hoi iedereen, ik geef de mensen helaas vaak de indruk dat ik een bitch ben als er veel mensen ergens zijn durf ik nu eenmaal niet echt te praten en als ik dan iets wil zeggen dan denk ik daar zo diep over na of ik niet iets verkeerd ermee zeg dat het onderwerp eigenlijk al afgelopen is en ik dus weer bij af ben. hierdoor blijf ik eigenlijk dus stil en hebben de meeste mensen dan zo iets van die voelt zich te goed voor ons maar is echt niet zo als er ook maar iemand even kwaad naar me kijkt dan wil ik gewoon het liefst ergens in een donker hoekje huilen. wat kan ik doen om beter op sociaal vlak te worden? sorry voor het lastigvallen
Oe... moeilijk! Je angsten aan de kant zetten! Maar dat klinkt makkelijker dan het is! Als je er echt heel veel moeite mee heb kun je is bij maatschappelijk werk navraag doen. Dit soort dingen kunnen ze je vaak wel bij helpen. Heel veel suc6!
Nou ik heb precies hetzelfde ''probleem''.. Zelfs met een paar drankjes op durf ik nog niet Geen tips helaas.. Wou dat ik die had..
Hier nog zo'n "bitch" Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Ben wel in therapie geweest, ook voor depressies, maar heb er op dit vlak niet zoveel aan gehad. Kreeg van iemand eens het idee aangereikt om met twee verschillende schoenen aan op een zaterdagmiddag de stad in te gaan. En dan beseffen hoe weinig mensen dat eigenlijk opvalt, omdat mensen nou eenmaal niet zo op jou letten als dat jij denkt. Tja, het klinkt ergens wel logisch, maar heb het nooit gedaan. Denk dat het een kwestie van gewoon doen is, en dan ervaren dat het helemaal niet zo eng is als je dacht. Maarja...again, hier ook zo'n iemand. Ik heb makkelijk praten, doe het zelf ook niet
oei we kunnen idd zo te zien allemaal samen op een bankje zitten nu nog iemand vinden met een oplossing
Ik heb 1 probleem aan de kant gezet. Vier nooit mijn verjaardag maar nu ga ik het gewoon doen! Nu eens kijken of mensen me belangrijk genoeg vinden
Door naar andere te kijken hoe zij dat aanpakken. Je zal zien dat er meerdere zijn die zo zijn maar het anders aanpakken. Probeer rustig te luisteren naar wat mensen zeggen en in je hoofd te oefenen wat je zou willen zeggen. Op een gegeven moment ga je vanzelf wel mee doen met kletsen. Het is niet van de een op andere dag veranderd het is een proces ... eerst rustig worden zodat je goed kan luisteren naar andere ... dan in je hoofd voorbereidend werk doen ... en op een gegeven moment met kleine opmerkingen komen. En wat ook zou helpen om iemand in vertrouwen te nemen die er vaak of misschien altijd bij is ... zodra iemand het namelijk weet kan die je af en toe over de streep trekken met vragen als ... 'wat zou jij doen?' of hoe zie jij dat? ... maar wees gerust het hebben veel mensen. Wat je niet moet proberen is boven je kunnen te gaan praten. Het enige wat dan kan gebeuren is dat je door de mand valt en dat het dus averechts werkt. En oja durf te vragen dat is ook een goede ... zo merken mensen dat je wel geinteresseerd bent maar er nog niet 100% van alles weet.
dank je voor je tips zal het eens proberen maar weet niet of ik onmiddelijk al genoeg "lef" hebt om het te proberen maar dit helpt me al een beetje bedank voor je reactie