Hoi dames, Met de vakantie voor de deur en dus drie weken vrij willen we de woonkamer een beurt geven en de muren en het plafond schilderen. Ook wil ik de schouw schilderen of verven ( hoe heet dat ) kan ik dit met latex doen en moet ik dan voorstrijken? Welke klusser weet dit? alvast bedankt!
oja en wat kan ik dan het beste voor kleur nemen? Het zelfde als de rest van de muren? Of toch een andere kleur?
Het ligt eraan van wat voor materiaal de schouw is. Je kan gewoon in de bouwmarkt info en tips vragen, die weten het het beste! Ik heb mijn schouw gewoon geverfd en in dezelfde kleur als de rest van de huiskamer. Als ik die in een andere kleur zou doen komt ie nog meer naar voren en dat vond ik niet mooi.
oja dat is wel handig om even te vermelden ja . Het is een stenenschouw, de orginele stenen die nog niet eerder zijn geverfd.
bakstenen? of marmer? Als het een is van baksteen, zou ik er eerst veel latex (of een andere verf speciaal voor stenen) opdoen, aangezien de stenen nog erg veel verf kunenn gaan absorberen
bakstenen kun je ook eerst voorstrijken met een voorstrijkmiddel, dat is tegen t zuigen van de muren. En dat gewone tex erover heen. Als het geen strakke stenen zijn, goed opletten dat je elk putje en gaatje vult met verf he! Veel plezier!
hoiii ik heb het vorig jaar gedaan mijn schouw. ik heb witsel in de kleur van mijn verf laten mengen ik heb m wel echt 3 keer moeten doen vanwege het zuigende effeckt. wegenwit zou nog beter zijn dat dekt wel meteen.