sociale huurwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Volgens de Europaregeling wordt het gewoon meegeteld als inkomen zoals hierboven gesteld. Alle corporaties zouden zich daar aan moeten houden.

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Het woningbeleid in sommige delen in dit land zit behoorlijk scheef...ik moet echt krom liggen voor sociale woning in mijn gemeente maar vrije sector kan ik al helemaal niet betalen!eigenlijk kan je bv na scheiding nergens wonen...ik heb t geluk dat ik nog bij m'n ouders terecht kan.anders stond ik met zoontje gewoon op straat.en dit omdat veel woningen onterecht door anderen "bezet" zijn...

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

zou de woningbouwvereniging niet ook naar het verzamelinkomen, eigen geld en de leeftijd kijken en die mensen hoger op de lijst plaatsen voor de vrije sector of voor de seniorenwoningen, of zelfs helemaal van alle andere catagorieen uitsluiten?

Daarbij laten zij wel weer een mooi koophuis achter! Het kan bijv. zomaar het droomhuis zijn voor een gezin dat het huis kan betalen en heel graag uit hun 3 kamer flatje wil waar ze het al jarenlang niet meer naar hun zin hebben.

4. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Wij hebben een huurhuis ik betaal dan meer maar woon ook in een goede buurt. Het is maar ons geluk dat wij het huis wel makkelijk kunnen betalen. Maar wat ik krom vind is dat er wel stellen zijn dat zo een huis niet kunnen betalen en weet ik veel hoe lang op sociale woning moeten wachten. Er word ook gezegd dat er tekort is aan deze woningen, maar ik vraag me af of er controles worden uitgevoerd of mensen die zo een woning krijgen er ook werkelijk in gaan wonen. Heel veel vrienden van mijn zus die in Tiel wonen huren namelijk een woning van een particulier maar mogen niet ingeschreven worden omdat het eigenlijk socialle woningen zijn.Belachelijk toch?

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Wat is eigenlijk precies een sociale huurwoning?

6. koala28

koala28 Niet meer actief

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    nee vind dat echt niet kunnen! Ik weet uit ervaring hoe ontzettend moeilijk het is om uberhaupt aan een beetje woning te komen! En ik zit bv nu als alleenstaande moeder gewoon omhoog! en dan heb ik het over een flatje van 60 vierkante meter...

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Maar de vrienden van jou zus houden dit soort situaties wel in stand door hier mee in zee te gaan..en keuren dit op deze manier wel goed.

9. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Aan ene kant heb je gelijk aan de andere kant betalen ze voldoende voor de woning hoor. Nog steeds is iemand die zo een woning krijg schuldig, hij krijgt mooi bedraag van de huurders en ik durf te wedden ook de huurtoeslag...

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou zelf zoiets nooit in stand willen houden.

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Als ik het goed begrijp is dat toch gewoon onderhuren wat ze doen.? Dat is hartstikke verboden.

Deel Deze Pagina