Wij gaan onze bovenverdieping volledig van laminaat voorzien. Er liggen nu 2 soorten + op de overloop vloerbedekking. We gaan de bovenverdieping helemaal drempelloos maken. Maar goed welke richting gaan we het laminaat leggen... Op het plaatje heb ik in de kamers de huidige situatie aangegeven. Zou je kiezen voor optie A (alles in de breedte van het huis) of optie B (alles in de lengte van het huis). Mijn man wil A, aangezien dat makkelijker legt, maar ik twijfel erg
Optie B, alles in de richting van de ramen. Dat is het mooist. Wij hebben boven ook hetzelfde laminaat, maar toch voor drempels gekozen. Mocht je nog een kamer willen vervangen, dan hoef je niet alles er uit te halen.
Wij hebben dezelfde bovenverdieping en hebben het als optie A. Wel met drempels. Dat scheelt in het verzagen. Beneden alles zonder drempels maar dan gooi je toch relatief veel laminaat weg. Daarom boven wel drempels, stoort me verder ook niet
Wij hebben ongeveer dezelfde indeling als jullie en hebben B gedaan. Richting de ramen zoals iemand al zei. Aangezien jullie woning bijna vierkant is zie ik niet waarom A gemakkelijker zou zijn. @eylem: waarom gooi je meer laminaat weg als je zonder drempels doet? Met drempels moet je toch huis meer zagen.
Wij hebben optie b boven. Geen drempels. Vraag me wel af waarom je man denkt dat het makkelijker is? Hij moet dan een plank precies passend maken tussen de deurpost. Lijkt mij niet handig/makkelijk.
Wij hebben ook optie B, alles richting de ramen en dus in de lengte van het huis. Laminaat lag er alleen al toen wij hier kwamen wonen, dus heb daar zelf verder nooit over nagedacht. Edit: dit lijkt mij ook logischer trouwens.. Anders moet je bijv. op de overloop allemaal korte stukjes zagen als je het in de breedte gaat leggen? En in de lengte lijkt mij ook ruimtelijker maken?
Bedankt voor het meedenken dames. Richting de ramen lijkt mij ook mooier. En wat betreft dat zagen geen idee eigenlijk, ik snapte dat ook niet helemaal. Maar hij zal er vast wel goed over na hebben gedacht hem kennende De deurpost is overigens best breed, maar goed dan nog.
Wij hebben ook alles drempelloos en hebben optie A gekozen, iets meer zaagwerk inderdaad maar ik vind het uiteindelijk mooier.
Richting de ramen. Ik had optie a in mijn oude huis omdat de kamers heel breed waren maar je ziet dan dus kleine schaduw randjes... (heel goedkoop laminaat ivm huurhuis)
Het vervelende is dat je het er maar 1 keer in kunt leggen he... Voorlopig geen zin om weer de hele bovenverdieping open te halen en te verhuizen
Optie C in de richting van het smalle deel van een kamer. Dan lijkt hij optisch breder. Dat betekent leggen zoals je het in je plattegrond getekend hebt. Of dat mooi is weet ik niet. Je kunt dan de twee grote kamers en de overloop doorleggen maar de kleine niet.
Wij zitten nu midden in de verbouwing en optie B hebben wij ook! Alles drempelloos en het is het mooist richting de ramen.
Idd richting de ramen (in de lengte dus) en zonder drempels, dan lijkt het normaliter ook optisch groter hier ligt dat ook er zo in..
Nijntje1990: die optie gaan we sowieso niet doen. Wordt dan weer een rommeltje vinden wij. Willen 1 strakke vloer boven. Het is mij wel duidelijk. Nu maar kijken of ik mijn man kan overtuigen/
B, anders kijk je bij het naar boven lopen tegen de kopse kanten aan, en vaak zie je dat en stoor je je eraan. Snap trouwens noet waarom het ene meer zagen zou zijn als het andere en met drempels heb je juist meer zaagwerk. Hou er wel rekening mee dat je ruimte onder je deuren krijgt en dit kan gaan tochten.
Optie A staat toch heel vreemd over de overloop? Dan heb je daar allemaal halve laminaatplankjes. Lijkt me echt geen gezicht. Dat is de reden dat het bij ons als B ligt, in de lengte van de overloop. Zo ligt het beneden overigens ook.
Oh geen idee, dat is mij bijgebleven van toen het gelegd werd. Je zit met al die hoekjes bij de deurposten enzo. Maar ik heb er niet naast gezeten, dus misschien viel het mee hoor.