Ik heb zo goed als nooit vlekken in mijn kleding (in totaal misschien 3x gebeurd) en ik gebruik al meer dan 2 jaar wel ergens bleek voor. Vind de geur lekker fris haha, vooral de citrus van de lidl.
Soda is wel bekend hoor in België. Wij hadden het altijd in huis (moeder en grootouders). Waren kristallen in een doorschijnende zak met blauwe letters. Er was ook fijnere soda, zat dan in een kartonnen doosje (wit met blauwe letters) Hier in Uk heb ik het alleen nog maar in poedervorm gezien, maar heb het dus ook altijd wel in huis.
En dan wordt het schoon? Gewoon door die korrels op je bank/tapijt te strooien? Hoe kan dat dan? Trekt het vuil in die korrels of zo? (zijn die dan niet meer helder? ik probeer me er iets bij voor te stellen?)
Het is meer om nare luchtjes eruit te halen. Of het echt ontsmettend is weet ik niet, dat wordt wel gezegd, maar ik betwijfel het omdat je het dan toch eerst met water moet mengen.
Voor mijn inbetween gordijnen. Laat het bad vollopen doe er soda bij en laat mijn gordijnen weken. Daarna in de wasmachine en mijn gordijnen zijn weer super schoon!
ooooh alleen voor de luchtjes. Ik maak mijn (wollen Perzische) kleed om de zoveel tijd schoon met azijnwater, de bekleding van mijn bank gaat in de wasmachine (leve Ikea )
Azijn of citroenzuur kan inderdaad ook maar dan wordt het weer nat. In de zomer is dat natuurlijk niet zo erg.
klopt, maar ik maak het niet doorweekt hoor En als ik dat 's avonds doe, voor wij gaan slapen, daarna goed "droog" wrijven, kachel aanzet is het 's morgens wel weer droog én schoon
Ja gebruikte er zakken vol van om de Grill plaat en de friteuses te ontvetten in het bastion hotel waar ik werkte. De truuk is om het te mengen met water en het aan de kook te brengen. Vooral een frietpan lekker laten uitkoken, al het vet komt los en je kunt het zo met een afwasborstel wegpoetsen.. Geweldig spul.
Als gootsteen ontstopper samen met azijn gaat het bruisen namelijk werkt perfect! Maak er ook mn wasmachine mee schoon. Azijn in wasbakjes soda in de trommel kook wasje en schoon is ie!