sinds gisteren heb ik erg last van me stuitje. ik weet niet hoe dit komt. zover ik weet ben ik niet gevallen of heb ik gestoten. kan nu bijna niet zitten wordt er echt niet goed van. kan het zijn dat mijn stuitje gekneusd is. maar hoe kan dit kan.
kan ook zijn dat je te lang in een verkeerde positie hebt gezeten.. daar gaattie ook pijnlijk van worden
Ik heb ook een gevoelig stuitje, niet pijn maar ik voel het wel, voelt een beetje als een blauwe plek. Ik heb het sinds ik de inwendige echo heb gekregen, nou weet ik niet of het daardoor komt, of door de Clomid, of omdat ik overstimulatie had, maar het is duidelijk een baarmoeder gerelateerd iets, aangezien ik heb gelezen dat veel zwangere vrouwen dit hebben. Dat van jou klinkt wel wat erger, als je zegt dat je er niet op kan zitten zal het flink zeer doen, sterkte ermee.
ik heb ook regelmatig last van mijn stuitje. Zo'n 3 x per jaar. Voelt als een blauwe beurse plek. Kon op een gegeven moment niet meer zitten liggen of staan. Erg pijnlijk. Het is bij mij een sinus pilonidalis, oftewel een ingegroeide haar. Ben er inmiddels al 2 x aan geopereerd maar het blijft terug komen. Het begint heel onschuldig en komt uit het niets. Lijkt dan idd net of je je stuitje gestoten hebt!
hoi eleni, wat hebben ze gedaan bij je operatie? Alleen schoongemaakt en zo, zodat het weer dicht kon of nog meer? Bij mij hebben ze half oktober de fistel die er onder lag (de veroorzaker) weggehaald en daarna de wond gehecht (was best eng- in verband met het risico op infectie) maar tot nog toe heb ik nergens meer last van gehad. Misschien een mazzeltje hoor (dus even afkloppen!) , maar hebben ze dat bij jou ook al gedaan of niet?
Hoi Athina, Ik ben de eerste keren (zo'n 4 jaar geleden voor het eerst) op de IC geweest, en daar hebben ze hem open gesneden met een plaatselijke verdoving (Deed nog pijn ) en schoongemaakt/ontsmet. Toen hij in een jaar tijd voor de 4e keer terug kwam ben ik onder volledige narcose geopereerd. Ze hebben toen op de gok met blauwe vloeistof een ontstoken haarzak verwijderd. De wond hebben ze niet gehecht. Het moest een open wond blijven. Ik moest in het ziekenhuis twee keer pd douchen om het schoon te houden. Helaas is mij verteld dat als het eens gebeurd, het vaker kan voorkomen. En dat is ook gebeurd... sindsdien nog een keer aan geopereerd en meerdere keren ook op de IC geweest. Toevallig begint het nu ook weer bij me.... Een troost....het is pas de 2e keer in 8 maanden! Groetjes Eleni
pff heftig hoor, hier hebben ze de 1e keer op de spoed eisende hulp de wond 'ontlast' zoals ze dat zo mooi noemen, 3 weken na m'n bevalling, ik weet niet wat pijnlijker was... Ze hadden mij ook verteld dat ze de wond open zouden laten na de operatie, maar uiteindelijk kwam ik bij een andere chirurg en die wilde het proberen te hechten. Erg eng, want als het ging ontsteken terwijl het dicht zat, had ik natuurlijk een mega wond. Maar het ging goed. Ik heb nu een litteken van zo'n 10 cm lang, en indertijd heb ik anderhalve week niet kunnen zitten daardoor, maar het lijkt erop, dat ze bij mij de veroorzaker weg hebben kunnen halen. Dit deden ze overigens, toen het gebied 'rustig' was en er geen ontsteking meer zat. Jammer dat ze dat bij jou niet (kunnen) doen.
Klinkt inderdaad als wat ik heb! Heb inmiddels ook een litteken daar zitten van zo'n 5 cm. Alleen elke keer als het terug komt staat er spanning op dus doet het nog even iets meer pijn.... Misschien dat ik ook maar eens moet vragen of ze het de volgende (hoop het niet natuurlijk) keer willen hechten... al lijkt me dat ook wel eng ivm met ontstekingen! Wel fijn hoor dat het bij jou weg is....het is echt geen pretje. Ook goed om te weten dat je niet weet wat nou pijnlijker was, een bevalling of dit! Nu weet ik zeker dat ik dat aankan! @ Emmy X: Je hebt gelijk, haha....sorry TS
Maak je niet al te druk meid, het kan ook bij je SI-gewricht vandaan komen, misschien heb je te zwaar getild, of zonder dat je er erg in hebt (tijdens je slaap) een verkeerde beweging gemaakt (gevallen, of je verstapt oid?) misschien een verkeerde houding gehad, of verkeerde schoenen aangehad kunnen allemaal dingen zijn waarbij je zo ineens last kunt krijgen van je si gewricht wat vaak lijkt te voelen alsof het bij je stuitje vandaan komt. al doet het zeer, belangrijk is wel dat je door blijft lopen er eigenlijk overheen loopt zeg maar (dus over je pijngrens heen, binnen de perken natuurlijk) duurt het nu te lang dan zou ik even naar de huisarts gaan of een afspraak maken bij een goede therapeut, vaak kunnen die zo voelen wat er aan de hand is en drukken ze als ze direct al weten waar het vandaan komt je si gewricht weer terug op de plek. succes
ja als ik deze verhalen wordt ik idd bang hahahahaha. nee heb het met mijn fysio er over gehad en ze zei dat doordat ik steeds zo hoest er best ingeshoten kan zijn. ook heb ik er met mijn gyn overhad moest toevallig maandag komen voor iets anders. moest inwendige onderzoek en had aangegeven dat ik hier last van had omdat zitten moeilijk is. ze vroeg of ik hier vaker last van had. maar eigenlijk nooit. wel moest ik het van haar in de gaten houden. en als ik de volgende keer er nog last van heb weer even zeggen.
ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest om rontgen foto te maken. vandaag de uitslag gekregen. mijn stuitje is gebroken geweest maar weer geheelt alleen zit er een scherp puntje aan wat dus aan de binnenkant druk waardoor ik dus z'n pijn heb. nou lekker alleen is nu de vraag wanneer en hoe is het gebroken
misschien gevallen? misschien niezen en het ophouden? te snel verkeerd opgestaan o.i.d. het kan allemaal. vrouwen kunnen hun stuitje breken,kneuzen tijdens een bevalling door de druk die er op staat, en zo kan het ok tijdens het niezen gebeuren die je misschien inhoud. er zijn zoveel mogelijkheden waarbij je je stuitje kan breken/kneuzen. meestal heelt het vanzelf wel, zo niet en blijf je er last van houden toch maar eens naar een therapeut meis
Sorry, had een reactie geplaatst maar lees nu dat er al een andere oorzaak is gevonden. Laat hem hieronder maar staan, maar beschouw hem maar als nutteloos ... Weet niet of je al getest hebt, maar bij mijn dochter was dit 1 van de eerste kwaaltjes die ik had. Een bevriende huisarts legde me toen uit dat ik mn heiligbeen voelde, niet mn stuitje. En dat had met mn baarmoeder te maken. Wil je geen hoop geven, maar daar deed het me meteen aan denken...