves, maar daar zitten mensen bij van periodes uit mn leven wara ik toen veel mee omging, en vind het ook leuk hun statusopdates te lezen en te blijven weten hoe het met ze gaat... Pottenkijkers heb ik laatst allemaal verwijderd...idd van die mensen die nooti es wat posten of willen weten hoe het gaat maar puur willen blijvwn gluren in je "leventje" online....
ow, zo herkenbaar... ik heb hyves en facebook en krijg altijd de opmerking waarom ik maar zo weinig vrienden heb?? euh, nou omdat ik alleen mensen in mijn lijst wil, waar ik ook daadwerkelijk contact mee heb... als ik mijn nichtjes soms zie met meer dan 400 vrienden dan denk ik echt???????? waarom ???????? maarja, ieder zijn ding... ik herken je verhaal in iedergeval wel!
Ghe... ja Precies het zelfde vroeg ik me even later ook af. Maar goed, misschien zijn zij wel net zo als sommige hier. Gluren bij de buren, niet perse contact willen hebben, maar gewoon... En ik kan het natuurlijk al helemaal niemand verbieden, zou het niet eens willen ook. Iedereen moet doen waar ie zin in heeft, zolang ik maar zo min mogelijk met die persoon geconfronteerd word