Social Media, Whatsapp en relaties

Discussie in 'De lounge' gestart door jijenikke, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Internet maakt meer kapot dan je lief is!

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier alleen discussies over wat ik deel ... Ik wil bv foto's van de trouw delen met de hele wereld, hij niet... maar we maken dan een compromis en delen enkele foto's niet alles...

Gisteren nog: hij zit in een groep over de voetbal, waar ik ook graag over op de hoogte ben (wanneer tifo's maken, welke acties, ...) en dan neem ik zijn gsm om even in die groep te gaan kijken (ik als vrouw ben daar niet echt welkom in ;) ) Dus ik had deze keer zijn gsm genomen (hij was op de laptop bezig want normaal vraag ik het ALTIJD!) En hij antwoordde nu al lachend: "Gelukkig heb ik niets te verbergen he :)"

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben het met je eens. Ben gestopt met Facebook. Wel om andere redenen, maar mis het totaal niet. Ik heb hierdoor met een aantal mensen, die ik vroeger tot mijn vrienden beschouwde, geen contact meer. Het is voor mensen schijnbaar te moeilijk om even contact op te nemen om te vragen hoe het met je gaat, als je niet op Facebook zit. Of het kan ze niks schelen. Nou ja, ook duidelijk.

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik ooit ruzie heb gehad op FB of om iets wat er al dan of niet op stond. Ben geen tiener meer...

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben dol op social media; fb, Twitter, tumblr. Praat wat met vriendin op messenger. Of ik lees een boek op mijn foon.
    Mijn man kijkt vaak sportprogramma's of films waar ik geen bal om geef.
    Dus gewoon samen op de bank ieder zijn eigen ding en als 1 van ons t ergens over wil hebben zeggen we t gewoon.

5. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ruzie met mijn man over whatsapp of fb heb ik niet. Heb wel een tijd een moeilijke tijd gehad met een vriendin, waarbij we elkaar niet goed begrepen en daardoor ruzie kregen. Van beide kanten hebben we woorden/zinnen verkeerd opgevat. Uiteindelijk besloten dat als we ergens mee zitten, dat we dit niet over de app meer doen, maar gewoon in real life, sindsdien geen ruzie meer gehad, wel goede discussies waarin we elkaar konden vinden en niet met ruzie uit elkaar gaan, hooguit met dat we het eens zijn om het oneens te zijn.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Die afspraak heb ik nu ook met mijn vriendinnen en dat werk gewoon veel beter en is ook zoals het hoort in een goede vriendschap vind ik. :)

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    ruzie zeker niet. maar paar jaar geleden hadden we de afspraak savonds na 20.00 geen internet en app maar tijd voor elkaar. langzaam aan is dat allemaal weer veranderd en spreken wij elkaar er wel eens op aan dat ik soms n hele avond aan het appen ben en hij online gamen. We begrijpen dat en proberen ons er wel op aan te passen.

aan tafel met eten telefoon aan de kant. Ook al word je gebeld er word niet opgenomen. tijd voor elkaar aan tafel

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn man begon vorige maand toch wel erg veel te appen met een vrouwelijke collega. Ook als wij gewoon samen waren en dan ging zijn app gesprek met haar voor contact met mij.
    Daar heb ik wat van gezegd. Hij gaf mij gelijk en ze vonden dit beiden zelf ook. De man van de collega dacht zelfs dat de vreemd ging met mijn man. Dat dacht ik niet, maar ik vond het gewoon vervelend dat hij zoveel met haar appte dat ons eigen contact erdoor verstoord werd.
    Inmiddels is het opgelost. Zonder ruzie.

Overigens whatsapp ik zelf ook, maar niet ten koste van echt menselijk contact.

Zelfde geldt voor fb. Hebben we beiden, maar ik besteed er alleen tijd aan op geschikte momenten. Hij zit de hele avond met die telefoon in zijn handen op updates te wachten of zo :(
    Vorige week zat zoon op de trap te wachten tot man hem zou helpen mrt zijn schoenen, ik stond mijn schoenen en jas aan te doen want we gingen de deur uit. Ziet mijn man dat iemand hem heeft genoemd op fb en dat gaat ie ala minute staan te beantwoorden :$ dat werd even een irritatie moment, want je dagelijks leven gaat echt voor fb!! Alsof je verplicht bent om op ieder moment van de dag maar op alles te reageren. Dat kan over een uurtje of wat ook nog.

Dus zeker geen ruzies, maar af en toe wel wat irritatie hier. En dan niet omdat hij fb gebruikt, maar vanwege de momenten die niet geschikt zijn en de tijd die hij erin steekt.

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wat zijn wij dan makkelijk, wij doen niet moeilijk over waarom reageer je niet maar heb je het wel gelezen, fb is voor onszelf moet je ook zelf weten wat je erop zet,oké rare fotos van de ander dan niet haha.

Enige waar ik me aan kan ergeren is als hij lang kletst met een andere meid op een avond als we andere plannen hebben ( op 1 of andere manier komt ze altijd op die momenten)
    hele oude vriendin is voor mij geen bedreiging
    maar het is wel een dooddoener als we iets spannends willen onder de lakens haha.

Maar fb maakt wel meer kapot dan je lief is.

ik bedoel mijn schoonouders kunnen niet lezen, ja wel lezen maar alleen wat ze willen lezen en hoe.
    Als we daar een discussie hebben over uhm nou laten we the voice als voorbeeld nemen kwam ze heel serieus met een berichtje tussendoor, wat nergens op sloeg.

Ze heeft nu met mij gebroken,ook omdat haar mijn fb niet aan stond.

Ook al zou het goed komen tussen ons ( betwijfel het) hoef ik haar niet meer als vriend , evenals de 2 die gelijk met haar mij hebben verwijdert op fb.

Ooh zeg heel droog erger me niet en wat zijn we makkelijk, maar erger me wel degelijk als hij met zijn moeder appt, ben laatst boos naar bed gegaan, of nou ja ik kan niet zeggen dat ik het er mee eens ben haar mee te laten genieten van ons wondertje in mijn buik terwijl ze mij niet accepteert :(

Ik walg echt van dat mens, dus de stemming als ze appt is hier gelijk weg en kan ik mezelf wel op vreten.

10. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Wij hebben geen ruzie oid over ons gebruik van social media. Wel eens dat we tegen elkaar zeggen. Wat ben je aan het doen dat zo belangrijk is als we een serie of film aan het kijken zijn.

Soms wil ik wat vragen aan mijn vriend via whats app en dan merk ik wel dat dat niet heel handig is als het ook om gevoelskwesties gaat. Wij interpreteren elkaar dan niet altijd juist of hij reageert heel nuchter/kort terwijl ik een andere reactie zou willen op dat moment. Dus we sturen meestal lieve berichtjes of even snel een zakelijke mededeling maar als we ergens over moeten praten gaat dat altijd face to face. Das het beste heb ik gemerkt :)

Deel Deze Pagina