13 graden op 3 januari noem ik niet bepaald winter Warmste 3 januari sinds 1901 Moest wel lachen om je openingspost hoor haha. Heb er ook wel eens van gehoord. Van die maffe grootmoeders wijsheden
Volgens mij is dat alleen met de hondsdagen die zijn rond augustus.. Maar denk dat het in de winter wel meevalt.. Maar geen ervaring mee ik eet de soep altijd meteen op haha
Dat is een fabel zelfde geld voor koken als je ongesteld dan zou het ook bederven is ook een fabel uit de goede oude tijd! Als je het twee dagen op het aanrecht laat staan ja dan zou het kunnen bederven haha
tot nu toe heb ik het wel drie keer gehad met kippensoep, erwtensoep en groentesoep dat het bedorf terwijl ik het kookte en ongesteld was.....toeval of waarheid?
In sommige culturen is dat inderdaad zo als je ongesteld bent dat je geen rood vlees mag klaarmaken. We gaan zo eten hihi
Wist wel dat hij kon bederven als je hem maakt als je ongesteld bent ( en heb het getest en het klopt echt ) maar dat hij kon bederven tijdens het onweer heb ik nog nooit gehoord.
Ja dat vind ik ook apart, onweer en regen zo in januari. Het lijkt wel net herfst. En overdag nog best goed weer voor het tijd van het jaar, mij hoor je niet klagen hoor, maar vind het bijzonder.
Ach nee ongesteldheid bederft geen soep, ja behalve ... Nee zeg het niet haha (te onsmakelijk ). Dat is bijgeloof, net zoals soep dat bederft tijdens onweer. Tegenwoordig hebben we koelkasten en schoon water uit de kraan om je van onderen te wassen, komen nergens bacteriën aan te pas, mag ik hopen.
Dat is geen bijgeloof. Hier mislukt de soep altijd als ik ongesteld ben of het moet worden. Heb het nou al meerdere malen geprobeerd en ik doe niets anders aan de wijze van het maken van de soep. Inmiddels maak ik dus geen soep meer als ik ongesteld ben. Noem het bijgeloof als je dat wilt maar ik weet zeker dat het geen bijgeloof is.
Inderdaad alleen op warme dagen. Ik heb het vaak zat gehad, perfecte verse soep, onweer smiddags en savonds de soep kapot.. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik ken het wel ja
Echt? Dacht dat je het niet meende. Ik maak zo vaak soep en ook tijdens menstruatie dagen, het smaakt niet anders als anders. Nou ja, ik geloof je nu wel hoor. Wel apart dan, maar waarom zou het mislukken dan?
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het komt doordat de lucht bovenin de atmosfeer heel koud is en het hier 'beneden' (relatief) heel warm is. Die combinatie zou onweer gaan veroorzaken en het onweert hier idd best wel. En die soep, gewoon lekker opeten!
Ik heb het ook gehoord haha toen ik jong was. Heeft te maken met de luchtdruk die zorgt ervoor dat ze soep gaat zuren. Maar alleen als je de soep buiten in een pannetje zou bewaren. Althans dat is wat ik van vroeger kan herinneren
Hahah ja ik maak echt geen geintje. Het is mij gewoon te toevallig allemaal. Toen ik het voor de eerste keer hoorde dacht ik ook '' ja hoor, dat kan niet '' ik een paar keer getest en normaliter lukt de soep altijd maar zodra ik ongesteld ben of zeg maar een dag of twee voordat ik ongesteld moet worden mislukt het. Het het met allerlei soepen geprobeerd en kan er geen vinger op leggen wat er nou precies fout gaat. Moet er wel om lachen hoor maar ik snap het echt niet