sociale indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door aappie20, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

TS: ik weet dat mijn nichtje ook ongeveer op zo'n manier is ingestort bij haar vk, toen ze iets van 37-38 weken zwanger was. Die heeft haar toen ook doorgestuurd naar het zkh, waar ze een nachtje opgenomen is geweest. Ze kreeg toen een slaapmiddel zodat ze eindelijk weer eens een goede nachtrust had. Daardoor kon ze het nog net wat langer volhouden. Volgens mij wilde zij toen liever niet ingeleid worden.
    Misschien is inleiden in jouw situatie de beste optie, maar er zijn misschien ook alternatieven.

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Maar niemand zegt toch dat het terecht is dat die vrouw met lichamelijke problemen niet geholpen word?
    Sorry maar wat word hier kattig gereageerd.
    TS heeft dit topic geopend over sociale indicatie. En dat is heus niet zomaar.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Voor mij is dit inderdaad de beste oplossing, het slapen en alles hebben wij al geprobeerd heb ook voor thuis behoorlijke slaapmedicatie...

4. Bri

Bri Niet meer actief

Goed dat alles al is geprobeerd. Je zit nu op 39 weken, dat is een prachtige termijn om bij te bevallen. Ik hoop dat het nu gauw mag gaan gebeuren! Is er al een datum geprikt?

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ben t helemaal met je eens!! Lijkt wel de overtreffende trap hier! Dus omdat de andere mede forumleden het misschien "zwaarder" hebben in ander mans ogen zou het voor mij onzin zijn om in te leiden....

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    As we speak lig ik aan de ctg, net inwendig tabletje ingebracht gekregen. Heb al wel vingertop ontsluiting en kon ze bij de vliezen komen mr zo hopen ze dat ik misschien nog 1 à 2 cm vrij pijnloos erbij krijg. Rond 3 uur gaan ze weer toucheren

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Spannend! Succes! :)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Succes aappie, fijn dat ze je nú helpen!
    Dat het maar een mooie dag voor je mag worden.

En neem de tijd om heel rustig weer tot jezelf te komen! Je kraamtijd is er vooral om te herstellen van de zware inspanning die je lichaam gedurende 9 maanden geleverd heeft.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes vandaag meid!!

10. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Succes!!!

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dank jullie wel!!!

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou ik heb eigenlijk het idee dat ze helemaal niet zomaar inleiden. Een kennis van mij heeft op dit moment naar mijn idee toch echt wel een flinke indicatie en daar doen ze nog steeds niks aan. Echt heel sneu.
    Ik denk dat een verloskundige/gyn dit het beste kan beoordelen. En de ts zal echt wel met een goede reden geholpen worden.
    Het lijkt me pas echt slecht als een vrouw totaal is uitgeput oid en dan ook nog helemaal moet bevallen.
    Ts: veel geluk en succes vandaag. Hopelijk heb je jullie kindje snel op je buik.

13. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Vanuit de medische kant snap ik ook wel dat er niet altijd ingeleid wordt als t geen medische indicatie is. In sommigen gevallen zijn de kinderen er gewoon nog niet klaar voor en hebben ze daardoor een slechte start. Als r medisch is, heb je geen jeuze en is t in principe kiezen tussen 2kwaden.
    Maar als t sociaal is vergeef je t jezelf denk ik nooit als je kind t dasrdoor niet goed doet. Dan had je t achteraf miss toch uit willen zitten hoe zwaar n zwangerschap ook kan ziin.
    En de gyn heeft de ervaring om deze keuze te maken.

Hoop dat to inmiddels n goede bevalling gehad heeft en aan t genieten is!

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik vind het hier onterecht hoe Aappie het blijkbaar moet ontgelden, omdat er iemand ergens anders het nog veuuuuul moelijker zou hebben!

Ik wens de februari-mama oprecht een snelle oplossing, rust en vermindering van haar klachten toe.

Maar bovenal wens ik Aappie normale reacties in dit topic toe. Ze is niet geholpen met 'jij moet niet zeuren'-reacties, en zeker niet van mensen die háár situatie niet kennen.

(Was getekend: een mede dec 2012 mama die Aappie's lijdensweg wél van dichterbij heeft meegemaakt!)

15. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Eens!
    Aapie is je kleintje er al?
    Hoop dat het goed gaat!

Sociale indicatie kan ook zijn dat je in een depressie dreigt te glijden toch?
    Dat is ook iets wat voorkomen zou kunnen worden he.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik hoop dat het goed is gegaan, en dat aappie een wolk van een baby in haar armen heeft!

Het is het oude liedje he.... psychische klachten zijn 'aanstellerij', lichamelijke klachten moeten zo gauw mogelijk verholpen worden. Jammer hoor.

17. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Mijn ervaring hier is dat ze me wel in wilden leiden, maar het ook volgens de regels van het ziekenhuis voor mijn gyn niet toegestaan was om hier eerder dan 1/2 weken van te voren toezegging over te doen! Ik heb die toezegging rond 36 weken tussen neus en lippen door van de internist en arts-ass gyn gekregen, maar pas afgelopen week dat het door de gyn daadwerkelijk besproken en ingepland werd. Eerder mocht dat gewoonweg niet.

Ik begrijp dat de mama waarover er gesproken wordt pas in week 30 ofzo zit? Met haar klachten is er dan vast rond week 38 vanalles bespreekbaar hoor!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Jeetje, wat een hormonen hier..

Ik hoop dat aapie een voorspoedige bevalling heeft gehad!!

Lovelymama, erg jammer hoe je reageert. Is toch nergens voor nodig. Je weet niet wat het verhaal is en het heeft toch niks te maken met de situatie van een andere mama? Ik mis echt de link.
    En vervolgens zeg je zelf dat ze vroeger gewoon moesten lijden??

Anyweeeee. Ik had bij nr 2 een vrijbrief om ingeleid te worden, ivm (en dit gelooft niemand) aambeien:):) en er is zelfs gesproken over een ks. Ik bedoel, dit verzin je niet en alleen omdat ik er zelf bij ben geloof ik het:)

Nu heb ik een indicatie om in te leiden bij 39 w ivm grote babys.

Ik vind dat het aan de vrouw en de gyn samen is om te bepalen of er ingeleid moet worden. Inleiden is niet zonder risico's, dus het wordt echt niet zomaar gedaan.

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Sorry dat ik niet wat eerder van me heb laten horen maar dames ik ben maandag morgen na een stortbevalling van 3 uur en 12 minuten van een gezonde zoon!!
    Ik zweef helemaal op een lichtblauwe wolk....!

Het laatste stukje was even zwaar niet voor mij maar voor miniaap
    kleine man zijn hartslag dipte zo erg dat de pomp eraan te pas moest komen (oke kan..toch??) helaas schoot deze los waardoor t nog een keer moest... deze keer lukte wel en bleef mini steken en waardoor....
    de navelstreng zat 3x (!!!!!) rond zijn nekje... hebben zo erg de schrik gehad! gelukkig zweven we op de blauwe wolk rond!
    (waren we niet ingeleid was t misschien wel fout gegaan maar daar denk ik liever niet over na!)

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    *highfive*

:D

Deel Deze Pagina