soep als avondeten?

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Op zondag eten we nog wel eens soep met een broodje hamburger (met gebakken uien etc.)

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw

Meestal quiche lorraine met spek, ham, champignons, ei en kaas.
    En dan een met een pak van koopmans:D

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij eten dat elke week een keer

wij eten er dan stokbrood bij met brie kruidenboter

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Idd soep met veel groente en vlees erin, en dan een stokbroodje kruidenboter, of worstebroodjes, of afbakbroodjes.

5. danip

danip Niet meer actief

Ik bak er vaak een Pangafilet bij. Daarnaast nog wat overbroodjes, en we zijn beide weer blij.

6. fafa

fafa Niet meer actief

en als je bang bent dat je aan een kom soep niet genoeg hebt, maak je toch lekker veeeeeeeel soep? :)

hier maken we voor twee man ook altijd 3 liter goed gevulde soep. da's 3 kommen per persoon, dan zit je wel vol hoor.

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wij eten elke week één keer brood met soep. Gewoon beleg en brood en een kom soep ( meestal van Unox, maar soms maak ik het ook vers)

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik maak vaak groentesoep met veel groente en gehaktballetjes, dat vult al. En dan een kruidenboter stokbrood erbij o.i.d.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij eten vaak in het weekend zelfgemaakte groentesoep (oma's recept ;) ). Dan doen we er zachte broodjes bij ofzo...

Ik moest trouwens toen ik dit topic las, aan een stukje denken van Hans Teeuwen, maar dat terzijde.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Dat deden we bij mij thuis vroeger ook vaak, soep als maaltijd. Mijn moeder maakte er dan bv. broodjes kaas bij of een tosti. Dus niet alleen maar soep.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat deden wij vroeger ook altijd ja.. Als kind gaf ik dan niets om het vlees (vaak rundvlees) maar verder vond ik het altijd lekker. Vooral de soepstengels of toastjes bij de soep (lekker verkruimelen in de soep ;) ) . En dan 2 borden. En altijd een lékker toetje, omdat het zondag was.

Tegenwoordig eten we -wat al veel genoemd is- soep en dan een stokbroodje erbij, of toastjes, crackers o.i.d met kruidenboter of kaas ofzo. Dat vult prima.
    Het gebeurd overigens ook nog weleens dat we dit doen op een dag in het weekend, dat er overdag al 'gek' gegeten is en je eigenlijk niet zoveel trek meer hebt in een volledige maaltijd... Met een groentesoepje heb je dan toch nog je groente voor die dag binnen...

-pasta door de soep heb ik eigenlijk nooit gedaan, wel een goed idee om eens te proberen :)

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ik lekker verse soep heb gemaakt
    maak ik er altijd gevulde stokbrood bij heerlijk
    met gehakt en wat lekkere groente en wat kaas jammie

Deel Deze Pagina