Idd soep met veel groente en vlees erin, en dan een stokbroodje kruidenboter, of worstebroodjes, of afbakbroodjes.
en als je bang bent dat je aan een kom soep niet genoeg hebt, maak je toch lekker veeeeeeeel soep? hier maken we voor twee man ook altijd 3 liter goed gevulde soep. da's 3 kommen per persoon, dan zit je wel vol hoor.
Wij eten elke week één keer brood met soep. Gewoon beleg en brood en een kom soep ( meestal van Unox, maar soms maak ik het ook vers)
Ik maak vaak groentesoep met veel groente en gehaktballetjes, dat vult al. En dan een kruidenboter stokbrood erbij o.i.d.
Wij eten vaak in het weekend zelfgemaakte groentesoep (oma's recept ). Dan doen we er zachte broodjes bij ofzo... Ik moest trouwens toen ik dit topic las, aan een stukje denken van Hans Teeuwen, maar dat terzijde.
Dat deden we bij mij thuis vroeger ook vaak, soep als maaltijd. Mijn moeder maakte er dan bv. broodjes kaas bij of een tosti. Dus niet alleen maar soep.
Dat deden wij vroeger ook altijd ja.. Als kind gaf ik dan niets om het vlees (vaak rundvlees) maar verder vond ik het altijd lekker. Vooral de soepstengels of toastjes bij de soep (lekker verkruimelen in de soep ) . En dan 2 borden. En altijd een lékker toetje, omdat het zondag was. Tegenwoordig eten we -wat al veel genoemd is- soep en dan een stokbroodje erbij, of toastjes, crackers o.i.d met kruidenboter of kaas ofzo. Dat vult prima. Het gebeurd overigens ook nog weleens dat we dit doen op een dag in het weekend, dat er overdag al 'gek' gegeten is en je eigenlijk niet zoveel trek meer hebt in een volledige maaltijd... Met een groentesoepje heb je dan toch nog je groente voor die dag binnen... -pasta door de soep heb ik eigenlijk nooit gedaan, wel een goed idee om eens te proberen
als ik lekker verse soep heb gemaakt maak ik er altijd gevulde stokbrood bij heerlijk met gehakt en wat lekkere groente en wat kaas jammie