Kattenpension voor tijdens vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Heeft er hier iemand ervaring met een kattenpension voor tijdens vakanties? Mijn kater (13 jaar oud) heeft een beetje moeite met alleen zijn sinds zijn zusje is overleden twee jaar geleden. Van de stress gaat hij dan overgeven.

Nu zat ik eraan te denken om hem evt tijdens de zomervakantie naar een pension te brengen zodat ie goed verzorgd wordt en aandacht krijgt. Maar mijn man is ervan overtuigd dat hij dan helemaal onder de vlooien terugkomt. Ik kan me dat echter niet voorstellen.

Ik weet eigenlijk ook niet of hij dan in dezelfde ruimte komt als andere katten. Ik weet niet zo goed hoe hij reageert op vreemde katten.

Dus ik zou graag ervaringsverhalen horen. :)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Onze kat gaat ook naar een pension als wij op vakantie gaat.
    Ze is echt nog nooit met vlooien thuis gekomen, en ze stonk ook niet ofzo.
    Je hebt pensions die ook wat ruimere hokken hebben waar katten ook alleen of met z'n 2en kunnen zitten.
    Maar meestal gaat het prima samen met de andere katten.

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik neem aan dat jij ook je kat Frontline of zo geeft voor je hem wegbrengt?

4. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik bracht mijn katten ook altijd naar pension. De mijne zat bij de dierenarts in. Ze verwachten dan wel dat de katten ingeent, ontwormd en ontvlooid zijn. Een kat vond het heerlijk in het pension, Een kat maakte het niet uit waar hij was. En de kat die we nu nog over hebben vind het totaal niets. Ze kan slecht tegen veranderingen en at een paar dagen niet als ze het pension inging en ook als ze er weer uitging.

Bij ons lieten ze de katten eerst in het hok, om te kijken of ze aten en hun behoeftes deden. Daarna mochten ze eruit en werd er gekeken hoe het met andere katten ging. Alle drie de katten waren altijd wel uit het hok. Terwijl twee daarvan niet makkelijk met andere katten waren ( maar ze vochten ook niet met andere katten, ze zochten gewoon vaak een rustig plekje op)

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Die van ons zijn ook regelmatig naar een pension geweest. Vonden ze niet zo leuk, maar alleen thuis vonden we nog zieliger. Ze werden goed verzorgd en moesten van tevoren ingeënt en ontvlooid zijn.

Ik woon in Friesland en ken een heel goed en leuk pension daar. Misschien moet je eens rondvragen in je omgeving welke opvang leuk en goed is.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou kijk wel uit welk pension je hem heen brengt!!!

wij hebben onze kat een keer in een pension in eemnes gebracht (vlakbij hilversum) En mijn vriend ging hem ophalen, hij was echt DOOD en DOOD bang, zat helemaal te bibberen ergens boven op, keihard honden geblaf vlakbij het kattenverblijf..

Mijn kat heeft geloof ik een uur lang onder de kraan gehangen van de dorst, was helemaal mager, en zat VAN TOP TOT TEEN onder de pies, zn hele staart was helemaal plakkerig van de kattenpis... gadver. ik vond het zo zielig.. hij is echt een week lang helemaal niet zichzelf geweest..

daarvoor hebben we hem een keer naar een ander pension gebracht, en dat vond ie geweldig, lag lekker languit in een mandje toen we hem kwamen ophalen en was super vrolijk

voelde me zo schuldig de laatste keer... kon wel huilen man vond het zoooo zielig ....

als je dus daar in de buurt woont, niet heen brengen!!

liefs Muis

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Mijn katten gaan nooit naar een pension. Als wij op vakantie gaan dan blijven ze lekker met zijn tweeen thuis. Er komt dan wel iemand om de kattenbak schoon te maken en ze eten te geven. En natuurlijk even lekker aandacht geven.
    Meestal voelen katten zich veel fijner in hun eigen omgeving. Misschien dat er iemand in je huis kan komen zitten om op je kat te letten. Aangezien hij of zij al 13 is is het misschien beter om stress te voorkomen. Vooral als hij of zij nog nooit in een pension is geweest.

Ik heb zelf ook bij een pension gewerkt. En sommige katten vinden het wel fijn maar de meeste katten toch niet. Als ze eenmaal na een paar dagen gewent zijn worden ze alweer op gehaald. En dat het nu scheelt dat ze vaker komen, nee. Maar goed dat is mijn ervaring.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Bedankt voor jullie reacties. Normaal komt er tijdens de vakanties idd iemand die hem eten en aandacht geeft en de bak schoonmaakt. Maar hij gaat dan toch weer spugen, terwijl dat nu juist zo goed gaat. Sinds zijn zusje twee jaar geleden is overleden is hij vaak eenzaam en heeft hij veel meer aandacht nodig. Op het moment ben ik met zwangerschapsverlof en ben dus heel veel thuis en nu doet hij het prima. Maar de laatste twee weken gaan we dus op vakantie. Ik zou het zielig vinden als hij dan weer helemaal van streek is. Dus vandaar dat ik aan een pension zat te denken.

De ouders van mijn vriendin brengen hun hond altijd naar een pension in Moordrecht en daar zijn ze heel tevreden over. De internetsite ziet er ook goed uit.

9. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben onze katten als ukkies naar een pension gebracht... Ze waren beide wat bang uitgevallen omdat ze als kitten gevonden zijn op straat...

De een deed het best aardig, en mocht daarom ook naar het grotere gezamelijke speelgedeelte... Haar zus bleef te bang en heeft dus de hele vakantie in hun eigen kleine hokje gezeten! Het dekentje dat we meegegeven hadden hebben die mensen weggegooit omdat het te vies werd! :( (Belachelijk toch???)

Toen we dit achteraf hoorde was de beslissing snel gemaakt... Nooit meer!!!

Dus elke keer dat we op vakantie gingen is er oppas geregeld... Eerst altijd mijn opa en oma... later woonde mijn broer nog thuis en ging niet meer mee...

Radja is anderhalf jaar geleden overleden.. dus haar bangere zusje is nu ook alleen.. Gelukkig mist ze haar zus niet te erg (waren niet heel close)

Nu gaan mijn ouders hopelijk vrijdag op vakantie (zouden vandaag vertrekken, maarja........ ze moeten nog even op een vulkaan wachten)

Maar toyke komt nu 4 weken bij ons logeren.. Het blijkt na een test-logeerweekend dat het haar niet uit maakt waar ze is, zolang ze maar er maar bekenden bij haar zijn!
    Dit hadden we absoluut niet verwacht.. we hadden een heel bang, stil katje verwacht.. maar ondanks haar 15 jaar doet ze het prima nu... Ligt nu lekker in de zon op de bank :D

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    onze 3 katten gaan in de meivakantie voor de 1e keer naar een pension.
    ik vind het zelf enorm spannend!
    maar het pension ziet er erg leuk uit, en de mensen zijn erg aardig!

hiervoor zorgde mijn schoonmoeder altijd voor onze katten als wij op vakantie gingen, maar zij deed dat altijd zeer slecht!
    tuurlijk waren we blij met haar hulp, maar dan heb ik liever een betaalde kracht die het wel goed doet!

maar als nu blijkt dat onze katten het pension echt niks vinden,
    dan moeten we voor een volgende keer iets anders verzinnen.

Deel Deze Pagina