Sodastream

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 9 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gezien ik 2 1.5 liter fles bruisend water per dag drink, lijkt het mij zinnig er een te kopen.

Alleen, is dat ook zo? Is het echt zo gemakkelijk? En goedkoper? Ik las dat je de flessen waarmee je de bubbels maakt ook weer terug moet sturen omdat het ander 15 euro per fles kost?

Welke heb jij?
    En hoe bevalt het??

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb de simpele, werkt heel snel en makkelijk. Je schroeft de fles erop, drukt op het knopje, klaar.
    Vooral in de zomer maak ik er veel gebruik van! Er zit statiegeld op die flessen die je terugkrijgt als je de lege fles inlevert. Bij ons kan dat bij iedere supermarkt, geen idee hoe dat zit in NL.

Bubblez vindt dit leuk.
  3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ook een hele simpele, en werkt goed. Je krijgt een fles bij de sodastream, dan moet je nog een andere kopen en daarna kun je ze per 2 kopen en terugsturen. Ik stuur ze gewoon terug in dezelfde doos als ik ze kreeg. Label er op en inleveren. Gaat super makkelijk.

Ik heb eigenlijk nooit uitgerekend of het nou echt goedkoper is. Ik denk het wel. Je betaalt 26 euro voor 2 flessen. Daar kun je 120 liter mee maken. Dat is 22 cent per liter water. Jumbo bruisend water is per 4 flessen met totaal 6 liter water 1,91 euro. Dat is 32 cent per liter water. Natuurlijk moet je de sodastream zelf nog rekenen, maar die gaat heel lang mee :)

Verder vind ik het ook wel echt makkelijk en een stuk milieuvriendelijker dan al die plastic flessen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Goede berekening! Dank!

Ik ga hem op mn wishlist zetten !

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier kost 1.5 liter bruisend water van jumbo 39 cent , dat is 26 cent per liter.
    Die 4 cent goedkoper zou ik het echt niet waard vinden om alles elke keer online te moeten bestellen en weet op te moeten sturen etc. Plus dat je die sodastream ook.nog moet kopen.

bosi333 en Floeperd vinden dit leuk.
  6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik zou eerst kijken of je het bij iemand kunt proeven. Ik vind spa rood bijvoorbeeld echt vies maar lust het bruisend water uit de sodastream wel. De smaak is echt heel anders. Minder zout denk ik.
    Zou jammer zijn als je het apparaat aanschaft en de smaak je tegen gaat vallen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mm dat had ik niet eens aan gedacht.. das wel een goede!

LisbethSalander vindt dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik twijfel ook.. of het mij de moeite waard is..

Maar de hoeveelheid plastic stoort me ook. Dus daarom zou ik het wel willen.. alleen of ik het alle moeite waard vind moet ik me nog bedenken

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ik heb jarenlang sodaclub gehad, hetzelfde systeem eigenlijk. Ik vond het altijd wel fijn. scheelt je behalve veel plastic en terugbrengen van statiegeldflessen ook veel sjouwwerk.

sodaclub is er helaas uit en heb weinig zin in om weer opnieuw te beginnen ivm de aanschaf van een sodastream.....

Vind alleen wel grappig dat er nu gedaan wordt in de reclame ervan alsof het een totaal nieuw concept is...:roflmao: Mijn eerste sodaclub had ik ruim 20 jaar geleden al :cool::cool::cool:

merah vindt dit leuk.
  10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het plastic wordt gerecycled dus dat scheelt al.

11. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    even een kleine tip ik zie dat je in overijssel woont als je nu dicht bij de grens woont dan kun je ook een sodastream in nl kopen en dan kun je de cylinder inleveren bij de k&k of de dm in Duitsland en daar krijg je dan een nieuwe voor 6,95 ik heb een 2de cylinder bij de k&k gekocht voor 20 euro dus zit nu nooit zonder een lege. Dan is het misschien wel het overwegen waard

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik woon niet dicht bij de grens helaas :p bijna in Friesland, 2 minuten dus helaas.. :(

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja maar dan nog. We verbruiken teveel plastic in de wereld en ik probeer dat te verminderen in mn eigen huishouden.

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Je kan de gaspatronen ook bij gall en gall kopen en volgens mij nu zelfs ook de blokker.
    Bij blokker kun je overgens het hele apparaat nu testen, tenminste hier staat er een hele desk om alles te testen

15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik ben ook superblij met m’n apparaat. Heb ‘m pas net - dus alleen nog maar in de winter gebruikt. Ik was ook super lang sceptisch, maar sta ook de zo vaak statiegeld in te leveren en dat bestaan voor 95% uit flessen spa rood, want dat is wat ik drink.
    Zelf ben ik zo blij dat je de bubbelsterkte een beetje zelf kunt sturen. En prima wat kunt bijbubbelen als ’t nodig is. (Ik drink ongeveer een liter bubbelwater met citroen per dag. In de winkel heeft ’t ene huismerk amper bubbels, het andere moet ik eerst drie uur laten staan zodat er wat koolzuur verdwijnt.) Of de dure merken kopen.

Verder dus super blij met het verminderen van de aankoop van flessen. Ik sta nu dus nagenoeg nooit in te leveren. Hooguit als ik eens wat bezoek heb en ander fris koop, voor een feestje ofzo (want ik koop dus geen mega fles siroop om zelf 1-2L cola of fanta te maken per jaar. Als dat uberhaupt lekker is).

Hier in Zweden kunnen we die patronen bij de (mini buurt-)supermarkt kopen en wisselen; en de orginele kostte nog geen €12 nieuw. Daar kan ik wel mee leven.

Bubblez vindt dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen, maar mijn zus had hem mee naar het vakantie adres, echt heerlijk!

Ik hoop overigens niet dat je 3 ltr water per dag drinkt, dat is namelijk niet zo heel goed.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Wij hebben er 1 gehad aan boord omdat het veel sjouwen scheelde en opbergruimte.
    Hadden ook veel flesjes met smaken. Cola/sinas was even wennen.

Door veel verhuizingen in korte tijd bleef het in de doos zitten. En uiteindelijk weggedaan volgens mij.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat wilde ik net zeggen. 20 jaar geleden bestond het ook al. Maar nu onder het mom van ‘duurzaam’ en ’milieubewust’ is het weer helemaal in. Goed marketing praatje :)

sleutelbloem en Bubblez vinden dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja joh dat concept is al jaren oud.

Bewijst wel dat t werkt :p

20. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB