Bij ons op het schoolplein word geroddeld door in iedergeval 2 mensen ( 1 daarvan ruzie mee gehad een half jaar terug) dit was al uitgesproken dacht ik.maar volgens mij probeert hij ( jawel een hij)mij een beetje in een zwart daglicht te stellen. Aan de ene kant denk ik s**t aan wat iemand van mij denkt, maar aan de andere kant zit dit mij niet zo lekker, en heb ik het gevoel dat ik straks door iedereen uitgekotst word ( mijn sociale angst speelt dit heel erg in mijn hoofd af) mijn jongste gaat over een paar maanden ook naar school en laat hun jongste even oud zijn..Dus ik zit nog wel even wat met die " man te makrn: Nu vraag ik mij af voor degenen die dat ook wel mee hebben gemaakt of mee maken.hoe je hiermee omgaat? Eigenlijk dus negatieve mensen
Ik heb ook een soort gelijk iets op het moment. Een moeder waar ik best goed mee om ging doet ineens onwijs sago en boos tegen mij. Ik heb twee keer gevraagd aan haar wat er is. Ze zegt niets, dus laat ik haar. Als jij niet wilt zeggen wat er is, dan heb ik zoeits van ik kan hier niets mee dus begroet haar gewoon vriendelijk. Gaat ze over me roddelen, prima. Ik ga daar echt ver boven staan. Soort kill them with kindness. Dat laat ze meestal goed ongemakkelijk voelen.
Roddelen komt meestal voort uit jaloezie denk ik. Helaas maken mensen je monddood op die manier en dat steekt, maar ja aan de andere kant: met zulke mensen wil je toch niet omgaan/ mee geassocieerd worden? Lekker belangrijk Beter dat ze over je L*llen dan dat ze van je vreten Laat hun hun energie aan jou kwijt zijn, jij niet aan hen! Ik heb het ook heel erg op mijn werk, maar zolang mij niks wordt gevraagd over dingen en er aannames worden gedaan is dat HUN probleem en blijf ik net zo vriendelijk en is mijn karma schoon! En mochten in jou situatie jullie kids bevriend raken, dan kun je misschien beter de wijste zijn en doen alsof je neus bloed. Tenzij het niet verantwoord is dat ze daar spelen. Succes!
Kinderen zijn niet bevriend, maar hij bepraat het wel met ouders uit mijn kind zijn klas ( ineens mogen 1/2 kinderen niet met hem spelen) omdat mijn kind 2 groepen terug zijn kind peste. Maar die is inmiddels ook ouder geworden en doet dit nu weer. Het lijkt alsof die man nog steeds frustraties heeft ( ondanks hij wist dat ik bovenop de situatie toen stond) en hij mij via deze manier terug gaat pakken en de boel bestookt. Ook soms van die opmerkingen waarvan ik denk heb je dat nu tegen mij. ( hij scheld niet)
Waarover wordt er dan geroddeld? Als je echt zeker weet dat er over jou (of je kind) gepraat wordt dan zou ik het gesprek met de vader aangaan. Het laatste stukje uit je post is mij niet helemaal duidelijk. Jouw kind heeft zijn kind gepest en lees ik het goed dat hij dit nu weer doet?
Op de vader afstappen en vragen of het over jou gaat Als dat zo is aangeven dat jullie er onder 4 ogen over kunnen praten en niet via geroddel
O ja heb ik ook meegemaakt toen mijn oudste kind in groep 5 zat. In die leeftijd krijg je iets meer groepjesvorming en onze zoon zat bij het populaire jongensgroepje. Onderling werden er weleens grapjes uitgehaald bij de minder populaire kinderen wat natuurlijk helemaal niet goed te praten is.Toen gingen er ook allemaal verhalen rond en dat die kinderen van die andere moeders doorgaans ontzettend irritant waren en het min of meer zelf uitdaagden daar werd natuurlijk niet over gesproken want het was allemaal de schuld van onze jongens. Ik was overigens niet de enige moeder die in de negeerstand werd geparkeerd. In het begin had ik het nog niet zo in de gaten maar uiteindelijk ging het opvallen. Niet leuk maar ik heb daar altijd boven gestaan en heb me niet onzeker laten maken want waren toch maar een stel tuthola's bij elkaar. In groep 7 ging er ook weer een verhaal rond en dat was dusdanig extreem dat ik daar direct werk van heb gemaakt en was ook gelijk over. Voor TS: of je staat er gewoon boven want geloof me die mensen zijn het niet waard of je stapt op die vent af en vraagt wat zijn probleem is en of die er even mee wil kappen. Ik zou er boven staan in wat je nu schrijft.
nee, nooit last van gehad en de kans dat het wel gebeurd is redelijk klein: ik bemoei me niet met anderen, praat niet met mensen op het schoolplein, in winkels of de buren. Ik groet vriendelijk, heb het hooguit over het weer en meer niet. En vooral mensen die roddelen over een ander mijdt ik als de pest, want als ze over Jantje roddelen tegen mij, roddelen ze tegen Jantje OVER mij.
En dit is dus een reden dat ik nooit op het schoolplein kom maar altijd achteraf sta. Dat geroddel en dat gezeik op elkaar blegh. En als je er dan wel loopt dan is het net een soort van Catwalk waarbij mensen je aanstaren en je beoordelen. Ze hebben nog net geen draai stoelen al a de voice of holland. Nee mij niet gezien op het schoolplein dan heb je ook dat gezeik niet. Ik zou die vent gewoon lekker links laten liggen. Jij weet toch wat er wel en niet waar is? Lekker belangrijk wat andere denken. Geen aandacht aan schenken, dit soort mensen vinden het juist erg leuk als je er op in gaat.
Gebeurt het pesten dan nog steeds? Keur zn gedrag niet goed maar als mijn kind gepest zou worden ben ik ook niet zo aardig meer
Nee dat pesten gebeurd niet meer. Oké iemand dan minder aardig vinden begrijp ik best.maar ga jij dan de andere ouder bekritiseren of zwart lopen maken? Het ligt dan bij mijn kind toch ik geef hem geen opdracht. De vader weet dat ik mijn ogen er niet voor sluit en daar ook niet blij mee was toen die tijd. Ik ga er dan maar bovenstaan maar ik ben wel bang dat mijn jongste kinderen er de dupe van gaan worden. Of de man een stapje verder gaat door mij uit te schelden waar meerdere bijzijn (hoera sociale angst)
Waarover roddelt deze man dan volgens jou? Is het een feit of baseer je het op gevoel en wellicht de sociale angst die hier bij heerst?
Ik weet niet in hoeverre het pesten ging. Misschien heeft zijn kind er nog elke dag last van? Als mijn kind gepest wordt/werd ben en blijf ik niet aardig. Maar ik zou 2jaar na dato er over roddelen. Maar wel over praten, al dan niet met naam, als daar over gesproken wordt. Dat het voor jou/jullie klaar is wilt niet zeggen dat het voor hun klaar is.
Dus dan verlaag je je eigenlijk op het nivo van een kind. Je stelt de ouders erop aansprakelijk? Ik vind dat best wel raar. Er kan ook gekozen worden om niks te zeggen
Dat mag jij idd vinden. Maar een ander hoeft dat niet te vinden. Pesten is voor mij nog done. Dus ja als iemand stelselmatig mijn vlees en bloed pest. Tja dan ben ik niet vriendelijk. Ligt natuurlijk wel aan de manier van het pesten he. Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk
Mijn kind zou een heel groot probleem hebben als hij anderen zou pesten. Ik zou dat direct met school en ouders tot op de bodem uitzoeken en straffen. Ik weet niet hoe ver het pesten ging maar met 6 jaar mag je wel verwachten wat enigszins wenselijk gedrag is en wat niet. Ik was laatst bij de kinderboerderij waar 2 schoffies, kleuters schat ik, tegen een hek zaten te trappen waar zwanen achter zaten. Zwaan kwam dichterbij en ze gingen woest trappen en stenen gooien. Mijn oudste van bijna 4 gaf ineens ook een schop tegen het hek. Ik ben me toch kwaad geworden en heb heel duidelijk gezegd dat je geen enkel dier zo mag behandelen. De ouders van die 2 schoffies konden het ook duidelijk horen. Kids hielden ermee op. Maar ik noem ze schoffies en de ouders aso want dit is aso gedrag en volstrekt onacceptabel. Hoe klein ze ook zijn; goed gedrag aanleren begint echt vanaf de geboorte en niet tot je denkt dat ze oud genoeg zijn om iets te begrijpen.