Ik heb, hyves, Facebook, en Twitter. Ben er ook vrij actief mee bezig. Als je mij google kan je me ook niet vinden . Ligt puur aan jezelf wat je post en hoe je je prive instellingen heb ingesteld op vindbaarheid. Ik vind social media helemaal geweldig, vooral omdat we een erg groot familie/ vrienden kring hebben door heel Nederland, Noor en Zuid Amerika. Wordt anders erg prijzig om met elkaar in contact te blijven. What's app/ ping, vind ik ook helemaal top .
Whats app is natuurlijk een heel ander verhaal want dat is eigenlijk gewoon gratis smsen met de mensen die in je contactenlijst op je telefoon staan. Dit zijn bij mij alleen mijn vriend, echte vrienden en familie. Ik heb geen vage kennisen in mijn telefoon staan.
En ik niet op FB Ik heb er alleen familie en echte vrienden op staan. Aangezien er heel wat van mijn vrienden voor stage ( of echt geëmigreerd ) zijn naar het buitenland houden we via FB contact. Als je mij google't zie je alleen een foto je kan op mn FB komen maar je ziet er niks dus een evt werkgever kan zoeken wat hij wil maar hij kan er weinig mee.
Nee, herken het niet, maar ik meet de status van mijn sociale leven ook niet af op basis van hoeveel "vrienden" ik op facebook heb Dat is gewoon funest. Ik heb facebook voor "erbij" (vooral om mijn hobby te showcasen ) maar het bepaalt niet mijn leven.
Ik snap best dat het in sommige gevallen handig is hoor. Als vrienden of familie ver weg wonen vind ik het een heel ander verhaal.
Had van alles twitter facebook etc. Alles verwijderd, hou niet van nepvrienden.. Heb nu alleen een hyves account en mn kids voor de spelletjes daar Heb hem ook op prive staan. Veel beter zo. Ik hield er ook niet van om in de gaten gehouden te worden en mensen die dan zogenaamd intresse tonen en dan nooit meer wat laten horen, niks aan dus.
Ik maak wel gebruik van FB, maar zo ingesteld dat deze niet zomaar te vinden is. Profiel is alleen zichbaar voor vrienden. Ik lees hier dat iemand hoi zegt als ze haar FB vrienden op straat ziet lopen. Zulke mensen heb ik er bijv niet in staan, zou toch op zijn minst 15 min met ze moeten kunnen lullen voor ze in mijn vriendenlijst komen, bij wijze van. Zet er dus niet zomaar iedereen in. Ook mensen die ik nooit zie gaan er uit, of komen er niet eens in, op enkele uitzonderingen na.. En collega's komen niet in mijn vriendenlijst, de naam zegt al dat het collega's zijn en niet mijn vrienden. Mensen die nooit iets te zeggen hebben gaan er naar verloop van tijd ook uit, het is toch een sociaal medium??
Vind het wel leuk om een beetje te zien hoe het met mensen gaat. Het interesseerd me niet zo of ze nu wel of niet reageren. Heb trouwens facebook, hyves en twitter, maar doe bijna alleen nog maar iets met facebook. En soms kan het ook best handig zijn. We hadden laatst een feest van m'n man en een goede vriend van ons die vlak na elkaar 30 waren geworden. één der genodigden kwam maar niet opdagen en meldde uiteindelijk om 21:30 (het feest begon om 18:30) dat hij niet kon komen omdat z'n dochtertje bleef slapen. Achteraf las ik op twitter dat hij gezellig een weekendje op de camping was met kennissen. Aangezien de uitnodigingen al ruim een maand voor het feest verstuurd waren, vonden we dit toch wel een druppel (hij is iemand die ons laat vallen als een baksteen als hij verkering krijgt, en weer met hangende pootjes terug komt als het uit is. Zijn we nu al tig keer ingetrapt). Anyway, we weten nu hoe belangrijk we voor hem zijn en contact hoeft hij niet meer op te rekenen....
Haha dacht ook altijd dat ik onderhand de enige was die haast niks met social media heeft. Ik heb alleen (na lang gezeur van anderen) hyves. Zat ik eindelijk op hyves ging iedereen er weg en zaten ze te zeuren dat ik fb moest nemen. Ja daaaagg,blijf aan de gang Heb ook weleens aan gedacht om hyves weg te doen. Vooral omdat je soms echt gek wordt van al die onzinige www. Wat boeit mij het nou wanneer je gaat slapen,poepen,eten noem maar op. Maar vindt het wel weer fijn om familie die verder weg wonen zo een beetje op de hoogte te houden dmv foto's etc. Vindt het trouwens ook altijd irritant als je met mensen op stap bent of op bezoek bent,en men dan haast de hele tijd alleen maar met hun telefoon fb,hyves enzo aan het bekijken zijn. Heb er weleens wat van gezegd maar volgens mij zat men nog te verdiept in hun tel. want ze gaan gewoon door
ik heb geen hyves (meer), facebook of twitter, ik heb niet de illusie dat er mensen zitten te wachten op info wat ik met mn leven aan t doen ben, en foto's van mn dochter zijn persoonlijk verkrijgbaar bij mij en niet via internet. in real life luistert er al bijna niemand naar me, denk dus ook niet dat ze willen weten dat ik naar een feestje ga of een stuk wandelen met de hond. heb zelfs nog een telefoon zonder camera en poespas, en heb echt een half jaar met gefronsde wenkbrauwen zitten te kijken naar die dingetjes die je kunt 'scannen' met een iphone.... maar snap wel dat als je bv familie of vrienden in t buitenland hebt, t handig kan zijn.
Ik ben wel gek op mijn iphone! Lekker marktplaatsen, zspagina bekijken, bellen. Iedereen zegt tegen mij dat ik juist facebook moet nemen omdat ik een iphone heb. Heb geen behoefte om op een persoonlijke pagina neer te zetten wat ik allemaal doe. Heb het eigenlijk ook te druk voor dat soort onzin.
Ik heb facebook om dat ik in het buitenland woon het het heel makkelijk is en goedkoop om mijn ouders en familie op de hoogte te houden van ons leven hier... En heb de laatse jaren veel vrienden over de hele wereld gekregen en dan is facebook echt heel makkelijk om contact te houden ...
Ik heb hyves, maar bezoek het amper en heb er ook maar 12 vrienden. En die zijn dan eigenlijk nog familie hahaha. Twitter/facebook doe ik niet aan. Teveel gedoe en het boeit me niet.
Ik ben gek op fb, zo makkelijk Ik heb veel vrienden die ver weg wonen, en zo lijkt het net of je elkaar dagelijks spreekt. Ook als we elkaar dan weer in het echt zien hebben we vanalles te kletsen, omdat we gewoon veel van elkaar weten door fb.
Zou als ik jou was die mensen verwijderen die je nooit in real life spreekt! Ik herken het wel dat sommige mensen alles op facebook zetten, als je ze naar jaren dan spreekt dan weet je alles al van die persoon als je met ze aan de praat komt, vreemd vind ik dat...