Hallo zp'ers, Afgelopen voorjaar heb ik een potje gekocht voor mijn zoontje. Hij was toen 22 maanden. Ik dacht die zet ik neer in de kamer dan kan hij er aan wennen/mee spelen. Maar toen hij het potje zag wilde hij weten wat het was. Dus ik uitgelegd en gevraagd of hij wilde plassen op het potje. Tot mijn verbazing gaat meneer op het potje zitten en plast en poept hij direct op het potje. dan maar er mee doorgaan was onze mening. Vanaf deze dag was hij 's nachts droog. En na twee weken overdag ook. Af en toe een ongelukje daar gelaten. Maar hij gaf wel aan wanneer hij moest. Na 2 weken droog te zijn, ook op de opvang. Is hij een paar daagjes met opa en oma weggeweest. Daar ging het mis en plaste en poepte hij er weer vrolijk op los in zijn broek. Ook als hij net op de wc had gezeten Oké dachten wij als hij thuis is pakken we het weer op. 'S nachts ging goed. Maar overdag niet. Hij had er geen zin meer in. Het werd een machtsstrijd de wc. Dus we hebben het laten rusten. ( hij kan het wel want op de terugreis 14 uur vanaf de vakantie helemaal droog) Nu willen we het weer oppakken. Hij poept de laatste dagen weer op de wc (met verkleinen) en plast af en toe ook op de wc. Maar hij geeft het niet (meer) aan. Wel als hij heeft gepoept). Wij hebben nu een stickerplasboekje en dat vindt hij mooi. Maar hij plast rustig in zijn luier. En hij wil ook niet altijd op de wc. Terwijl hij dan heel snel daarna in zijn luier plast. Sorry voor mijn lange verhaal.... Hebben jullie tips hoe ik het weer verder kan opbouwen? Zodat hij 'weer' zindelijk wordt???
Ow, hier ben ik ook héél benieuwd naar. Geen ervaring, sorry. Maar een dochter van 22 maanden die het wel zou moeten kunnen aangeven (vroeger waren ze met 1,5 jaar zindelijk...) Ik heb wel veel gehoord dat kindjes richting zomer zindelijk worden en het daarna richting winter (afhankelijk van de kleding) zo maar weer op kunnen geven. Maar het zou nu dus al wel moeten kunnen? Hoe oud is jullie mannetje nu precies?
Mijn zoontje is nu 2 jaar en bijna 2 maanden. Hij is een paar weekjes zindelijk geweest. Ook snacht. Dus het kan wel. Ik was zelf met 2 zindelijk en ik ken genoeg kindjes die ook rond hun tweede jaar zindelijk zijn. Maar pampers wil natuurlijk pas veeeeeel later Zijn jullie er al mee bezig Rombely?
Ik zou die luier gewoon uit doen en hem vertellen wat de bedoeling is en dan belonen als het goed gaat en rustig blijven als het niet goddelijke gaat. Hij kan het dus duidelijk wel, nu moet jij duidelijk zijn. Weg die luier! Zoon was (dag) zindelijk met 23 maanden en dochter met 24 maanden (zij deed haar ontlasting in een luier maar vroeg hier wel op tijd om). Kinderen waren vroeger meestal niet echt zindelijk maar de mama's wel Die zetten hun kids op tijd op de pot om geen luiers meer te hoeven wassen.
ik zeg ook weg met de luier, is ook niet duidelijk zo voor hem. Paar dagen vooral in en rond huis plannen en er weer voor gaan. Hij kan het prima, maar maak er geen machtsspelletje van met hem (net als eten en slapen kunnen ze dat makkelijk tegen je gebruiken). Mijn zoon was met 23 mnd zindelijk dag en nacht (met 2j2mnd `s nachts een terug val en vanaf 2,5 weer `s nachts). Dochter met 2j2mnd dag en met 2j10mnd `s nachts. Met 18 mnd potje bij zoon erbij gepakt en regelmatig erop. Met 23 mnd begon zoon het zelf aan te geven en hield hij het op tot hij op het potje zat. Nog even gewacht tot we weer thuis waren (was op vakantie en daar vond ik het niet zo handig). Ging meteen goed thuis. Heel af en toe weleens een ongelukje. Dochter gaf niets aan, maar wilde ook niet verschoon worden. Ik was er klaar mee en heb tegen haar gezegd dat we de volgende dag geen luier meer aandeden, maar een onderbroek en zij op het potje moest gaan. De eerste ochtend ging het steeds mis, maar ze begreep wel dat zij het zelf deed en ging steeds sneller op de pot. Na een ochtendje was het kwartje gevallen en had ze het helemaal door.
Idd luier uit en niet meer aan. Uitleggen dat de luiers ook echt niet meer terugkomen en plasjes op het potje horen. Ongelukjes negeren en plassen op het potje belonen met een applausje of sticker. Maar het belangrijkste, luiers niet meer omdoen. Na een paar dagen weet hij dat echt wel.