Soep en dan bolletjes met beleg erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigitte1985, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd, wij hebben ook meestal stokbrood erbij met brie ed.

2. Treez

Treez Niet meer actief

Om even het beeld van de fantasieloze, gierige Nederlander te bevestigen. Zondag krijgen we twaalf eters en eenmaal raden wat ik voor de lunch maak? Juist, kleffe belegde bolletjes met een pan soep. Arme vrienden van ons :roflmao:.

Riverdale87, Oceanna, Be Happy en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mee eens.

Gelukkig zijn wij en onze familie en vriendenkring normale nuchtere mensen en vinden wij soep met bolletjes of stokbrood (zie daar echt het verschil niet tussen, alsof stokbrood sjieker is dan bolletjes?) heerlijk en doodnormaal om aan je gasten te serveren.

Oceanna, twoboys, mamabri en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Oh jee, ik ook met mijn suffe avondhoofd... Noem ik gewoon bolletjes bij de soep fantasieloos. En dat krijg ik nu om mijn oren :D en dan ook nog betiteld worden als over het paard getild figuur. Nou dan moet ik de hand maar even in eigen boezem steken en aangeven dat ik het niet zo lullig had bedoeld als dat het blijkbaar bij sommigen overkomt. Gelukkig had ik het niet ook nog als goedkoop bestempeld...

Ik ben namelijk bij tijd en wijle zelf fantasieloos en zet dan soep met broodjes/bolletjes op tafel. En dat doe ik dus als ik echt even niets anders kan bedenken wat ook zo lekker makkelijk is, of uit een beetje gemakzucht als ik er niet verder over na wil denken. Dus vandaar de uitdrukking fantasieloos. Het was dus vooral projectie van mijn kant en zeker niet als waardeoordeel bedoeld ;)

En als ik van iemand te eten krijg, ben ik sowieso altijd blij met de gastvrijheid, wat het eten ook moge zijn.

Nescio, Marbloempje, Treez en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dus omdat ik niet van bolletjes houd en wel van uitgebreid koken als wij gasten krijgen zijn wij niet normaal en nuchter?

Ik vind bolletjes gewoon vies. En stokbrood met tapenades, kaasjes en speciale hammetjes vind ik heerlijk, voor mij zit daar dus wel degelijk verschil in.

Nescio, Marbloempje, Irisje24 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben eigenlijk maar 1 gezin van 6 die met verjaardagen blijft eten en dat zijn 4 meiden die altijd uitkijken naar tante V soep. Toen 1 van die meiden laatst jarig was heb ik op haar verzoek bij hun thuis soep staan maken :D
    Wij eten dat dan helemaal plantaardig en glutenvrij dus geen brood maar maïscrackers, met smeersels (o.a. aioili). Hartstikke lekker en altijd gezellig :)

Boommm vindt dit leuk.
  7. Noorie

Noorie Niet meer actief

Dus omdat je van bolletjes houd ben je normaal en nuchter.
    Ik vind jou gedachtengang eerder vreemd als normaal

Nescio, Marbloempje, Cin85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niet alleen dat, maar ook nog ‘over het paard getild’ en weet ik wat nog meer voor vooroordelen hier voorbij gekomen zijn. Ach, dit soort uitspraken zegt zoveel meer over diegenen die deze uitspraken doen dan over ons omdat wij toevallig geen liefhebbers zijn van soep en bolletjes. :rolleyes:

Nescio, Noorie, Beaujuulais en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oké ik las net ergens knakworst en nu heb ik trek in goedkope, kleffe bolletjes met knakworst... Geen soep, mag dat ook? ;)

Pepper92 vindt dit leuk.
  10. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Eten het thuis zelf niet, maar als ik het bij een verjaardag krijg vind ik het altijd heerlijk! Juist de simpelheid vind ik geweldig. Mij maak je er blij mee hoor!

Ik lees hier trouwens reacties met 'soep is een voorgerecht'. Heb thuis echt nog nooit met een dagelijkse avondmaal gangen gemaakt, haha. Dat is alleen voor Kerst.

Oceanna en MiaMaria vinden dit leuk.
  11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Van de andere kant werd er ook van uit gegaan dat soep met broodjes "goedkoop" zou zijn.
    Dat is ook een vooroordeel...ervan uit gaan dat mensen amper geld hebben die dit doen...

Oceanna, Noorie en tuc vinden dit leuk.
  12. paula1984

Jij wel:D saus?? Of is dat "to much":p

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Jeej :) Unox saus graag ;)

paula1984 vindt dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik noem het meer cultuur dat Hollanders alles zo goedkoop mogelijk doen...
    Als je met zo'n maaltijd bij andere culturen aankomt staan ze denk ik raar te kijken.

Overigens ben ik zelf een oerhollandse, die behalve gewoon en nuchter is, ook nog gevoel voor humor heeft. :thumup:
    Ohja ik lust ook nog eens geen bolletjes, maar vind kaviaar ook maar een ranzig zout goed dat aan voelt als zand tussen mijn tanden, dus dat serveer ik dus ook niet. :D

15. paula1984

Met verschil in cultuur hou je dat toch. Mijn oom stond in azie vreemd te kijken toen er ter ere van hem apen hersens geserveerd werden...incl schedel...doe mij dan maar soep met bolletjes :D

famofthree, Noorie, Louise11110 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou inderdaad, hier ook een heel grote familie, toevallig volgende week een feest en dan maak ik een buffet voor ruim 50 man, maar daar heb ik niet altijd tijd en zin in. En daar is niks mis mee, lijkt me. Dus ook hier soep met bolletjes soms. Maar net hoeveel tijd en zin ik daarin heb.

Overigens hier wél een kok in huis (oudste zoon), maar die heeft niet altijd zin om dan in zijn vrije tijd van alles klaar te moeten maken. Maar volgende week wilde hij me, als hij op tijd klaar was, thuis verder helpen met koken :thumup::)

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wat grappig dat zoveel mensen op verjaardagen soep met belegde bolletjes eten met of zonder gasten. Soep kan ik me wel voorstellen, maar dan zou ik er eerder bijv pastasalades bij serveren en warme hapjes zoals kippepootjes, warme wraps met kip of desnoods iets van sate. Heb zelf ook nog nooit meegemaakt dat ik ergens alleen soep met voor-belegde bolletjes kreeg. Niet dat ik dat perse raar zou vinden ofzo (wel wat weinig als maaltijd?), maar ik ken het gewoon niet.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Ik heb geen problemen met soep en ook niet met bolletjes maar wil het niet tegelijk eten, niet lekker. Na elkaar is geen probleem al heb ik dan liever stokbrood met allerlei smeersels.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik wil niet vervelend doen, maar zó heel goedkoop vind ik soep met bolletjes ook weer niet. Ik maak (wanneer ik soep maak voor een verjaardag) in ieder geval al 2 verschillende soorten, groenten en tomatensoep. En alles vers en behoorlijk vlees erin.

Daarnaast dan bolletjes inderdaad (en die mogen ze zelf beleggen, want ik doe niet alleen "goedkoop", maar ben óók nog gemakzuchtig :rolleyes:) met verschillende soorten beleg. En dat is hier dan niet alleen ham en kaas, maar ook fricandeau, runderrookvlees en filet americain. En de ham is dan beenham met als je dat wilt honingmosterdsaus.En ook meerdere soorten kazen (brie, camembert etc) ivm een aantal vegetariërs.

Ik heb nog nooit een gast horen klagen, iedereen is altijd tevreden hier.

Over goedkoop gesproken.

Nescio, Oceanna, Anouk2005 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha nou wij zijn niet bepaald arm te noemen en toch schotel ik op verjaardagen m’n gasten dat ook wel eens voor. Net als dat ik morgen m’n gasten trakteer op een heel diner. Ik wist niet dat bepaald voedsel als goedkoop werd gezien :roflmao:

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina