Textielafval waar heen brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hestia12, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gooien jullie je textiefafval weg?

In z'n inzamelingscontainer van de gemeente? Of zijn er andere inleverpunten die er betere doelen mee nastreven?

Bij sommige winkels (bijv. H&M) kun je het geloof ik inleveren in ruil voor een kortingsbon. Maar doen zij er "goede dingen mee", of verdienen ze er vooral zelf aan?

Hoor graag hoe jullie textielafval duurzaam wegdoen!

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik doe het in een textielcontainer.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik gooi het in de textielcontainer op de hoek van de straat. Soms krijgen we een zak door de brievenbus waarop staat dat het X datum opgehaald wordt en naar X land gaat, dan bewaar ik daar wat voor.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Als het nog een ronde te gebruiken is gaat het in een textiel bak. Maar is het niet meer te gebruiken gaat het bij het grofvuil of in de vuilnisbak

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Breng het bij mijn ouders. En die brengen het weer in Roemenië.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Textielbak. Als het niet meer gedragen kan worden geven zij het door voor recycling bv als isolatie materiaal.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Kleding met vlekken of gaten gooi ik weg.

8. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Ook kleding wat je niet meer kan dragen gaat hier in de textielbak van de gemeente. Dat textiel recyclen ze (in onze gemeente) . Zonde om dus bij het grofvuil weg te gooien.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    H&M. Daar mag je alle textiel wegbrengen. Ook alles wat kapot is of vies.
    Ze zullen er vast niet slechter van worden, maar de textielbak hier mag ik alleen goede kleding in stoppen, dus dat vind ik onhandig. Ik heb geen zin om hier ook weer een splitsing in te moeten maken. En de kortingsbonnen komen op aan nieuwe kinderkleding.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Kledingcontainer of weggeefhoek.
    Alles wat kapot is gaat in de grijze bak.

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wat raar dat dat per gemeente zo verschilt. Hier moet alle textiel en schoenen in de kledingbak. Zelfs gordijnen.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier hebben ze 3x per jaar op school een actie. Houd de ouderraad geld aan over wat gebruikt wordt voor extra dingen zoals sint en kerst viering. Zo houden ze de ouder bijdrage laag. Dus ik verzamel en lever het dan in.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zoek het allemaal uit. Een deel gaat naar mijn nichtjes, die allemaal jonger zijn dan mijn meiden. Water dan overblijft en er nog goed uit ziet gaat naar de kringloopwinkel. Wat er dan overblijft is vaak al niet goed meer, denk kapot of erg vies, dat gooi ik gewoon weg

Deel Deze Pagina