soep en onweer

Discussie in 'De lounge' gestart door din0, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    is echt zo....heb het trouwens zelf meegemaakt
    Iemand had 's morgens verse kippensoep gemaakt (was goed), tegen etenstijd was deze echt zuur.
    Dit kan idd gebeuren als er onweer in de lucht hangt.....vraag mij allen niet hoe het kan

2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Mijn man is chef kok en lacht hier hartelijk om. Gaat echt niet gebeuren.

3. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij hebben het hier een aantal keer met kippensoep gehad. Die ging helemaal bruisen en borrelen. Kon gelijk het toilet in.
    En het had toen echt geonweerd!

4. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Nog nooit van gehoord.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoorde dit ook laatst als je erwtensoep maakt met onweer krijg je zuren soep...
    Ik geloof er niks van.

6. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    ik hoorde laatst als je ongesteld bent mislukt de soep ook. of idd onweer.

laat de soep smaken iig

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
  8. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik dacht ook broodje aap verhaal maar het is dus wel zo!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ja ik ken het ook. Dat kan gebeuren als hij niet gekoeld bewaard wordt tijdens onweer (volgens mij niet tijdens het koken, maar als ie al lauw is). Mijn moeder baalde ook altijd als ze bouillonsoep had gemaakt en het ging onweren.

10. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voedsel kan idd bederven met onweer, even afwachten of het is gebeurd, zou zo jammer zijn.

11. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    het heeft niet zo zeer te maken met onweer maar meer met het weer waarbij je vaak onweer ziet. eten vergaat inderdaad sneller tijdens warme vochtige dagen, dagen waarop ook vaker onweer voorkomt.
    Je oma heeft dus wel gelijk, al gaat het niet om enkel soepen. En niet om dagen als vandaag, de temperatuur is te laag daarvoor...

ik maak me zorgen om het spreekwoord: onweer op een kale boom is het hele jaar een regen stroom ;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Nou daar lees ik volgens mij alleen dat het kan bederven door hogere temperaturen, maar dat is geen ieuws toch?

13. Alf

Alf Niet meer actief

Briljant!

14. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Dat is alleen bij honds dagen. En als er prei in zit. Dus nee je soep is niet kapot. Geniet er lekker van.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb ook altijd meegekregen dat je soep na onweer moet weggooien. Heb ik van mijn oma's meegekregen.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heb ik ook nog nooit van gehoord :)

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hmm ja ik heb dat altijd geleerd van mijn moeder. Maar ik denk dat er in de tijd een verkeerde link gelegd is. Dus de link met alleen onweer, terwijl er een link moet zijn met warm en broeierig weer. Zelf ook eens soep gehad die binnen een paar uur bedorven was. Een warme zomerdag, volgensmij geen onweer.

Wat ik me ook heb laten vertellen is dat je geen slagroom moet kloppen als je ongesteld bent, dat zou dan ook niet lukken. Hihi weer wat om over na te denken.
    Volgensmij zijn ongestelde vrouwen gewoon klunzig!

18. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier ook van huis uit meegekregen en steevast ging de afgekoelde soep de ijskast in bij onweer en vaak toch ook zeker de soep daarna weg kunnen gooien omdat het op de 1 of andere manier sneller zuur werd. Ook tijdens koude dagen overigens.
    Maar kwa het maken van soep tijdens onweer geen idee. Zal geen kwaad kunnen denk ik dan zo.

19. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Omdat het bederft zeggen ze. Jeetje, jij hoeft het niet te geloven zeg

Deel Deze Pagina