Ben dus groente soep maken en zie een flits. NEE!!! want soep bederft met onweer toch??? Maar ben hem nu klaar maken geld het ook dan of alleen als die een dag oud is ?
Is echt zo van Oma gehoord hihi en die is in de 80 haha dus heb ook even op de www gekeken en ja maar vind niets of het nu ook zo is als je het net klaar maakt
hahahaha vraag me af hoe je daaraan komt? Ga ik nu maar even geen soep aanzetten, aangezien het er extreem aan toe gaat hier
Is echt iets van vroeger En heeft niet zo zeer te maken met onweer op zich maar meestal als er een onweersbui komt is het heel de dag al warm/broeierig, hoop bacteriën in de lucht enz enz en daardoor bederft de soep dan (wordt zuur) Dat is wat ik er van weet Dus niet van de donder en bliksem zelf Dus eet smakelijk straks
Volgens mij is dat een fabel. Ik heb er ook wel eens van gehoord namelijk. Ongesteld zijn en soep maken is er ook zo eentje. Dan bederft de soep ook zegt men. Maar ik heb ook vaak genoeg soep gemaakt en het is nog nooit bedorven tijdens een onweersbui! Dus ik zou zeggen: eet smakelijk!
Mijn schoonouders en mijn man roepen dat ook: als je eten buiten de koelkast hebt met onweer bederft het. En hoe vaak ik ook zeg dat het flauwekul is, zij geloven er in. Ik hou het er gewoon op dat het toeval is hoor, maar oh wee als het onweert, dan staat ALLES bij mijn SO in de koelkast Heb het zelf nog nooit gehad, ik kook ook gewoon met onweer, flauwekul dus
Ik heb er ook wel eens van gehoord, maar inderdaad ligt het volgens mij niet aan het onweer maar meer aan de weersomstandigheden die onweer veroorzaken. Het onweert hier nu trouwens ook . nog nooit meegemaakt middenin de winter
Nog nooit van soep gehoord... Echter wel eens met melk gehad, was er op aanrecht meebezig dus hij stond daar, onweer en bliksem en hij was "om"... Geen idee waarom??? Maar snel weggegooid (was volgens mij idd wel in zomer)
ik lees net dat het vooral geld voor zomer onweersbuien, omdat het dan erg broeierig kan worden en wanneer je je eten dan buiten de koelkast hebt staan gaan bacteriën zich sneller vermenigvuldigen (omdat het zo warm/vochtig is) en dat dit verhaal uit de tijd komt dat er nog geen koelkasten waren
Ik had er ook nog nooit van gehoord Al klinkt dat van die weersomstandigheden wel aannemelijk. Maar het is nu toch allesbehalve broeierig? Lekker opeten meid, geniet ervan!
Dit dus dat verhaal ken ik ook in de zomer noemde mijn sm dat de hondsdagen dan bedreft eten super snel nu niet hoor.